آرامش ذهن و تناسب اندام با تمرینات ورزشی بادی بالانس



بادی بالانس و زنان باردار, عوارض ورزش بادی بالانس, حرکات بادی بالانس

کلاس های ورزشی بادی بالانس به مدیتیشن همراه هستند

 

ورزش بادی بالانس چیست؛ فواید و تاثیر آن بر کاهش وزن

یکی از تمرینات ورزشی که با هدف حاکمیت آرامش در ذهن و بدن، ارتقای انعطاف پذیری، افزایش قدرت عضلات و کاهش استرس صورت می گیرد، بادی بالانس است. ورزش بادی بالانس بر پایه یوگا استوار است. با این وجود این ورزش با تلفیقی از حرکات یوگا، پیلاتس و تای چی به وجود آمده است. 

بادی بالانس چیست؟

بادی بالانس نوعی تمرین ورزشی برای دستیابی به تناسب اندام است. بادی بالانس تمرینی تلفیقی از پیلاتس، یوگا و تای چی است. اکثر تمرینات قابل اجرا در بادی بالانس به صورت کششی و قدرتی می باشند. عمده تمرکز تمرینات بادی بالانس بر روی ارتقای انعطاف پذیری و تقویت عضلات مرکزی است. 

 

در حقیقت کلاس های بادی بالانس مشمول تمرینات سبک و کم فشاری است که بدن ورزشکار را برای شرکت در کلاس های یوگا آماده می سازند. 

کلاس بادی بالانس با مدیتیشن همراه است. حرکات ورزش بادی بالانس متناسب با یک موزیک خاص صورت می گیرند. بدین ترتیب فرد در طی دوره، تأثیرات کلاس را در حالت روانی و بدن احساس می کند. 

 

پیلاتس 

پیلاتس، سبب افزایش هماهنگی میان بدن می شود. در پیلاتس، حرکاتی به اجرا در می آیند که با تمرکز بر روی تمام اندام های بدن موجب افزایش قدرت و انعطاف پذیری می گردد. 

بهتر است بدانید در پیلاتس عضلات حجیم نمی گردند. 

 

یوگا

خواستگاه تاریخی یوگا، به فرهنگ هند باز می گردد. هدف از رشته ورزشی یوگا، آرام سازی روح، روان و بدن است. در واقع در یوگا، با برقراری هماهنگی بدن به وسیله دم و بازدم، مدیتیشن شکل می گیرد. 

 

تای چی

تای چی در لغت به معنی قدرت نهایی می باشد. ورزش تای چی به مولد انرژی به وسیله انجام حرکات تمرکز دارد. 

 

آسیبهای ورزش بادی بالانس, مزیت ورزش بادی بالانس در بدن, بادی بالانس

دیرینگی ورزش بادی بالانس به کشور نیوزلند باز می گردد

 

ورزش بادی بالانس؛ از گذشته تا کنون 

دیرینگی ورزش بادی بالانس به کشور نیوزلند، در سال 1960 باز می گردد. در واقع یک بدنساز حرفه ای در نیوزلند به نام میلز سبب معرفی شدن این رشته در اقصی نقاط جهان شد. 

میلز نظریه های متعددی را درباره ورزش های گوناگون به مرکز آکادمی ورزشی آمریکا ارائه کرد. سپس تصمیم گرفت یکی از نظریه ها را با عنوان "بادی بالانس" در باشگاه های بدنسازی اجرا کند. در این نظریه، بهره گیری از پرورش تکنیک و ذهن قید شده بود. 

 

مزیت ورزش بادی بالانس در بدن 

یکی از اهداف اصلی مربیان در ورزش بادی بالانس ارتقای سلامت ذهن و کاهش استرس است. علاوه بر این، در کلاس های ورزشی بادی بالانس بر روی افزایش انعطاف پذیری ماهیچه ها، قدرت عضلات و تحرک مفاصل تمرکز ویژه ای می شود. 

بی شک با افزایش انعطاف پذیری و قدرت عضلات، آرامش و تعلق خاطر ذهنی به بدن فرد باز می گردد.

 

توانایی بدن در سوزاندن کالری و بهره گیری از انرژی، نرخ سوخت و ساز نام دارد. نرخ سوز و ساز بدن در طی انجام تمارین بادی بالانس افزایش چشمگیری پیدا می کند.

بی شک در طی افزایش متابولیسم بدن، فرایند چربی سوزی شکل می گیرد. تمرینات بادی بالانس سبب می شوند تا دربازه زمانی مشخص، ورزشکار به یک اندام ایده آل دسترسی پیدا کند.

 

با وجود کاهش وزن محسوسی که در کلاس های بادی بالانس شکل می گیرد، هدف این رشته ورزشی حاکمیت آرامش در ذهن و بدن، انعطاف پذیری و ارتقای قدرت عضلات است.

به طور میانگین انرژی مصرفی در هر جلسه بادی بالانس، در زنان 256 کالری و در آقایان معادل 304 کالری است.

 

• افزایش متابولیسم بدن 

• افزایش تمرکز ذهنی 

• تقویت عضلات میان تنه، کمر

• برقراری تعادل بدن 

• کاهش سطح استرس

• پیشگیری از تداخل آسیب به ستون فقرات و کمر

• بهبود وضعیت بدن 

• کاهش ضعف های موجود در عضلات 

• تناسب اندام 

• بهبود کارکرد قلب و عروق

• کاهش خستگی بدن 

• اثر بخشی بر روی تمام اعضای بدن اعم از سیستم ایمنی، سیستم عصبی، اسکلت و غدد داخلی 

• تقویت کننده اندام های تحتانی 

• آفریننده شادی و نشاط

 

مزیت ورزش بادی بالانس در بدن, بادی بالانس, ورزش بادی بالانس چیست

افزایش تمرکز ذهنی از مزیت های بادی بالانس است

 

لوازم مورد نیاز در خصوص شرکت در کلاس های بادی بالانس 

یکی از ورزش های ساده که به تجهیزات متعددی نیاز ندارد، بادی بالانس است. اصلی ترین لوازم برای انجام بادی بالانس، لباس ورزشی است. لباس های ورزشی به گونه ای طراحی می شوند که مانع فعالیت ورزشی نشوند. 

 

عده ای گمان می کنند، به همراه داشتن کفش ورزشی جزء ضرورت های بادی بالانس است. این در حالی است که در ورزش بادی بالانس به موجب حفظ موقعیت مکانی در حرکات تعادلی نیازی به کفش نمی باشد. 

از سری لوازم مورد نیاز برای اجرای بادی بالانس می توان به حوله کوچک و بطری آب در خصوص تأمین آب بدن اشاره کرد.

 

مشخصه های اصلی در برگزاری دوره بادی بالانس 

در دقیقه های آغازین کلاس، به منظور گرم شدن بدن ورزشکاران، تمرینات تای چی استفاده می شوند. در واقع تمرینات تای چی ذهن و بدن انسان را در خصوص آغاز تمرینات آماده می کنند. زین پس کلاس بادی بالانس با تعدادی تمرین یوگا و پیلاتس ادامه پیدا می کند. انجام تمرینات بادی بالانس به منظور تقویت و کشش عضلات اجرا می شوند. 

 

در دقیقه های پایانی کلاس، مربی با سخنرانی و به کارگیری جملات مثبت یک تصویر ذهنی زیبا را در ذهنیت ورزشکاران به ارمغان می آورد. سپس با هدف از بین بردن استرس و نگرانی، موسیقی های آرامش بخش را پخش می کند. 

 

در واقع در کلاس های بادی بالانس، 10 دقیقه آخر به آرامش بدن، سرد کردن و مدیتیشن اختصاص دارد. لازم به ذکر است کلاس های بادی بالانس در بازه زمانی 30 الی 55 دقیقه به طول می انجامند. 

 

بادی بالانس و زنان باردار, عوارض ورزش بادی بالانس, حرکات بادی بالانس

برخی تمرینات بادی بالانس برای زنان باردار مناسب است

 

محدودیت های ورزش بادی بالانس 

با وجود محدودیت های ورزشی که برای بانوان وجود دارد، انجام ورزش بادی بالانس بر خلاف عموم، محدودیتی ندارد. در واقع انجام تمرینات متناسب با شرایط جسمانی بانوان باردار، سبب آمادگی بدن در خصوص زایمان می گردد. 

 

یکی از اختلالات گسترده که مادران باردار در در طول 9 ماه تجربه می کنند، اختلال اسکلتی و عضلانی است. در واقع در دوره بارداری، کمر درد می تواند سبب کاهش کیفیت زندگی و ناتوانی در بدن گردد. 

 

ورزش های بادی بالانس با هدف درمان و پیشگیری از کمر درد در دوره بارداری اجرا می شوند. 

توجه داشته باشید در دوره بارداری برای انجام تمرینات بادی بالانس با متخصص مربوطه مشورت نمایید. متخصص بر اساس شرایط جسمانی شما رأی انجام ورزش را صادر می کند. 

 

گردآوری:بخش ورزشی بیتوته 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------