بدنسازی با توپهای بزرگ



ورزش با توپ,بدنسازی با توپ,چگونگی انجام حركات با توپ

بدنسازی با توپهای بزرگ
ورزش با توپ ، به تقویت عضلات درونی تر كمك می كند. این عضلات در قسمتهایی از بدن قرار گرفته اند كه دسترسی به آنها مشكل است مانند عضله ی عرضی شكم و یا عضلاتی كه بین مهره ها وجود دارند. به علاوه این ورزشها باعث تكامل حس توازن ، تعادل و تطابق كلی بدن می شوند.

برای انجام برخی از حركات با توپ ، به تجربه نیاز دارید و لازم است كه قبلا تجربه ی ورزش به این روش را داشته باشید. اما برای شروع چه باید كرد؟


اگر تا كنون به این روش ورزش نكرده اید می توانید از این نكات استفاده كنید:
وقتی برای اولین بار می خواهید با توپ ورزش كنید، به دیوار تكیه كنید و یا توپ را به یك سطح محكم تكیه دهید تا پایداری و ثبات شما بیشتر شود.

می توانید 1 تا 3 ست 10 تا 16 تایی برای هر ورزش در نظر بگیرید. قبل از اینكه تعداد ستها یا تعداد تمرینها را افزایش دهید ،‌ مهارت خود را بیشتر كنید و تمرینها را بهتر انجام دهید. از انجام هرگونه حركتی كه موجب ایجاد درد شود و یا هر حركتی كه نحوه ی انجام آن را به درستی نمی دانید ، اجتناب كنید. اگر سابقه ی آسیب دیدگی دارید و یا شرایط و مشكلات جسمی خاصی دارید، قبل از انجام ورزش با پزشك خود مشورت كنید.

 

 كشش پشت:
روی توپ به نحوی دراز بكشید كه شكم و لگن شما روی توپ قرار بگیرد ، نوك پنجه ها روی زمین باشد ، زانوها را می توانید مستقیم نگه دارید و یا آنها را خم كنید. دستها را می توانید پشت سر و یا پشت كمر نگه دارید. به آرامی روی توپ كمی رو به جلو بغلتید و خم شوید.

سپس سینه و شانه ها را را بالا بیاورید تا بدن در خط مستقیم قرار گیرد. به این طریق عضلات پشت كشیده می شوند. مطمئن شوید كه سر ، گردن ، شانه ها و پشت در یك خط مستقیم قرار داشته باشند. عضلات شكم را داخل ببرید. مراقب باشید كه كمرتان به عقب خم نشود.

ورزش با توپ,بدنسازی با توپ,چگونگی انجام حركات با توپ


حفظ تعادل:
توپ را زیر عضلات شكم و لگن قرار دهید. دستها را روی زمین قرار دهید و پاها بدون ارتباط با زمین و مستقیم باشند. این حالت را به مدت 30-20 ثانیه حفظ كنید. بدن را در حالت مستقیم نگه دارید. عضلات شكم را به داخل بدهید.

تعادل خود را حفظ كنید. به آرامی دست راست خود را بالا ببرید. مراقب باشید كه روی توپ نغلطید و هیچكدام از اعضای بدنتان از حالت مستقیم خارج نشود. تعادل خود را چند ثانیه حفظ كنید و سپس دست دیگر را بالا ببرید. این تمرین بسیار مشكل تر از چیزی است كه به نظر می آید.

ورزش با توپ,بدنسازی با توپ,چگونگی انجام حركات با توپ


بلند كردن لگن:
با سر ، گردن و شانه ها روی توپ دراز بكشید. زانوها را خم كنید تا بدن شما در حالتی مانند یك میز قرار بگیرد. سپس با غلطیدن كمی روی توپ ، لگن را به زمین نزدیك كنید.  برای بالا بردن لگن ، عضلات كفل را منقبض كنید. برای پایین آمدن وزن خود را بر روی لگن منتقل كنید و مراقب باشید كه فشار را به پاشنه ها وارد كنید نه پنجه ها.

ورزش با توپ,بدنسازی با توپ,چگونگی انجام حركات با توپ


كشش لگن: 
روی زمین دراز بكشید و پاشنه ها را روی توپ بگذارید عضلات شكم را سفت كنید. عضلات كفل را منقبض كنید و به آرامی لگن را از روی زمین بلند كنید تا حدی كه بدن در خط مستقیم قرار كیرد.

چند ثانیه این حالت را حفظ كنید و سپس لگن را پایین بیاورید. برای فشار بیشتر می توانید با بالا بردن لگن یك پاشنه را نیز از توپ جدا كنید و یك پا را بالا ببرید. می توانید این كار را برای پای دیگر نیز تكرار كنید.

ورزش با توپ,بدنسازی با توپ,چگونگی انجام حركات با توپ


غلطیدن برای عضلات شكمی:
روی زانو بایستید. انگشتان خود را به صورت موازی و در مقابل خود روی توپ قرار دهید. عضلات شكم را سفت كنید و به داخل ،‌ به طرف ستون مهره ها بكشید. عضلات تنه را سفت كنید. تا حدی كه می توانید روی توپ به جلو بغلطید.

مراقب باشید كه كمرتان قوس برندارد و یا تحت كشش قرار نگیرد. برای برگشتن به حالت اول آرنجها را به توپ فشار دهید و عضلات شكم را سفت كنید تا به عقب برگردید. اگر در كمر و ستون مهره ها مشكلاتی دارید از انجام این حركت خودداری كنید.

ورزش با توپ,بدنسازی با توپ,چگونگی انجام حركات با توپ


غلطیدن روی توپ:         
با شانه ها و پشت تنه روی توپ دراز بكشید و حالتی شبیه به میز ایجاد كنید. بازوها را مستقیم در مقابل سینه نگه دارید. كف دستها را به هم بچسبانید. از لگن تا زانو بدن را در خط مستقیم نگه دارید. عضلات كفل و عضلات شكم را منقبض كنید.

به آرامی به سمت چپ بغلطید به نحوی كه دستها به موازات زمین قرار بگیرند. سپس به حالت اول برگردید و این تمرین را برای سمت دیگر نیز تكرار كنید. مراقب باشید كه هیچكدام از اعضای بدن پایین نیفتد همچنین دامنه ی حركتتان كم باشد و زیاد نغلطید اما عضلات شكم را به خوبی به كار بگیرید.

ورزش با توپ,بدنسازی با توپ,چگونگی انجام حركات با توپ


چرخاندن توپ:
توپ را مطابق شكل بین مج پاهایتان نگه دارید. بدن را در خط مستقیم نگه دارید و عضلات شكم را منقبض كنید. لگن و بدن در خط مستقیم قرار داشته باشند و دستها را طوری روی زمین نگه دارید كه درست در مقابل و در زیر شانه ها باشند. به آرامی توپ را كمی به راست و سپس به چپ بچرخانید. مراقب باشید كه از وسط خم نشوید و كمرتان قوس برندارد.

ورزش با توپ,بدنسازی با توپ,چگونگی انجام حركات با توپ

منبع: seemorgh.com

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------