هنگام خرید لوازم ورزشی چه نکاتی را باید در نظر داشته باشیم



خریداری و تهیه لوازم ورزشی مناسب برای خود به اندازه ورزش کردن مهم است

 

خرید لوازم ورزشی می تواند کاری سردرگم کننده باشد. از انتخاب برند و مدل مناسب تا بررسی همه چیز متناسب با بودجه، آنچه به نظر می رسد کاری ساده است ولی در واقع فرایندی بسیار چالش برانگیز است.

خوشبختانه، چندین گام وجود دارد که می توانید برای پیدا کردن و خرید تجهیزات جدید برای باشگاه یا فضای خانه در نظر بگیرید.

 

قبل از ورود به فروشگاه، لیستی از ملزومات مورد نیاز خود تهیه کنید 

به عنوان یک صاحب باشگاه یا کسی که به دنبال تهیه لوازم ورزشی خانگی است، هیچ چیز سخت تر از خرید تجهیزات مورد نیاز برای بدون داشتن برنامه ای مشخص نیست.

 

فرآیند خرید را با فهرستی روشن و مشخص از اقلام ضروری شروع کنید و هزینه های آن را پیش بینی کنید تا در سرمایه گذاری خود دچار اشتباه نشوید.

 

برای جلوگیری از هزینه اضافی، مهم است که یک لیست "ضروری" ایجاد کنید که شامل تمام دستگاه های هوازی، بدنسازی و دیگر تجهیزات جانبی از جمله: زیر انداز ورزشی، توپ پیلاتس و غیره ... باشد. به علاوه دستگاه های هوازی به مانند: تردمیل، دوچرخه ثابت یا اسکی فضایی را نیز بر حسب مدل و برند مورد بررسی قرار دهید.

 

هنگامی که لیست خود را بر حسب نیازهای تان تنظیم کردید، آنگاه می توانید با خیال راحت پا در فروشگاه محل خرید بگذارید.

 

خرید همانند یک پکیج کامل 

جستجو برای تجهیزات ورزشی می تواند روندی آهسته باشد، به ویژه اگر شما برای موارد به صورت جداگانه خرید کنید. راه آسان برای سرعت بخشیدن به فرآیند پرکردن لیست وسایل ورزشی، این است که چندین قطعه را به عنوان یک پکیج کامل خریداری کنید.

 

پکیج های وسائل ورزشی عبارتند از: همه دستگاه های هوازی به علاوه دستگاه های بدنسازی و لوازم جانبی ورزشی است.

 

با خرید این پکیج، نه تنها شما در زمان صرفه جویی می کنید بلکه از استرس نیز رهایی می یابید. شما همچنین می توانید هزینه های خود را با دسترسی به تخفیف های منحصر به فرد کاهش دهید، به ویژه اگر به دنبال ایجاد یک باشگاه ورزشی هستید.

 

خرید پیکج ها ممکن است برای افرادی که قصد تمرین در خانه دارند مناسب نباشد، آنها معمولا به دنبال یک یا دو محصول هستند.

 

برندهای معتبر را انتخاب کنید 

این لوازم فقط یک خرید ساده نیست، بلکه یک سرمایه گذاری است. به جای خرید تجهیزات ارزان قیمت که در کوتاه مدت هزینه های خود را کاهش می دهد، به فکر تهیه لوازم با کیفیت با برندهای معتبر باشید.

 

هنگامی که شما برای باشگاه خرید می کنید، مطمئن شوید که محصولاتی را انتخاب می کنید که از مارک های قابل اعتماد که سال هاست بهترین لوازم را می سازند، محصول خریداری کنید.

 

به یاد داشته باشید که سرمایه گذاری کوتاه مدت برای خرید محصولی ارزان یا معمولی ارزش ندارد، این به معنای نگهداری، تعمیر بیشتر در درازمدت است. به جای تمرکز در بودجه کم، لوازم ورزشی خود را به عنوان یک سرمایه گذاری بلقوه تلقی کنید و از پیشنهاد های ارزشمند بهره مند شوید و هزینه های بلند مدت را پایین بیاورید.

 

انواع لوازم هوازی 

دستگاه های هوازی شامل افزایش ضربان قلب و پمپ کردن خون در اطراف بدن (عروق) است که باعث تقویت قلب و ریه ها می شود.

 

اگر شما می خواهید... 

وزن کم کنید و کالری سوزی بالا و افزایش نرخ متابولیسم (سوخت و ساز)

سطح کلی آمادگی خود را بهبود بخشید

خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را کاهش دهید

کاهش سطوح استرس و تنش

حفظ تناسب اندام و سلامت جسمی

 

هر ورزشی نیازمند به لوازم ایمنی خاص است که برای حفظ سلامتی ، ضروری خواهد بود

 

سپس تجهیزات زیر را در نظر بگیرید: 

تردمیل

اسکی فضایی

دوچرخه ثابت

ماشین های رویینگ

دوچرخه برقی

برای خرید هر کدام از لوازم هوازی بالا، نخست باید نیازهای خود و سپس دستگاه مورد نظرتان را بشناسید.

 

انواع لوازم بدنسازی 

تجهیزات بدنسازی و قدرتی شامل ورزش برای پرورش و افزایش توده عضلانی است. با استفاده از وزن سبک تر با تکرار بیشتر، به عنوان مثال، بلند کردن 1 کیلوگرم 20 بار تکرار به جای 10 کیلوگرم 2 بار تکرار، متابولیسم خود را افزایش دهید و به افزایش توده عضلانی خود کمک کنید.

 

اگر شما می خواهید... 

کاهش وزن هنگام افزایش توده عضلانی

بهبود هماهنگی، کنترل عضلانی و تحرک

پشتیبانی از استخوان ها و مفاصل

بهبود میزان متابولیسم

ریسک آسیب را کاهش دهید

 

سپس تجهیزات زیر را در نظر بگیرید: 

دستگاه چند کاره بدنسازی

وزنه ها (دمبل، هالتر و وزنه های آزاد)

پیلاتس

وسایل مقاومت وزنی (تی آر ایکس TRX)

وسائل جانبی بدنسازی (میز دراز و نشست، میز پرس سینه و غیره ...)

انواع لوازم جانبی

 

برای به حداکثر رساندن برنامه تناسب اندام، نظارت ورزشی، جلوگیری از آسیب دیدن و راحتی در هنگام ورزش کردن.

 

اگر شما می خواهید... 

کاهش خطر کمر درد و آسیب عضلانی را کاهش دهید.

بهبود وضعیت درست انجام حرکت

آرامش بیشتر داشته باشید.

خودتان را به روال تناسب اندام نزدیک کنید.

 

سپس تجهیزات زیر را در نظر بگیرید: 

زیرانداز ورزشی

توپ پیلاتس

حلقه

دستکش

کمربند بدنسازی

ساعت ورزشی (گام شمار)

دستگاه نرخ ضربان قلب

دستگاه چربی سنج

 

قبل از انجام هر فعالیت ورزشی جدید، مهم است که یک بررسی کامل سلامتی داشته باشید. بدانید از نظر فیزیکی در چه جایگاهی هستید، اگر دچار افزایش وزن شدید هستید و از چاقی رنج می برید، نباید سریعا از لوازم بدنسازی استفاده کنید. بهتر است نخست چربی های خود را از طریق دستگاه های هوازی بسوزانید.

 

اگر در مرحله هستید که نیاز به پرورش عضلات خود دارید، ماشین های مقاومتی و وزنه های آزاد اغلب ابزار بسیار مفیدی برای شما است.

 

اگر قصد استفاده از هر تجهیزات ورزشی را دارید، حتما باید بدانید چگونه از آن استفاده کنید. اکثر قطعات هوازی دارای دستورالعمل استفاده هستند. مهم است قبل از به کارگیری دستگاه، آن را به خوبی بشناسید، زیرا هر یک از مدل ها متفاوت هستند. همچنین درباره نحوه فروش و لیست قیمت، بررسی های لازم را انجام دهید.

 

اگر شما نیز معتقدید که زندگی یک ورزش است؛ بنابراین باید اعتقاد داشته باشید که تنها با فعال بودن به این شعار نمی‌توان دست یافت؛ بلکه وسایل و لوازم ورزشی مناسب نیز در رسیدن به این هدف تأثیر گذار خواهند بود.

 

باید در نظر داشت که خریداری و تهیه لوازم ورزشی مناسب برای خود به اندازه ورزش کردن مهم است و با صرف وقت کافی و انتخاب لوازم ورزشی مناسب می‌توان به نتایج بهتری دست یافت. امروزه با گسترش و پیشرفت صنعت لوازم ورزشی انواع مختلفی از این لوازم در دسترس هستند. برند‌ها و مدل‌های مختلفی از این لوازم برای خریداری و استفاده وجود دارند. شاید خریداری یک قلم از انواع لوازم ورزشی به نظر کار بسیار ساده‌ای برسد اما در حقیقت این کار پیچیده‌ای است که نیازمند صرف وقت و دقت کافی می‌باشد. خرید هر لوازم ورزشی مناسب به میزان پول شما بستگی دارد. اما چند فاکتور مهم دیگر نیز  وجود دارد که در هنگام خرید باید به آنها توجه داشت.

 

خرید لوازم ورزشی

 

ایمنی

هیچ فرقی نمی‌کند که یک ورزشکار حرفه ای هستید یا تنها برای سرگرمی ورزش می‌کنید در هر صورت باید به سلامتی خود فکر کنید. هر ورزشی نیازمند به لوازم ایمنی خاص است که برای حفظ سلامتی استفاده از این لوازم ضروری خواهد بود. برای مثال وقتی که به ورزش‌هایی چون اسکیت، راگبی و بیسبال می‌پردازید استفاده از کلاه ایمنی امری بسیار مهم و ضروری خواهد بود. 

 

کیفیت

برای رسیدن به نتایج مناسب از لوازم ورزشی، داشتن کیفیت فاکتوری کلیدی است. یک ورزشکار نیازمند است لوازمی را برای ورزش کردن تهیه کند که بتواند به آنها اعتماد داشته باشد؛ به‌خصوص زمانی که دوام و کیفیت لوازم مورد تاکید است. برای اطمینان از انتخاب مناسب سعی کنید برندهای معروف و قابل اطمینان را خریداری کنید. اگرچه ممکن است این عمل باعث صرف هزینه‌های بیشتری شود؛ اما با توجه به دوام این کالاها به مرور زمان و در طولانی مدت خریداری کردن این لوازم و برندها سودمند خواهد بود.

 

نیاز خود را ارزیابی کنید

در کنار کیفیت و ایمنی یکی دیگر از فاکتورها در انتخاب لوازم ورزشی مناسب انتظارات شما از آن لوازم است. ابتدا باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید.‌  به‌طور مثال چه نوع تمرینات ورزشی انجام می دهید؟ آیا ورزش‌های هوازی انجام می دهید یا بدنسازی می‌کنید؟ و سوالات دیگری از این دست که باید قبل از خرید هر نوع از لوازم ورزشی مد نظر داشته باشید. با در نظر گرفتن این مسائل می‌توانید نیاز خود را شناسایی کرده و انتخاب مناسبی داشته باشید.

 

از افراد حرفه‌ای نظر بخواهید

اگر در اطراف خود کسی را می‌شناسید که به‌طور حرفه‌ای به ورزش مورد علاقه شما می‌پردازد نظر او را درخصوص وسایل و لوازم ورزشی بخواهید. بی‌شک او با توجه به تجربیات فراوان خود می‌تواند در انتخاب شما، راهنمایی موثر باشد.

  

فرقی نمی‌کند چه ورزشی انجام می‌دهید، تقریبا همگی از اهمیت ورزش برای تندرستی و نشاط در زندگی آگاه هستیم. اگر شما هم اهل ورزش هستید، بهتر است در طول هفته، به‌صورت منظم و با تجهیزات مناسب ورزش کنید. در این جا سعی می‌کنیم پوشاک و لوازم مخصوص رشته‌ی ورزشی بدن‌سازی را نیز معرفی کنیم.

 

لباس

برای ورزش بدن‌سازی سعی کنید از لباس‌هایی استفاده کنید که به شما آزادی عمل بیشتری به هنگام انجام حرکات می‌دهند. تیشرت‌های آستین‌کوتاه، شلوارک و شورت ورزشی بهترین انتخاب برای این منظور خواهند بود. علاقه‌مندان به استفاده از ست لباس‌های ورزشی، تی‌شرت‌های آستین‌بلند و شلوار باید در انتخاب جنس آن‌ها دقت کنند؛ چون در ورزش بدن‌سازی تعریق بیشتری صورت می‌گیرد. استفاده از لباس‌هایی با جنس ترکیبی پلی‌استر و نخ هم از نظر مقاومت و هم از نظر جریان‌داشتن هوا از گزینه‌های هوشمندانه است.

  

قمقمه و شیکر

استفاده از آب و مایعات در هنگام فعالیت‌های ورزشی بسیار توصیه شده است؛ چون به هنگام ورزش، تعریق صورت می‌گیرد و آب بدن کاهش می‌یابد. همچنین مصرف آب باعث حفظ شادابی و سرحال‌ماندن ورزشکاران می‌شود. استفاده از قمقمه یکی از راحت‌ترین راه‌های حمل و نگهداری مایعات در ورزش بدن‌سازی است. دقت در انتخاب جنس، حجم و ضدنشت‌بودن از معیارهای اصلی خرید قمقمه است. شیکرها از وسایلی هستند که در ورزش‌هایی مثل بدن‌سازی کاربرد زیادی دارند. شیکرها نوعی قمقمه‌ محسوب می‌شوند که برای مخلوط‌کردن آب با مکمل‌های ورزشی کاربرد دارند. 

 

کفش

کفش‌ مخصوص دویدن و پیاده‌روی انتخاب خوبی برای استفاده در ورزش بدن‌سازی است. این کفش‌ها باید برای انواع حرکات انعطاف‌پذیر بوده و همچنین دارای منافذی برای تهویه باشند تا در طول تمرین از تعریق بیش از اندازه‌ی پا جلوگیری کنند و پا را خشک نگه ‌دارند. از کفشی استفاده کنید که لایه‌ی میانی منعطفی دارد. لایه‌ی میانی به قسمتی از کفش گفته می‌شود که بین کف پا و زیره قرار دارد. منعطف‌بودن لایه‌ی میانی باعث می‌شود وقتی با این کفش روی تردمیل می‌دوید، فشارهای وارده از سمت سطح به کف پا نرسند و توسط این لایه جذب شوند؛ درنتیجه راحتی بیشتری را تجربه کنید.

 

لوازم پوششی و محافظت‌‎کننده‌ی ورزشی

بدون شک فعالیت‌های ورزشی برای بالابردن سطح آمادگی جسمانی و سلامتی بدن انجام می‌شوند. همانند همه‌ی ورزش‌ها در زمان انجام ورزش‌های سنگینی مثل بدن‌سازی هم ممکن است به دلیل رعایت‌نکردن اصول اولیه‌ی تمرین یا فشار بیش از حد، دچار آسیب‌دیدگی شوید. بیشترین احتمالی آسیب‌دیدگی مربوط به مفاصل، کمر و ستون فقرات است. برای جلوگیری از هرگونه آسیب‌ بهتر است در ورزش بدن‌سازی از لوازم پوششی و محافظت‌کننده‌ای چون کمربند، مچ‌بند، زانوبند، دستکش و لیفت وزنه‌برداری استفاده کنید

 

ضدتعریق و حوله

اگر می‌خواهید به ورزش بدن‌سازی بپردازید، مطمئنا این فعالیت در فضای بسته‌ی باشگاه انجام خواهد گرفت. رعایت بهداشت یکی از اصول انجام فعالیت‌های بدنی در فضاهای بسته است. به دلیل فعالیت بدنی سنگین، تعریق زیادی اتفاق می‌افتد؛ بنابراین حتما از حوله حین ورزش استفاده کنید. استفاده از رول‌های ضدتعریق و خوش‌بوکننده‌ها قبل و پس از تمرین توصیه می‌شود.

 

کوله و ساک ورزشی

در انتخاب کوله و ساک ورزشی به مشخصاتی مانند جنس، سبک و جاداربودن توجه کنید. از کوله‌هایی استفاده کنید که بندهای آن برای حمل آسان با جنس فوم تقویت شده‎اند. در صورتی که تعداد لوازم ورزشی همراه شما زیاد است، ساک‌های ورزشی به دلیل فضای زیاد، انتخاب خوبی خواهند بود. در برخی از ساک‌های ورزشی، محل قرارگیری کفش و لباس جداگانه در نظر گرفته شده است تا از تماسشان باهم جلوگیری شود.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------