۶ راه غیرمعمول و در عین حال موثر برای کاهش وزن



کاهش وزن, راههای کاهش وزن, برنامه غذایی برای کاهش وزن

روش های کاهش وزن

 

همه می دانید که با انجام ورزش روزانه و افزایش فعالیت های بدنی از شر اضافه وزن خلاص می شوید اما اگر می خواهید کاهش وزن داشته باشد در کنار این کارها یک رژیم غذایی موثر می تواند به شما کمک کند.

این نکات و راه های کاهش وزن که جزو بهترین ها در نوع خود هستند، نه تنها تب‌های زودگذر نبوده بلکه چیزهایی هستند که در تحقیقات به اثبات رسیده اند.

 

از بو کردن غذاها خودداری کنید

یک مطالعه منتشر شده در ژورنال Cell Metabolism نشان داده که احساس بو حداقل در موش‌ها ممکن است نقش مهمی در چگونگی کنترل گرسنگی و سوخت و ساز بدن داشته باشد.

 

در این مطالعه موش‌هایی که احساس بویایی خود را از دست داده بودند، کالری بیشتری سوزانده و بیشتر وزن کم می‌کردند. این موش‌ها هم‌چنین در مقایسه با موش‌هایی که احساس بویایی داشته و به همان مقدار غذا می‌خوردند، حساسیت بیشتری به انسولین داشته‌اند. 

 

محققان برای اثبات ادعای خود مبنی بر تاثیر بو کردن بر چاقی از موش‌هایی که احساس بویایی قوی‌تری داشته در مطالعه خود استفاده کردند. این موش‌ها وزن بیشتری پیدا کردند و چاق شدند.

 

با این حال هنوز به تحقیقات بیشتری برای درک چگونگی استفاده از حس بویایی برای کنترل وزن لازم است.

 

کاهش وزن, راههای کاهش وزن, برنامه غذایی برای کاهش وزن

رژیم غذایی برای کاهش وزن

 

بو کردن سیب

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که بو کردن سیب سبز می‌تواند اشتهای شما بین دو وعده غذایی را سرکوب کند. اصلا لازم نیست سیب را گاز بزنید، بو کردن آن به تنهایی کافی خواهد بود. این روش با موز نیز کار می‌کند. اگر حس گرسنگی زیادی دارید و به خاطر کاهش وزن دوست ندارید غذای زیادی بخورید، موز یا سیب را بردارید و بو کنید.

 

با وعده غذایی بزرگ شروع کنید

همیشه روزتان را با بزرگترین وعده غذایی آغاز کنید. صبحانه تان را به یک وعده غذایی بزرگ (حداقل ۷۰۰ کالری) تبدیل کنید تا شما را ساعت‌ها سیر نگه دارد. ناهار را بزرگترین وعده غذایی بعدی و شامتان را یک وعده غذایی کوچک در نظر بگیرید. با این روش، شما کالری بسیار بیشتری خواهید سوزاند.

 

تزیین با رنگ آبی

آیا تا به حال به این نکته توجه کرده‌اید که چرا در رستوران‌ها از رنگ آبی استفاده نمی‌شود؟ زیرا رنگ آبی می‌تواند باعث سرکوب اشتهای فرد شود. اگر در اتاقی که با رنگ آبی تزیین شده است غذا بخورید ۳۳ درصد کمتر میل خواهید کرد. مثلا در بشقاب آبی غذا بخورید ، از دستمال کاغذی و سفره آبی استفاده کنید. از به کار بردن رنگ‌هایی همچون قرمز، نارنجی و زرد که باعث تحریک اشتها می‌شود خودداری کنید.

 

کاهش وزن, راههای کاهش وزن, برنامه غذایی برای کاهش وزن

موثرترین روش کاهش وزن

 

از کارهای خانگی برای سوزاندن کالری بهره ببرید

درهم و برهم بودن خانه را به یک چالش برای لاغری تبدیل کنید. با مرتب کردن خانه و بالا و پایین رفتن از پله های ساختمان برای انجام کارهای خانه فعالیت خود را به طور روزانه افزایش دهید. در هر بار کوشش برای مرتب کردن خانه مقدار زیادی کالری می سوزانید.

 

قبل از شام سوپ بخورید

بسیاری برای دریافت کمتر کالری پیش از شام یک بشقاب سالاد می خورند اما در صورتی که اهل خوردن سالاد و سبزیجات نیستید می توانید از خوردن یک کاسه سوپ پیش از شام برای کاهش میزان وعده اصلی خود بهره ببرید.

 

تحقیقات نشان داده افرادی که سوپ کم کالری و غلیظی قبل از ناهار خورده بودند، در مقایسه با افرادی که اصلاً سوپ نخورده بودند در طول وعده غذایی 20 درصد کمتر غذا خوردند. به علاوه افرادی که سوپ خورده بودند در سرانجام غذا احساس گرسنگی کمتری داشتند.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------