چه کسی چاق است؟



 

چه کسی چاق است

 

در رابطه با فعالیت و تاثیر آن در تناسب اندام قبلا با هم صحبت کردیم . در مراحل بعدی نیز ورزش هایی را به شما آموزش خواهیم داد که بتوانید لاغری های موضعی ایجاد کنید . برای از بین بردن بافت چربی ذخیره شده در بخشی از بدن ، تنها رعایت رژیم غذایی کارساز نیست، بلکه با انجام فعالیت هایی مناسب می توان به مرور ، آن را کاهش داد.

 

امروزه چاقی یکی از نگرانی هایی است که گریبان گیر بسیاری از افراد است . دیده ایم که حتی کودکان دبستانی هم در این رابطه سخن می گویند . تحقیقات انجام شده در این زمینه نشانگر آن است که ، حدود 20 درصد از کودکانی که در وزن نرمال هستند گاهی از ترس چاق شدن، یکی از وعده های غذایی خود را حذف می کنند و این مساله ای است که نیاز به کنترل والدین دارد . مادر، از هنگام تولد کودک باید توجه داشته باشد که به کودک چه می خوراند . باید توجه کند که کودک در سنین دبستان چاق است ، لاغر است یا نرمال است و در مشاوره با یک کارشناس تغذیه در صورت وجود مشکل ، به حل آن بپردازد .

 

چاقی در سنین نوجوانی نیز مساله ای است که باید به آن توجه شود . خصوصا دختران که قبل از بلوغ و در سنین بلوغ دچار اضافه وزن می شوند و در صورت عدم کنترل ، 25 درصد آنان در بزرگسالی به چاقی مبتلا می شوند.

 

اکثر افراد در سنین بالا اضافه وزن پیدا می کنند و این امر در این سنین، بدلیل کاهش فعالیت و کاهش طبیعی متابولیسم بدن ( سوخت انرژی )، طبیعی است و بالطبع باید دریافت انرژی کاهش یابد، چرا که در غیر این صورت چاقی عارض می شود.

 

البته ، این نکته قابل توجه است که هر چه سطح درآمد خانوار پایین تر باشد، چاقی بیشتر عارض می شود که می توان دلیل آن را کم اهمیت بودن مساله کنترل وزن و کمبود اطلاعات دانست .

 

چه کسی چاق است

 

 

اما چه کسی را چاق می دانیم؟

اینکه آیا فردی چاق است یا خیر و چقدر اضافه وزن دارد مساله بسیار مهمی است . ممکن است فردی با وزن 65 کیلوگرم چاق محسوب شود، ولی این وزن برای دیگری ایده آل باشد . در علم تغذیه برای تعیین وضعیت سلامت جسمانی افراد ، فاکتورها و روش های سنجش زیادی وجود دارد که یکی از آنها وزن است . (بیشتر بخوانید: چرا بعضی افراد چاق نمی شوند)

 

افراد در یک محدوده وزنی، سلامت هستند و این محدوده به جنس ، سن و قد آنها بستگی دارد .

 

گاهی ما از اندام خود تصور اشتباهی در ذهن داریم ؛ مثلا فردی که بسیار لاغر است با افزایش یک کیلوگرم احساس چاقی بیش از اندازه و احساس سنگینی می کند و شروع به رژیم گرفتن می نماید و گاهی با بکار بردن یک روش غلط برای کاهش وزن ضربه های غیر قابل برگشتی به بدن خود وارد می کند .

 

بهترین روش تعیین وزن مناسب افراد تعیین وزن بر اساس قد است . قد یکی از فاکتورهای مهم است، زیرا با افزایش هر 1 سانتیمتر به قد افراد، حدود 1 کیلوگرم وزنشان افزایش می یابد . وزن ایده آل وزنی است که شما در آن وزن احساس راحتی و سبکی و سلامت می کنید و ضعف و ناتوانی باعث کاهش فعالیت عادی شما نمی شود .

 

ما به شما کمک می کنیم تا وزن ایده آل خود را تعیین کنید. پس ، پیگیر مطالب آینده بخش رژیم های لاغری ما باشید .

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------