ابزارهای ورزشی کم هزینه برای تناسب اندام



ورزش,ابزارهای ورزشی کم هزینه,تجهیزات ورزشی ارزان

برای رسیدن به اندام زیبا نیازی به پول فراوان ندارید

 

ابزارهای ورزشی کم هزینه برای تناسب اندام

شاید با دیدن تجهیزات ورزشی گران قیمت در باشگاه‌های ورزشی تصور کنید که حفظ تناسب اندام خیلی پرهزینه است. ولی خبر خوب آنکه فقط با صرف هزینه خیلی کم می‌توانید تجهیزات ورزشی خانگی کافی فراهم کنید.
ابتدا به معرفی تجهیزاتی می پردازیم که ارزان هستند سپس درباره کاربرد هریک توضیحاتی می دهیم تا ببینید با همین وسایل ارزان قیمت هم می شود تناسب اندازم لازم را بدست آورد پیش اینکه وسایل گران قیمت بخرید این تجهیزات ارزان قیمت را هم بشناسید.

 

ورزش در محدوده بودجه‌تان
شاید هزینه عضویت باشگاه و تجهیزات ورزشی خانگی باعث شود حس کنید که حفظ تناسب اندام بسیار پرهزینه است. خبر خوب آنکه برای رسیدن به اندام زیبا نیازی به پول فراوان ندارید. متخصصان مجرب ده ابزار ورزشی کم‌هزینه را به شما توصیه می‌کنند.

 

ورزش,ابزارهای ورزشی کم هزینه,تجهیزات ورزشی ارزان

طناب‌بازی موجب تقویت عضلات پاها، کفل، بازوها و شانه‌ها می‌شود

 

طناب‌بازی

طناب‌بازی، تفریحی که در کودکی عاشقش بودید، واقعاً ورزش کاملی است. به همین دلیل اغلب می‌بینید که بوکسورها، کشتی‌گیران و دیگر ورزشکاران حرفه‌ای از این ورزش بهره می‌گیرند. طناب‌بازی موجب تقویت پاها، کفل، بازوها و شانه‌ها می‌شود و برای قلب نیز عالی است. یک طناب مخصوص طناب‌بازی ارزان است و حمل آن در هنگام رفت‌وآمد نیز ساده است.

 

ورزش,ابزارهای ورزشی کم هزینه,تجهیزات ورزشی ارزان

انجام تمرین‌های مقاومتی با نوار کشی می‌تواند تقریباً تمام عضلات بدن شما را تقویت کند

 

نوار کششی

نوارهای کششی ارزان و قابل حمل هستند انواع ورزشها را برایتان ممکن می‌سازند. می‌توانید یک دسته از این نوارها را با قیمت ارزان بخرید و اغلب آنها دستورالعمل استفاده نیز دارند. تمرین‌های مقاومتی می‌تواند تقریباً تمام عضلات بدن شما را تقویت کند و ورزش فشرده باعث می‌شود کالری بسوزانید.

 

ورزش,ابزارهای ورزشی کم هزینه,تجهیزات ورزشی ارزان

استفاده از دمبل به تقویت عضلات بالاتنه کمک زیادی می کند

 

دمبل‌ها
یک جفت وزنه دستی –که دمبل نیز نامیده می‌شود- وسیله‌ ورزشی عالی برای تقویت بالاتنه است. یک گزینه دیگر: از وسایل سنگین معمولی مانند بطری آب، جوراب پر شده با لوبیای خشک یا شن، یا یک بسته برنج، که می‌توانید به راحتی در دست بگیرید استفاده کنید. (بیشتر بخوانید: وسایل ورزشی مورد نیاز باشگاه بدنسازی)

 

ورزش,ابزارهای ورزشی کم هزینه,تجهیزات ورزشی ارزان

استفاده از گام شمار می تواند انگیزه زیادی برای قدم زدن و پیاده‌روی به شما بدهد

 

گام شمار
با قیمتی ارزان، می‌توانید یک مسافت‌سنج یا گام شمار بخرید که می‌تواند انگیزه زیادی برای قدم زدن و پیاده‌روی به شما بدهد. ساده‌ترین نوع گام‌شمار قدم‌های روزانه شما را شمرده و مدل‌های پیشرفته‌تر آن می‌تواند به کامپیوتر یا گوشی هوشمند شما مرتبط شده و سابقه پیشرفت شما را ثبت کند.

 

ورزش,ابزارهای ورزشی کم هزینه,تجهیزات ورزشی ارزان

توپ‌های تعادل روشی عالی برای تقویت عضلات میان‌تنه –شکم، کمر و پهلوها  هستند

 

توپ تعادل
در کودکی با توپ‌ها بازی‌های سرگرم‌کننده‌ای داشتید، و حالا به عنوان یک بزرگسال نیز توپ‌ها می‌توانند سرگرم‌کننده باشند و به تناسب اندام شما کمک کنند. استفاده از توپ تعادل روشی عالی برای تقویت عضلات میان‌تنه –شکم، کمر، پهلوها و حتی کشاله ران هستند. توپ جنبنده است و برای حفظ تعادل باید از عضلات میان‌تنه کمک بگیرید.

 

ورزش,ابزارهای ورزشی کم هزینه,تجهیزات ورزشی ارزان

برای انجام تمرینات ثابت و سنگین مانند دویدن در جا می‌توانید از تشک یوگا استفاده کنید

 

تشک یوگا
اگر بطور مرتب به تمرینات یوگا می‌پردازید احتمالاً تشک یوگا دارید. اما شاید ندانید که این تشک‌ها می‌تواند برای ورزش‌های سبک دیگر مانند بشین-پاشو، شنای روی زمین، خمش زانو و ورزش‌های دیگری مورد استفاده قرار گیرد. هنگام انجام تمرینات ثابت سنگین مانند دویدن در جا یا حرکت پروانه، می‌توانید از این تشک برای نرم کردن زمین سفت استفاده کنید و فقط در ده دقیقه تا 100 کالری بسوزانید.

 

ورزش,ابزارهای ورزشی کم هزینه,تجهیزات ورزشی ارزان

توپ های طبی موجب تقویت عضلات، هماهنگی، چابکی و توازن عضلات بدن شوند

 

توپ طبی
توپ‌های طبی شبیه توپ بسکتبال هستند اما سنگین هستند می‌توانند موجب تقویت عضلات، هماهنگی، چابکی و توازن عضلات بدن شوند. برای مثال می‌توانید در حین انجام کشش جانبی توپ را بالای سر نگهدارید تا عضلات غیرمستقیم شکم را تقویت کنید، یا در حین پیچش معکوس، توپ را بین زانوها نگهدارید.

 

ویدئوهای تناسب اندام
ویدئوهای تناسب اندام نسبت به حق عضویت باشگاه‌ها ارزانتر هستند، اما می‌توانند انواع ورزش‌های مناسب برای قلب یا تقویت عضلات تا یوگا و رقص را به شما آموزش دهند. بسیاری از چهره‌های سرشناس و مربیان تناسب اندام استفاده از این ویدئوها را توصیه می‌کنند. می‌توانید ویدئوهای کارکرده را از حراج‌های خانگی یا فروشگاه‌های ارزان‌قیمت بخرید و برخی مراکز نیز این ویدئوها را به قیمت پایین یا به رایگان به شما کرایه می‌دهند.

 

ورزش,ابزارهای ورزشی کم هزینه,تجهیزات ورزشی ارزان

داشتن کفش خوب برای کسانی که پیاده‌روی میکنند یا می‌دوند بسیار مهم است

 

کفش‌های مخصوص پیاده‌روی یا دویدن
پاهای شما فشار هر قدم را جذب می‌کنند، بنابراین داشتن کفش خوب برای کسانی که پیاده‌روی کرده یا می‌دوند مهم است. کمی وقت صرف کرده و راحت‌ترین کفش را انتخاب کنید. بسیاری از فروشگاه‌های ورزشی طرز راه رفتن شما را بررسی کرده و کفش‌هایی را به شما توصیه می‌کنند که برای نحوه راه رفتن یا دویدن شما مناسب باشد. هنگام امتحان کردن کفش‌ها دوری در فروشگاه بزنید، و مطمئن شوید که کفش‌ها کاملاً راحت هستند و پاهایتان از حمایت کافی برخوردار هستند. یک کفش ساده دویدن یا پیاده‌روی ارزان بوده و هرچه حرفه‌ای‌تر باشد قیمتش بالاتر است.

 

یک پله (سکوی پله‌ای ارزان یا راه‌پله معمولی رایگان)
تردمیل‌های پلکانی ابزارهای ورزشی فوق‌العاده‌ای هستند –اما گران هستند. می‌توانید از پله‌های محل‌ کار یا زندگی خود استفاده کنید یا اگر خانه یا اداره شما پله ندارد، پارک، ورزشگاه یا ساختمانی در اطرافتان را پیدا کنید که بتوانید از پله‌های آن استفاده کنید. اگر نمی‌خواهید در ملاعام ورزش کنید می‌توانید یک سکوی پله‌ای، مانند سکوهایی که در کلاس‌های ورزش با پله در باشگاه‌ها بکار می‌روند، خریداری کنید. همچنین می‌توانید دی‌وی‌دی‌های آموزشی ورزش با پله را بگیرید تا در جریان ورزش راهنمای شما باشد. سکوهای پله‌ای ارزان هستند و راه‌پله‌ها رایگان هستند.
منبع: ariasalamat.com

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------