رژیم و اشتباه‌هایی که از پرورش عضلات جلوگیری می‌کنند



راه های پرورش عضلات شکم

افرادی که هدف‌شان پرورش عضلات است باید نکات خاصی را رعایت کنند

 

پرورش عضلات یکی از اهداف ورزشکاران است. حتی افرادی که قصد دارند وزن کم کنند با اضافه کردن ورزش‌های قدرتی به ورزش‌های هوازی می‌توانند میزان عضلات خود را افزایش دهند. افرادی که هدف‌شان پرورش عضلات است باید نکات خاصی را رعایت کنند و از انجام اشتباه جلوگیری کنند.

 

سه اشتباه زیر را انجام ندهید تا عضلات امکان رشد پیدا کنند:

 

۱- نخوردن غذای کافی و مناسب: 

ممکن است که بخواهید در کنار ورزش وزن کم کنید. شما برای کاهش وزن غذای خود را کم می‌کنید اما باید غذاهای لازم برای پرورش عضلات را حتما در رژیم غذایی خود قرار دهید. باید در برنامه غذایی شما پروتئین وجود داشته باشد. برای دریافت پروتئین گوشت قرمز، ماهی و لوبیا مصرف کنید. بعد از مصرف یک میان وعده مصرف کنید تا عضلات ریکاوری داشته باشند.

 

۲- درست مصرف نکردن مکمل‌ها: 

اگر می‌خواهید مکمل مصرف کنید باید مطمئن شوید که این کار را درست انجام می‌دهید. شرایط بدنی هر شخص با هر شخص دیگر فرق دارد. حتما  با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

 

۳- تنوع ایجاد نکردن در ورزش: 

معمولا افراد می‌خواهند بر روی یک یا دو گروه خاص عضلانی بدن کار کنند و بقیه بدن را رها می‌کنند. با این حال اگر می‌خواهید پیشرفت کنید باید در ورزش‌ها تنوع ایجاد کنید. سعی کنید بر روی گروه‌های عضلانی مختلف در بدن کار کنید تا بیشتر شاهد پیشرفت باشید.

 

منبع: ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------