بهترین تمرینات ورزشی برای تقویت فیله کمر



حرکت فیله کمر,حرکت فیله کمر در بدنسازی,تصویر حرکت فیله کمر

با انجام حرکت فیله کمر از درد های عضلانی سن بالا پیشگیری می کنید

 

حرکت فیله کمر برای تقویت و جلوگیری از آسیب

شاید جمله ی پیشگیری بهتر از درمان است را زیاد شنیده باشید. این بدین منظور است که هر عقل سلیمی با نگاه به آینده و تفاوت بین پیشگیری و درمان قطعا پیشگیری را انتخاب میکند چرا که پیشگیری خوشایندتر است تا درمان. نمیشود گفت که پیشگیری بدون هزینه است و مخارجی ندارد ولی قطعا خیلی کم هزینه تر نسبت به درمان است  و همینطور رنج و سختی و درد نیز ندارد.

اما درمان با درد و رنج همراه است و عوارض ناشی از آن مانند مصرف دارو ، وجود محدودیت ها برای داشتن شرایط خاص بیماری و...ممکن است تا سالیان سال همراه شما باشد. پس همیشه پیشگیری کنید تا نیاز به درمان نداشته باشید.

 

شاید شما هم در اطرافیانتان کسانی را دیده اید که کمر درد یا گرفتگی عضلات کمر دارند و از آن رنج میبرند. اگر این افراد کمی به تقویت عضلات فیله کمر توجه میکردند هیچ گاه از درد کمر اذیت نمیشدند.

 

حرکت فیله کمر

همه افراد باید عضلات فیله کمر خود را تقویت کنند چرا که ممکن است حتی افرادی که هیچ پیش زمینه ای از کمر درد نداشته باشند در آینده به درد آن دچار شوند و این درد آزارشان دهد.اکثرا از فیله کمر غافل هستند و عضلاتش را تحویل نمیگیرند اما برای اینکه از کمر درد جلوگیری کنید و فشار روی ستون فقرات را بردارید باید عضلات فیله کمر را تقویت کنید که بعضی افراد آنرا نادیده میگیرند.

 

افرادی که عضلات فیله کمر را تقویت میکنند در طول مدت دردهای کمری را کاهش و از آن جلوگیری میکنند. اگر شما جزو افرادی هستید که این موضوع برایتان حائز اهمیت است در ادامه با ما باشد و مطالب را به دقت بخوانید.

 

همه افراد در هر رده سنی که باشند میتوانند تمرینات فیله کمر را انجام دهند و حتی ورزشکارانی که در رشته های مختلف ورزش میکنند نیز بهتر است این تمرینات را انجام داده تا عضلات فیله کمر خود را تقویت کنند.

 

با انجام این تمرینات پشت کمر صاف و فشار روی ستون فقرات کاهش می یابد. البته ناگفته نماند این تمرینات برای افرادی که دیسک کمر دارند یا پزشک آنها را از انجام بسیاری تمرینات منع کرده است توصیه نمیشود  و حتی ممکن است باعث دردهای شدیدتری در فرد شود.

 

تقویت عضله فیله کمر و تاثیرات آن

با انجام تمرینات تقویت عضله فیله کمر در واقع از دردهای کمری در سن های بالا پیشگیری میکنید چرا که پیشگیری آسانترین راه و در دسترس ترین راه است. امروزه زندگی ماشینی باعث کم تحرک شدن همه شده است و پزشکان این هشدار را داده اند و از افراد خواسته اند که سبک زندگی خود را تغییر بدهند و یک رژیم غذایی اصولی و برنامه ورزشی خوب را در زندگی خود داشته باشند.

 

بسیاری از افراد بخاطر شغل ، موقعیت و شرایطی که دارند نمیتوانند از منزل خارج شوند و برای انجام تمرینات ورزشی به باشگاه بروند و این اصلا جای نگرانی ندارد. چرا؟ زیرا در خانه و بدون داشتن وسایل ورزشی هم میتوان تمرینات را انجام داد. اما این را بدانید که هر فرد باید ورزش شخصی خود را داشته باشد چرا که اندام و بدن افراد با یکدیگر متفاوت است و هرکس باید ورزش متناسب با اندام و بدن خود را داشته باشد.

 

انواع حرکت برای تقویت عضلات فیله کمر

استفاده از دستگاه تقویت فیله کمر

 این دستگاه در بسیاری از باشگاه ها وجود دارد اما کمتر افرادی به آن توجه میکنند و از آن استفاده میکنند. در این روش باید پاها را در جای مناسب دستگاه یعنی پد قرار داد وبدن و پایین تنه خود را به دستگاه بچسبانید حالا دست ها را در سینه جمع کنید و سر را به پایین ببرید تا بدن کاملا کش بیاید و بعد از چند ثانیه دوباره به نقطه شروع برگردید. این روش یکی از بهترین و عالی ترین روش ها برای قسمت پایین کمر است.

 

برای انجام این تمیرین نیازی نیست که حتما به باشگاه بروید، در خانه نیز میتوان این حرکت را با استفاده از مبل انجام داد.

 

حرکت دمر خوابیدن یا مارکبری

 در این روش باید به حالت دمر بر روی زمین بخوابید و پاهای خود را به هم بچسبانید و با استفاده از شانه ها سرو گردن خود را بالا بیاورید. توجه داشته باشید که نباید گردن خسته شود و فشار زیادی با آن وارد شود.

حرکت فیله کمر,حرکت فیله کمر در بدنسازی,حرکت فیله کمر چگونه است

همه افراد باید عضلات فیله کمر خود را تقویت کنند

 

حرکت پل زدن یا بالا کشیدن لگن

به این صورت است که باید کاملا عادی بر روی زمین بخوابید. دست ها را موازی بدن خود قرار دهید و پاها را از زانو خم کنید و با فشار آوردن به پاشنه پا باید لگن را از روی زمین بلند کنید. افرادی که قدرت جسمانی خوبی دارند و میخواهند فشار این حرکت را زیاد کنند از دمبل بر روی ران استفاده میکنند.

حرکت فیله کمر,حرکت فیله کمر در بدنسازی,تصویر حرکت فیله کمر

با انجام حرکت فیله کمر پشت کمر صاف و فشار روی ستون فقرات کاهش می یابد

 

استفاده از میله بارفیکس

 در این حرکت با دست باید میله بارفیکس را گرفت و بدن را بالا کشید تا جایی چانه صورت از میله بالاتر برود. دوباره بدن را پایین بکشید و چندبار این حرکت را انجام دهید. این روش هم از اهمیت زیادی برخوردار است  زیرا هم عضلات دست و زیر بغل و هم عضلات کمر را تقویت میکند.

 

حرکت فیله کمر,حرکت فیله کمر در بدنسازی,فواید حرکت فیله کمر

سعی کنید برخی حرکت های فیله کمر را زیر نظر مربی انجام دهید

 

حرکت پلانک

 این روش به این صورت است که باید به حالت دمر بر روی زمین دارز بکشید بعد پاهای خود را جفت کرده و روی انگشت قرار دهید. حالا دست ها را روی آرنج بگذارید، آرنج باید در راستای شانه ها قرار بگیرند بدون آنکه به پشت بدن قوسی دهید باید چند ثانیه در این حالت بمانید .

 

حرکت چهار دست و پا یا حرکت گربه

 اینگونه است که شما باید دقیقا حالت گربه به خود بگیرید و در حالت چهار دست و پا باشید. چند ثانیه کمر را رو به پایین قوس دهید وبا انقباض شکم این قوس را رو به بالا بدهید.لازم است چند ثانیه در این حالت بمانید.

 

سایر نکات

این حرکات برای تقویت عضله  فیله کمر بسیار مهم و حائز اهمیت است. تمام حرکات گفته شده به راحتی در خانه هم قابل انجام است پس از انجام آنها در خانه غافل نشوید. اگر فیله کمر ضعیفی داشته باشید در انجام کارهای روزمره دچار کمر درد میشوید، پس از انجام دادن این تمرینات به هیچ وجه غافل نشوید.

 

تمامی حرکات را به آرامی انجام دهید. بعضی از تمرین ها حتما حتما باید تحت نظر مربی انجام شود. تمریناتی هم هستند که میتواند برای شما مضر باشد و به شکم و مفاصلی که دچار آسیب دیدگی شده اند فشار زیادی وارد کنند مانند دویدن، طناب زدن و دراز و نشست.

 

گردآوری: بخش ورزش بیتوته 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------