راههایی ساده برای غلبه بر چاقی



چاقی,راههای جلوگیری از افزایش وزن,راههای جلوگیری از چاق شدن

راههایی ساده برای غلبه بر چاقی
 در گذشته های نه چندان دور همه فعالیت های فیزیکی داشتند، بنابراین چاقی مثل امروزه یکی از مشکلات اساسی نبود.   

برای مهار این مشکل، باید راجع به برنامه های ورزشی،افزایش فعالیت های بدنی و تحرک روزانه بیند یشیم. بدون شک با تحرک داشتن می‌توانیم از افزایش وزن و خیلی از بیماری ها جلوگیری به عمل آوریم.   بنابراین به راههای ساده زیر برای دوری از بی تحرکی دقت بفرمایید.

 

1) برای رفتن به بازار، اداره پست و یا حتی رستوران قدم بزنید. با این کار علاوه بر تحرک داشتن می‌توانید در مصرف گاز یا بنزین صرفه جویی کنید.   نمی‌دانید که باپیاده روی به جای استفاده از وسیله نقلیه شخصی چقدر به سلامتی خود کمک می‌کنید. 

 

2) یک راه حل ساده و آسان: ازپله استفاده کنید.  مطمئناً تاحالا این مورد را شنیده اید، اما گاهی تذکر و یادآوری کارساز می‌باشد.   هر موقع که فرصت دارید از پله هابالا و پایین بروید.   این راهی آسان برای زمانی است که می‌خواهید جایی بروید و موجب سوختن کالری می‌شود و ظرف چند هفته ماهیچه های قوی تری خواهید داشت.  


3) برای بردن کودک خود به مدرسه اش پیاده روی کنید. ماشین خود را چند متر پایین تر ازمقصد مورد نظر خود (مدرسه، رستوران، بازار، .  .  .  .  .  ) پارک کنید.   با پارک کردن ماشین خود دورتر از محل مورد نظر (چند بار در هفته) سبب افزایش سطح فعالیت خود می‌شوید و یک برنامه مؤثری خواهد بود.  


4) به جای نشستن نزد خانواده یا دوستان یک برنامه ریزی مقدماتی انجام دهید. اگر کنار دریا رفته اید، پیاده روی کنید و همسایگان خود را بشناسید و با هم قدم بزنید و بعد چای یا غذا میل کنید.  


5) هفته ای یک بار یا ترجیحاً دوبار با کودک خود پیاده روی کنید. متأسفانه بچه ها را مثل خودمان با می‌آوریم اگر آنها هم ورزش نکند و.   به بی تحرکی ادامه دهند، بد شکل و بد هیکل می‌شوند. 


6) کفش های راحت بپوشید. لیستی از همکاران خود تهیه کنید و یک زنگ تفریح داشته باشید و قدم بزنید و با این کار می‌توانید از فشارکاری خود بکاهید و بر اعصاب خود مسلط شوید.   
هر چند که این رهنمود ها ساده به نظر می‌آیند، اما با انجام آنها به نتایج مطلوبی دست پیدا خواهید کرد. 

منبع:seemorgh.com

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------