کاهش وزن زن و شوهر با هم بعد از ازدواج



کاهش وزن, افزایش وزن, راههای کاهش وزن, شیوه های کاهش وزن

راههای کاهش وزن

 

اکثراً مردان و زنان بعد از ازدواج با افزایش وزن نسبی روبرو میشوند که این مسئله سبب نگرانی و ناراحتی آنها می شود و همسران افراد هم از این مسئله گله می کنند به همین علت شیوه های کاهش وزن در محیط خانواده و با کارهای ساده برای رسیدن به وزن ایده‌ال به شما توصیه می شود. 

بهترین توصیه برای زوج هایی که می خواهند با هم ورزش کنند ولی در یک سطح توانایی بدنی نیستند این است که روی مقاومت وزن بدن، تغيير سرعت و انجام آن برای مدت زمانی خاص تمرکز کنند. هنگامی که صحبت زمان مطرح باشد ديگر کسی به تعداد دفعات و ميزان توان توجه نمی کند و در این مدت هر کدام به اندازه ای که میتواند یک حرکت را انجام می دهد. به عنوان مثال یک دقیقه دراز و نشست.

 

انجام فعالیت هایی که هر دو از آن ها لذت می برید هم مهم است که البته کار دشواری هم هست زیرا امکان دارد به عنوان مثال یکی ورزش های هوازی را دوست داشته باشد دیگری ورزش های قدرتی. بنابراین باید به این فکر باشید که چطور کارها را با هم ترکیب کنید که هر دو از انجامش لذت ببرید.

 

روی هم رفته ورزش کردن با یک همراه فواید بسياري دارد. بیشتر به آن پایبند خواهید بود، تلاش فراوان خواهید داشت و مهم تر از همه انجامش برایتان لذتبخش تر می شود. چه کسی گفته نمی توانید زمان ورزش بخندید و شاد باشید؟ لذت بردن از ورزش در کنار هم میتواند ارتباطات بین شما و همسرتان را تقویت کند. مهم این است که هم‌دیگر را در نظر بگیرید و نسبت به کارها و ورزش های جدید با ذهنی باز عمل کنید.

 

یک برنامه کاهش وزن تنظیم کنید.

با یکدیگر برنامه ریزی برای وعده غذایی سالم داشته باشید و یکی از نخستین چیزهایی که شما و همسرتان به آن احتیاج دارید، طراحی یک برنامه غذایی می باشد. این کار سبب می شود که با کمک یکدیگر تصمیم بگیرید که چه چیزهایی بخورید وچه مدت از آن استفاده کنید.

 

پژوهش ها نشان می دهد که هر چه قدر برنامه غذایی شما اصولی تر باشد، کاهش وزن تان سریعتر و موثرتر خواهد بود و میتوانید مدتی را اختصاص دهید تا در کنار یکدیگر بنشینید و غذا هایی را که دوست دارید روی کاغذ بنویسید و هر دو باید در خصوص غذاهای مصرفی به توافق برسید تا در طول آن دچار مشکل نشوید و کنار نکشید.

 

تمام وعده های غذایی، صبحانه، ناهار و شام و حتی میان وعده ها را هم باید در این برنامه قید کنید. هفته های بعدی را هم در نظر بگیرید که این کار سبب می شود درهنگام انجام رژیم دچار آشفتگی نشوید.

 

کاهش وزن, افزایش وزن, راههای کاهش وزن, شیوه های کاهش وزن

روش های کاهش وزن

 

تصمیم بگیرید که میخواهید چه مقدار وزن کم کنید.

یکی ديگر از کارهایی که احتیاج به انجام آن دارید، این است که تصمیم بگیرید هر کدام از شما احتیاج به چه میزان کاهش وزن دارید و این ها به شما کمک می کند که اهداف خویش را چه از نظر رژیم و چه از نظر تمرینی راحت تر تنظیم کنید و زمانیکه در حال سعی برای کاهش وزن هستید، باید تلاش کنید مواردی مانند سن، جنسیت و قدرت خویش را حتماً در نظر بگیرید و برای راحت تر شدن کار میتوانید از یک معیار استاندارد استفاده کنید تا به شما بگوید که چه مقدار احتیاج به کاهش وزن دارید.

 

با یکدیگر هدفی تنظیم کنید.

یکی از بهترین قسمت های کاهش وزن این است که زوج با یکدیگر آغاز به تنظیم اهداف کنند، از هم‌دیگر پشتیبانی کنند و پیشرفت یکدیگر را ببینند. زمانیکه هر دوی شما آغاز به تنظیم اهدافی برای کاهش وزن می کنید؟ مطمئن باشید که این اهداف کاملاً واقع گرایانه هستند و درصورتی که ميزان کاهش وزن شما زیاد است یا میخواهید که سریع این کار را انجام دهید، مطمئن باشید که این کار غیرممکن است. به عنوان مثال متخصصان پیشنهاد می کنند که هر هفته باید توقع نیم کیلو تا یک کیلو کاهش وزن داشته باشید.

 

پس چنانچه میخواهید که هفته ای 6 کیلو کاهش وزن داشته باشید، بدانید که این کار را نمیتوان در یک هفته انجام داد و دست کم به سه هفته احتیاج دارید.

 

درصورتی که نیاز شما به کاهش وزن بسیار بالاست، باید هدف های چندگانه تنظیم کنید و هدف نخست شما باید کاهش وزن چهار و نیم کیلویی باشد و هدف ثانویه شما هم باید حدود 3 و نیم کیلو باشد. همینطور میتوانید برای این هدف ها یک نقطه پایان هم قرار دهید و امکان دارد احتیاج شما برای کاهش وزن مختلف باشد ولی بهتر است که آنرا طوری تنظیم کنید که روز پایان آن با یکدیگر برابر باشد.

 

 اندازه‌گیری های مربوط به یکدیگر را برای هم انجام دهید

معمولاً این اشخاص موقع کاهش وزن فراموش می کنند که اندازه گیری ها را انجام دهند. هرچند که شما در این امر میتوانید این کار را به همسرتان بسپارید و اندازه‌گیری کاری است که هنگام رژیم باید آنرا بطور منظم انجام داد تا مطمئن شوید که به مقاصد خویش نزدیک هستید و راه درستی را در پیش گرفته اید.

 

به عنوان مثال باید یک روز را در هفته تعيين کنید و در آن روز هر دو خودتان را وزن کنید و مطالعات نشان می دهد افرادی که بطور منظم وزن و پیشرفت خویش را موقع کاهش وزن بررسی می کنند، موفقیت آنها در طولانی مدت بالاتر است و بیشتر میتوانند این کاهش وزن را نگه دارند.

 

کاهش وزن, افزایش وزن, راههای کاهش وزن, شیوه های کاهش وزن

کاهش وزن

 

۱ – پاداش هایی استفاده کنید که به غذا مربوط نباشد

عشق معمولاً با غذا همراه است. به عنوان مثال امکان دارد برای خشنود کردن همسرمان برای وی شیرینی بخریم و یا شام بیرون برویم. برای نشان دادن عشقتان راههای غیر غذایی را در نظر بگیرید مثل:

خرید هدیه و یا انجام فعالیتی در کنار همسرتان که هردو از آن لذت می برید.

 

۲ – کابینت های خود را پاک سازی کنید

از دل برود هر آنکه( این جا هر آنچه) از دیده رود.

درصورتی که موقع تماشای تلوزیون عادت دارید از میان وعده های نا سالم استفاده کنید زمان آن رسیده که آشپزخانه را از این غذا های ناسالم پاک سازی کنید. در عوض میان وعده های سالم مثل میوه ها، سبزیجات، اجیل ها و دانه ها را جلوی دست بگذارید .

 

۳ – هوس غذایی را دور نگه دارید

به جای غذا های شیرین از ترکیب قدری توت( یا میوه ای شیرین) با ماست یونانی استفاده کنید.

 

این دو قند پایینی دارند و فیبر و پروتئین هم به بدنتان می رسانند که باعث اعتدال قند خون و جلوگیری از گرسنگی های شدید و هوس غذایی می شود.

 

۴ – بیشتر بخوابید

تحقیقات نشان داده یک شب درست نخوابیدن و حس خستگی در روز بعد باعث می شود ۳۰۰ تا ۴۰۰ کالری اضافی دریافت کنیم. برای دریافت انرژی که باید از خواب دریافت می کردیم حالا مجبوریم رو به غذا های نشاسته ای و قندی بیاوریم.

 

۵ – بیشتر آب بنوشید

اشخاص معمولاً تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرند. درصورتی که حس کردید گرسنه هستید اول یک لیوان آب یا قدری دمنوش گرم بنوشید و آنگاه ۲۰ دقیقه صبر کنید تا گرسنگی فروکش کند.

 

۶- خود را با چیزی غیر از غذا ارام کنید

هوس غذا هایی خاص معمولاً همراه با اوج گرفتن احساسات است و در نتیجه باعث پر خوری می شود.

 

به جای آرام کردن احساسات با غذا خود را با چیز هایی غیر از غذا ارام کنید به عنوان مثال یک دوش آب گرم، پیاده روی کنید و یا برنامه مورد علاقه خویش را تماشا کنید.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------