بیوگرافی و عکس های سارا بهمنیار؛ ورزشکار و کاراته کار جوان ایرانی



سارا بهمنیار در مسابقات المپیک, سارا بهمنیار, بیوگرافی سارا بهمنیار

سارا بهمنیار کاراته کار ایرانی 

 

بیوگرافی سارا بهمنیار کاراته کار از شروع تا المپیک 

سارا بهمنیار ورزشکار و کاراته کار جوان ایرانی است که در سن 15 سالگی موفق شد اولین مدای طلا مسابقه خود را کسب کند. در ادامه این ورزشکار را به صورت کامل به شما معرفی می کنیم همراه ما باشید.

چکیده ای از بیوگرافی سارا بهمنیار

نام کامل: سارا بهمنیار

تاریخ تولد: 1 فروردین 1378

محل تولد: آستانه اشرفیه

وضعیت تأهل: مجرد

پیشه: کاراته کار

 

بیوگرافی کامل سارا بهمنیار

سارا بهمنیار، کاراته کار ایرانی که متولد 1 فروردین 1378  اهل آستانه اشرفیه می باشد.  او دانشجوی رشته ی علوم ورزشی دانشگاه آزاد لاهیجان می باشد . سارا بهمنیار اولین مدال طلای خود را در سن 15 سالگی گرفت. او با 160 سانتی متر قد در وزن 55- مسابقات شرکت می کند. مادر و خواهر سارا کاراته کار هستند که او را برای ورود به این عرصه تشویق کرده اند.

 

سارا بهمنیار کاراته کار ایرانی, سارا بهمنیار و همسرش, سارا بهمنیار در  تیم ملی

عکس های سارا بهمنیار  

 

آغاز فعالیت سارا بهمنیار

سارا بهمنیار، کاراته را زمانی آغاز کرد که تنها 3 سال داشت. او در سال 1381 در کنار خواهرش شروع به فعالیت این ورزش کرد. در سن 4 سالگی  زیر نظر مادرش  و استاد فاطمه قاسمی این ورزش را به طور حرفه ای دنبال کرد.

 

وضعیت تأهل سارا بهمنیار

سارا بهمنیار ازدواج نکرده است و مجرد می باشد.

 

علاقه مندی های سارا بهمنیار

او علاوه بر اینکه رشته ی ورزشی کاراته را به صورت حرفه ای دنبال می کند، به رشته های مختلف انفرادی مانند تیر اندازی و شمشیر بازی بسیار علاقه مند می باشد. به گفته ی او اگر یک کاراته کار حرفه ای نمیشد، قطعا یا تیر انداز میشد، یا شمشیر باز.

 

سارا بهمنیار در مسابقات المپیک, سارا بهمنیار, بیوگرافی سارا بهمنیار

سارا بهمنیار به رشته های شمشیر بازی و تیراندازی نیز علاقه مند است

 

خانواده بهمنیار

سارا علاوه بر اینکه خودش کاراته کار است، مادر، پدر و خواهرش هم نیز کاراته کار هستند. دختر خاله سارا هم یک کاراته کار حرفه ای میباشد. او میگوید که خواهرش اکنون یک مربی میباشد و در بخش کاتا تمرین می کند.

 

حضور سارا بهمنیار در تیم ملی

سارا بهمنیار در سال 1392 هنگامی که 14 ساله بود به تیم ملی نوجوانان دعوت شد او پس از گذشت یکسال بعد در مسابقات نوجوانان آسیا در مالزی (2014) به مدال طلا دست یافت 

بعد از موفق به کسب دو برنز آسیایی و دو نقره جهانی در امیدهای جهان ، سال 97 با تیم ملی بزرگسالان در اسپانیا (2018) به مدال برنز مسابقات بزرگسالان دست یافت.

او در سال 2019 در مسابقات لیگ جهانی ابتدا در ژاپن و سپس در مسکو موفق به کسب دو مدال خوش رنگ طلا شد.

 

عکس های سارا بهمنیار, زندگی نامه سارا بهمنیار, قد سارا بهمنیار

سارا بهمنیار در سن 14 سالگی به تیم ملی کاراته نوجوانان دعوت شد

 

تمرین های روزانه سارا بهمنیار  

روزی 4 ساعت تمرین می کند، دو ساعت در صبح شامل تمرینات بدنسازی و میدانی و دو ساعت بعد از ظهر که به تمرینات کومیته اختصاص دارد.

 

سارا بهمنیار و المپیک

سارا بهمنیار ورزشکار گیلانی  که  کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو را کسب کرده بود. در رشته کاراته و در وزن 50 و منفی 55  کیلو گرم به  رقابت پرداخت. سارا بهمنیار در اولین دیدار خود برابر سراب اوزچلیک از ترکیه و نفر اول رنکینگ در دقایق پایانی و با نتیجه پنج بر چهار به پیروزی رسیده و برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی و قطعی شدن مدال برنز تنها به یک برد دیگر نیاز داشت.

 

سارا بهمنیار که تمام انرژی خود را صرف پیروزی در برابر حریف ترکیه‌ای خود کرده بود برابر ون تزویان از چین تایپه و نفر دوم رنکینگ رفت و با نتیجه پنج بر یک مبارزه را واگذار کرد.

این کاراته‌کار گیلانی در دور سوم و در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی مقابل ایوت گورانوا از بلغارستان دارنده دو برنز جهانی و اروپا رفت و با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد.

 

بیوگرافی سارا بهمنیار, عکس های سارا بهمنیار, زندگی نامه سارا بهمنیار

سارا بهمنیار سهمیه المپیک توکویو را کسب کرد

 

هدف سارا بهمنیار کسب مدال در المپیک

کسب مدال در بازی های المپیک از اهمیت فراوانی برخوردار است و به همین دلیل آرزوی هر ورزشکاری است که در مسابقات المپیک بتواند مدال کسب کند. حضور در المپیک و همچنین کسب مدال قهرمانی  یکی از اهداف های ورزشی من میباشد. و مطمئن هستم روزی به این هدف دست پیدا می کنم. سارا بهمنیار در گفت و گوی خود اشاره کرد که المپیک برای من آرزو نیست بلکه یک هدف است که حتما باید به آن برسم. 

 

سارا بهمنیار در مسابقات المپیک, سارا بهمنیار, بیوگرافی سارا بهمنیار

سارا بهمنیار موفق به کسب دو مدال طلا در مسابقات لیگ جهانی شده است

 

زندگی من کاراته است 

کاراته به من یاد داد که هیچ گاه نباید در زندگی تسلیم بشوم و نباید در زندگی شکست را قبول کنم و همواره باید به دنبال پیروزی باشم. همچنین زندگی ممکن است شرایط سختی را در پیش رو قرار دهد بنابراین باید با اراده ی قوی از تمام سختی ها مشکلات به سلامت عبور کنیم.

 

سارا بهمنیار کاراته کار ایرانی, سارا بهمنیار و همسرش, سارا بهمنیار در  تیم ملی

سارا بهمنیار در مسابقات جهانی 2015 موفق به کسب مدال برنز شد

 

مدال ها و افتخارات سارا بهمنیار

- در مسابقات آسیایی 2014 مالزی موفق به کسب مدال طلا ی نوجوانان شد.

- در مسابقات جهانی 2015 اندونزی مدال برنز را از آن خود کرد.

- در تورنمنت تایلند مقام دوم گرفت.

- در وزن 50 کیلو گرم موفق شد در رقابت های جهانی کاراته سال 2018 مدال برنز را کسب کند.

- مدال نقره  در لیگ جهانی وان اتریش  ۲۰۱۹ را کسب کرد.

- در مسابقات امید های جهان اسپانیا موفق به کسب مدال نقره شد.

- در مسابقات امید های آسیا ی قزاقستان  توانست مدال نقره را از آن خود کند. 

- همچنین مدال برنز رقابت‌های قهرمانی جهان اسپانیا - با اولین حضور در تیم ملی کاراته بزرگسالان توانست به عنوان اولین ورزشکار بانو از استان گیلان به مدال جهانی کاراته دست‌یابد. 

 

 سارا بهمنیار در مسابقات المپیک, سارا بهمنیار, بیوگرافی سارا بهمنیار

اولین بانوی کاراته کار ایرانی در مسابقات المپیک سارا بهمنیار بود

 

بخشی از مصاحبه سارا بهمنیار بعد از مسابقات المپیک

سارا بهمنیار به عنوان بانوی کاراته کار ایرانی در مسابقات المپیک توکیو در وزن منفی 55 کیلو گرم که با یک برد و دو شکست از دور بعدی مسابقات باز ماند.

او در خصوص پیروزی در مقابل حریف ترکی خود گفت: هر زمان که با حریف ترکی سراب اوزچلیک مسابقه دادم شکست خوردم ولی خداروشکر این بار توانستم از این حریف چند ساله خود پیروز بشوم.

 

او به عنوان اولین کاراته کار ایرانی در مسابقات المپیک در مصاحبه افزود: در بازی اول هیچ کس از من انتظار برد را نداشت اما من با تمام وجود به مبارزه پرداختم و توانستم در اولین روز از مسابقات پیروز بشوم. پس از اولین پیروزی تمام اعضای تیم گفتند که من میتوانم مدال قهرمانی را کسب کنم. 

 

من بسیار خوشحال بودم که توانستم اولین پیروزی بخش کاراته بانوان را به ثبت برسانم و امیدوار بودم به اینکه بتوانم مدال قهرمانی المپیک توکیو را به دست بیاورم.

او در ادامه افزود: در بازی های بعدی من هیچ شناختی از حریفانم نداشتم چرا که برای اولین بار من با آنان به رقابت می پرداختم . متأسفانه حریفانم یک وزن از من بالاتر بودن و من نتوانستم در برابر آنان پیروز شوم و محکوم به شکست شدم.

 

او در رابطه به داوری های المپیک توکیو گفت: هنگامی که درحال مبارزه با چین تایپه بودم  از داوران درخواست بازبینی صحنه را کردم اما آنان درخواست من را رد کردند. 

متأسفانه در همین بازی موفق به کسب امتیاز از بازیکن چین نشدم و  مسابقه را واگذار کردم.

 

او در رابطه با امکانات و شرایط اردوی قبل از اعزام به مسابقات گفت: قبل از حضور در المپیک ما 14 روز در مجموعه ورزشی انقلاب ساکن بودیم و هر روز که به زمان اعزام به مسابقات نزیک می شد، تمرینات و روزهای اردو افزایش پیدا می کرد. تمام تلاش های کمیته ملی المپیک این بود که ما در شرایط بهتری قرار بگیریم. همچنین ما با استفاده از کمترین امکانات توانستیم بهترین نتیجه را داشته باشیم.

 

گردآوری : بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------