یوگای صورت



یوگا,ورزش یوگا,ورزش یوگای صورت

یوگای صورت
امروزه ورزش یوگای صورت  یکی از پرطرفدارترین ورزشها برای زیبایی است چون این ورزش پوستهای چروک را صاف می کند و از پوستهای جوان نیز محافظت می کند تا دچار پیری پوست نشود تا جایی که حتی بازیگران هالیوود نیز این ورزش را جایگزین بوتاکس کرده اند چون بوتاکس عوارض دارد ولی این ورزش نه تنها ضرری برای انسان ندارد بلکه مفید هم هست. در این تمرینات از طریق یک سری حرکات خاص، شما پوست صورت را منقبض می کنید. همچنین این روش باعث تولید کلاژن و پروتئین می شود که باعث ارتجاعی شدن پوست می گردد و آنرا جوانتر و پرتر نشان می دهد.

 

در زیر می توانید با چند تکنیک این ورزش آشنا شوید:
حالت جغد
انگشتها را به شکل حرف C انگلیسی در دوطرف چشم ها قرار دهید. سپس پیشانی را ریلکس کرده و چشم ها را کاملا باز کنید . سه بار این کار را به اندازه 10 ثانیه انجام دهید. حرکت ” جغد ”  یکی از مهمترین تمرینها به شمار می رود. در حالیکه “C” را با انگشتان در دو طرف چشم ایجاد می کنید باید کاملا با آرامش و چشمانی کاملا باز اینکار را انجام دهید. همچنین با این حرکت در زمانی که چشمها را به طرف بالا حرکت می دهید نباید پیشانی تان دچار چروک شود.

 یوگا,ورزش یوگا,ورزش یوگای صورت


حالت V
با انگشتان خود دو نماد پیروزی ” V” در دو انتهای ابروها ایجاد کرده و چشمانتان را چپ کنید. به خودتان آرامش داده و این حرکت را برای 6 بار تکرار کنید. برای ده ثانیه چشمانتان را با فشار بسته نگه داشته و سپس ریلکس کنید.

 یوگا,ورزش یوگا,ورزش یوگای صورت

 

حرکت زرافه
در حالی که گردن را می کشید سر را به عقب خم کنید. سر را پایین آورده و دوبار دیگر این حرکت را تکرار کنید. سپس لب پایینی را به سمت جلو ببرید دستها را روی گردن گذاشته و چانه را بالا ببرید. گوشه های لب را به سمت پایین بکشید. این حالت را به اندازه 4 نفس عمیق انجام دهید.

 یوگا,ورزش یوگا,ورزش یوگای صورت

 

لبخند O شکل
این حرکت به کاهش چروک ناحیه فک کمک می کند. ابتدا دندان های خود را پشت لب پنهان کنید، سپس لبها را به شکل "O" در بیاورید و تا اندازه ای که قادرید لبخند بزنید این حرکت را 6 بار تکرار کنید. بعد از آن انگشت را روی چانه بگذارید و چانه را به سمت بالا و پایین حرکت دهید و این حرکت را 2 بار تکرار کنید.

 یوگا,ورزش یوگا,ورزش یوگای صورت

 

آرامسازی
به آهستگی با نوک انگشتان به تمامی نواحی صورت ضربه بزنید سپس به آرامی با کف دست صورت را بمالید تا گرم شود و سپس دست ها را روی چشمان بسته خود نگه دارید. یک نفس عمیق بکشید و کلیه عضلات صورت را شل کنید. یک نفس آخر برای پایان کار بکشید. یاد آوری می کنیم قبل از اینکه کارمان را شروع کنیم، درست است که شما از انگشتانتان به جای وزنه های باشگاه بدنسازی برای فشار دادن به صورت استفاده می کنید، اما باید با ملایمت این کار را انجام داده مخصوصا برای ماهیچه های اطراف چشم که نازک تر و ظریف تر هستند. گرچه بیشتر 57 ماهیچه صورت و گردن کوچک هستند و نیازی ندارند که زیاد کشیده شوند تا نتیجه را ببینید.
منبع : ladieez.com

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

    سایر مطالب ورزشی

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------