سبک جنگاوران کونگ فو از تکنیک های رزمی پرکاربرد



معرفی سبک جنگاوران کونگ فو, اساس سبک جنگاوران کونگ فو, سبک مبارزه ای کونگ فو

اساس سبک جنگاوران کونگ فو

 

آشنایی با سبک جنگاوران کونگ فو

سبک جنگاوران کونگ فو، یکی از چندین سبکی است که در این هنر رزمی آموزش داده می شود. هنر رزمی کونگ فو، دارای سبک های مختلفی است که به اهداف مختلف ایجاد شده اند و کاربرد های مختلفی نیز دارند. سبک جنگاوران، یکی از محبوب ترین سبک های کونگ فو است. در ادامه ی این مطلب، به معرفی سبک جنگاوران و کاربرد های آن خواهیم پرداخت.

سبک های کونگ فو

سبک های کونگ فو, هنر رزمی کونگ فو, مراحل آموزش در سبک جنگاوران کونگ فو

سبک جنگاوران کونگ فو برخلاف تفکر بعضی از افراد، یک سبک نمایشی نیست

 

کونگ فو، به عنوان یکی از ورزش های رزمی توانسته است طرفداران زیادی را در سطح جهان پیدا کند. کونگ فو، برگرفته از هنر ها و تکنیک های رزمی است که از گذشته های دور تا کنون در کشور چین مورد استفاده قرار می گرفته اند. کاربرد های این هنر رزمی امروزه بسیار گسترده است.

 

سبک های گوناگونی برای هنر رزمی کونگ فو وجود دارد. برخی از آنها نمایشی هستند و برخی دیگر از آنها، در مبارزه کاربرد دارند. سبک های کونگ فو به اندازه ای زیاد هستند که تعداد سبک های اصلی این هنر رزمی، به حدود سیصد سبک می رسد. سبک های فرعی کونگ فو نیز حدود هزار نوع هستند. سبک جنگاوران، یکی از سبک های بسیار محبوب کونگ فو است و یکی از سبک های اصلی است. در ادامه، به بررسی این سبک از کونگ فو خواهیم پرداخت.

 

معرفی سبک جنگاوران کونگ فو

 

 سبک های کونگ فو, هنر رزمی کونگ فو, مراحل آموزش در سبک جنگاوران کونگ فو

ضد حمله یکی از اصولی است که در سبک جنگاوران کونگ فو استفاده می شود

 

این سبک از کونگ فو، بسیار محبوب است و توسط استادان بزرگ به شاگردانی که به این سبک علاقه داشته باشند، آموخته می شود. برخی ها گمان می کنند که سبک جنگاوران کونگ فو، یکی از سبک های نمایشی است، در حالی که اینگونه نیست. 

 

سبک جنگاوران کونگ فو، در مبارزات استفاده می شود و کاربرد بسیار گسترده ای دارد. در این سبک، به جای حمله مستقیم به هدف، یک شیوه دفاعی انتخاب می شود و فرد منتظر واکنش های هدف می ماند. در این حالت، هدف به فرد کونگ فو کار حمله می کند، اما نمی تواند به او ضربه بزند. جا خالی دادن، یک پایه و اساس در سبک جنگاوران کونگ فو است. استادان بزرگ این سبک، گاهی آنقدر ضربات حریف خود را دفع می کنند که حریف شکست خودش را می پذیرد.

 

شاید برای برخی ها سؤال پیش بیاید که آیا در سبک جنگاوران کونگ فو، ضربه ای به حریف وارد می شود؟ پاسخ به این پرسش مثبت است. هنگامی که هدف در حال حمله به استاد این سبک از کونگ فو است، ضرباتی را دریافت می کند که می تواند او را به تدریج از پا در بیاورد.

 

ضد حمله، یکی از اصولی است که در این سبک مبارزه ای کونگ فو استفاده می شود. یعنی اینکه فرد استاد در این سبک، در حالی که ضربات را دفع می کند، در همان لحظه به حریف ضربه وارد می کند و به نحوی، انرژی صرف شده توسط هدف را به خود او بر می گرداند.

نکته مهم در مورد سبک جنگاوران کونگ فو، این است که نباید تا جایی که می توان، به حریف آسیب زد. این نکته، بسیار مهم است که بتوان حریف را بدون آسیب وارد کردن به زانو در آورد. 

 

افرادی که در سبک جنگاوران کونگ فو به استادی می رسند، می توانند درگیری های فیزیکی را بدون آسیب زدن به حریف دفع کنند. در این حالت، حتی اگر حریف از سلاح های سرد یا حتی گرم استفاده کند، استاد این سبک می تواند حملات را دفع کند و سلاح را از دسترس حریف خارج کند. 

 

استادان سبک جنگاوران کونگ فو، بر این نکته تأکید دارند که این سبک، بر خلاف نامی که برای آن گذاشته شده است، قرار نیست برای جنگ استفاده شود و استادان این سبک حق شروع کردن جنگ را ندارند. این سبک، در راه دوستی و حداقل آسیب زدن به حریف طراحی شده است. 

 

استادان سبک جنگاوران کونگ فو، بر این باور هستند که قدرت باعث به وجود آمدن صلح میان انسان ها می شود، زیرا قدرت، برای انسان احساس آرامش ایجاد می کند. در نتیجه، سبک جنگاوران کونگ فو، بر قدرت بسیار بالا تأکید دارد. البته این قدرت، باید در راه درست استفاده شود و افرادی که با این قدرت به افراد دیگر صدمه می رسانند، به هنر کونگ فو بی احترامی کرده اند.

 

سبک جنگاوران کونگ فو، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و برای دفاع شخصی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

تاریخچه سبک جنگاوران کونگ فو در ایران 

 

معرفی سبک جنگاوران کونگ فو, اساس سبک جنگاوران کونگ فو, سبک مبارزه ای کونگ فو

در ایران، سبک جنگاوران کونگ فو توسط استادان خبره و حرفه ای آموزش داده می شود

 

در سال 1349 شمسی، برای توسعه سبک جنگاوران کونگ فو در ایران، کمیته جنگاوران کونگ فو ایجاد شد و استادان بزرگی به آموزش و فعالیت پرداختند.

در ابتدا، تصور می شد که قرار است سبک جنگاوران کونگ فو، به یکی از مهم ترین سبک های آموزشی کونگ فو در کشور تبدیل شود و توسعه بسیار بالایی پیدا کند. اما در سال 1358 شمسی، کمیته کونگ فو در ایران منحل شد و این سبک به فراموشی سپرده شد.

 

این سبک از کونگ فو، اکنون به روش های دیگری آموزش داده می شود و کاربرد گسترده ای در فنون رزمی نیروهای نظامی و انتظامی دارد. 

کاربرد سبک جنگاوران کونگ فو در فنون رزمی نیروهای نظامی و انتظامی کشور، نشان دهنده ی این است که این سبک در حالی که به فرد هدف صدمه خاصی وارد نمی کند، اما می تواند بسیار کاربردی باشد و افرادی که از قانون سرپیچی می کنند را در صورت برخورد، به زانو در بیاورد.

 

جمع بندی مطالب و سخن پایانی

کونگ فو، یکی از محبوب ترین هنرهای رزمی در جهان است و سبک های بسیار زیادی از جمله سبک های جنگاوران، شائولین، چون چوان، باجی چوان، مانتیس دعا گو، توآدو، آرتا کابر و... دارد. سبک های مختلف ورزش کونگ فو، کاربرد های مختلفی دارند، اما سبک جنگاوران، یکی از بهترین کاربرد ها را دارد و کمتر استادی در زمینه کونگ فو وجود دارد که این سبک را فرا نگرفته باشد و یا قبول نکرده باشد. سبک جنگاوران کونگ فو، هم اکنون توسط استادان این زمینه آموزش داده می شود و در صورت تمایل می توانید در کلاس های آن شرکت کنید.

 

گرداوری: بخش ورزش بیتوته

 

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------