ورزش های ساحلی چه ورزش هایی هستند؟



ورزش های ساحلی, ورزش ساحلی, ورزش های ساحلی چه ورزش هایی هستند

ورزش ساحلی

 

ورزش های ساحلی چه ورزش هایی هستند؟

ورزش های ساحلی ورزش هایی هستند که در ساحلی یا بر زمینی پوشیده از ماسه انجام می شود و شامل فوتبال ساحلی، فوتوالی، والیبال ساحلی‏، بسکتبال ساحلی، راگبی ساحلی، هندبال ساحلی می باشند.

فوتبال ساحلی

فوتبال ساحلی یکی از انواع ورزش فوتبال است که در ساحل یا بر زمینی پوشیده از ماسه برپا می‌شود. البته انجام بازی فوتبال در ساحل سابقه طولانی دارد ولی برپایی مسابقات رسمی و تدوین قوانینی برای این رشته ورزشی به سال ۱۹۹۲ و بنیان‌گذاری نهادی به نام فوتبال ساحلی جهانی در این سال برمی‌گردد. 

 

ورزش های ساحلی, ورزش ساحلی,اسامی ورزش های ساحلی

ورزش های ساحلی چه ورزش هایی هستند

 

فوتوالی

فتوالی یا والی‌پا ورزشی بین‌المللی است که قوانین آن مشابه والیبال بوده ولی همانند فوتبال با پا بازی می‌شود. زمانی امتیاز بدست می‌آید که توپ در زمین حریف به زمین اصابت کند یا حریف مرتکب خطا شود یا نتواند توپ فوتوالی را برگشت دهد. 

 

والیبال ساحلی

والیبال ساحلی به عنوان ورزشی بسیار هیجان آور شناخته میشود که در میان ورزش های ساحلی دیگر، محبوبیت مخصوصی دارد.

 

والیبال ساحلی که طرفداران زیادی دارد یکی از رشته های ورزشی به حساب می آید. تعداد بازیکنان در این رشته ورزشی باید دو نفر باشد و در مقابل تور باید دو به دو روبروی یکدیگر بازی کنند. همه بازیکنان باید قوانین و اصطلاحات خاص این بازی را رعایت کنند و چنانچه سرپیچی کنند داور کارت زرد یا قرمز به آنها می دهد. بازیکنان در این رشته ورزشی میتوانند یک کلاه یا عینک را بهمراه خودشان بردارند تا درصورت وجود نور آفتاب اذیت نشوند و بتوانند با استفاده از این عینک و کلاه به راحتی مسابقه دهند.

 

ورزش های ساحلی, ورزش ساحلی,ورزش های ساحلی شامل چه ورزش هایی هستند

اسامی ورزش های ساحلی

 

بسکتبال ساحلی

بسکتبال ساحلی نوعی از بسکتبال است که در نواحی ساحلی بازی می‌شود. این نوع بسکتبال در آمریکا به وسیله فیلیپ برایانت ابداع گردید. این ورزش در آمریکا و آلمان به دو نوع متفاوت انجام می‌شود. 

 

هندبال ساحلی 

هندبال ساحلی یکی از فرمهای هندبال است که در ساحل برگزار می‌ شود در این بازی که در دو یا سه ست برپا می‌ شود بازیکنان باید توپ را با دست وارد دروازه حریف کنند. بیشتر قوانین این بازی مثل هندبال است. زمین هندبال ساحلی طول ۲۷ متر و عرض ۱۲ متر و دو منطقه ۶ متری برای دروازه‌بان وجود دارد.

 

این بازی در دو ست ۱۰ دقیقه ای جداگانه که هر کدام یک امتیاز است هر تیم که ۲ امتیاز را به دست آورد برنده است. چنانچه هر تیم یک ست را برد و ۱بر۱ مساوی شدند به نبرد تن به تن می‌روند. در این بازی گل بازیکن عادی ۱ امتیاز و گل دروازه‌بان ۲ امتیاز دارد. یک بازیکن وجود دارد که در زمان حمله با دروازبان جابه‌جا می‌شود و گل عادی او ۲ امتیاز است. بازیکنان عادی برای زدن گل دو امتیازی باید با حرکات نمایشی توپ را وارد دروازه کنند که به دو صورت چرخش و فضا است.

 

چرخش: بازیکن توپ به دست باید دو پا را در کنار هم و موازی قرار داده و یک چرخش ۳۶۰ درجه داشته باشد و در هوا توپ را وارد دروازه کند که دو امتیاز دارد.

 

فضا: یک بازیکن بدون توپ با پرش در منطقه ۶ متر و گرفتن پاس از یار خود در هوا و وارد کردن آن به دروازه دو امتیاز دارد.

 

ورزش های ساحلی, ورزش ساحلی, بسکتبال ساحلی

ورزش های ساحلی شامل چه ورزش هایی هستند

 

راگبی ساحلی

راگبی ساحلی ورزشی است که می‌توان آن را یکی از انواع راگبی فوتبال، راگبی لیگ یا راگبی اتحاد به حساب آورد. هیچ نهاد ویژه‌ای برای سازماندهی این ورزش مثل فوتبال ساحلی و والیبال ساحلی وجود ندارد. ولی لیگ‌های راگبی ساحلی به‌طور معمول در اروپا برپامی‌شود. این ورزش به خصوص در ایتالیا محبوب است. 

ورزش های ساحلی, ورزش ساحلی,راگبی ساحلی

راگبی ساحلی

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------