آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

دغدغه‌های شاعری که خودکشی کرد



دغدغه‌های شاعری که خودکشی کرد

اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

 سیلویا پلات شاعر و نویسنده آمریکایی نمی‌خواست مادرش تنها رمان او را بخواند.

به گزارش خبرآنلاین، سیلویا پلات که تنها یک رمان نوشت به نام «حباب شیشه»، هرگز نمی‌خواست تا زمانیکه مادرش اورلیا پلات زنده بود، این کتاب با نام خودش به عنوان نویسنده منتشر شود.

این خبر را الیزابت زیگموند، یکی از دوستان بسیار صمیمی پلات فاش کرد و همچنین تد هیوز، همسر این شاعر که خودش شاعری برجسته بود و اولین هیوز، خواهرشوهر پلات را متهم به پاک کردن نام خودش از ابتدای کتاب کرد. به گفته زیگموند، پلات در چاپ اول کتاب که سال 1963 با نام مستعار منتشر شد، این رمان نیمه‌زندگینامه‌ای را به زیگموند اهدا کرده بود.

دوست پلات دلیل این کار را عدم تمایل هیوز برای پیدا کردن شریک در حق نشر آثار سیلویا پلات خواند. «حباب شیشه» اولین بار در ژانویه سال 1963 منتشر شد، روی جلد این چاپ نام مستعار پلات یعنی ویکتوریا لوکاس نوشته شده و به گفته زیگموند، پلات نمی‌خواسته مادرش و دیگری کسانی که نامشان در رمان آمده، ناراحت شوند.

اورلیا پلات سال 1994 درگذشت. چاپ اول این کتاب به «الیزابت و دیوید» تقدیم شده بود و منظور الیزابت زیگموند و همسرش دیوید زیگموند، نویسنده رمان‌های علمی تخیلی بوده است. وقتی سه سال بعد از خودکشی پلات این رمان با نام پلات به عنوان نویسنده منتشر شد، دیگر خبری از تقدیم‌نامه کتاب نبود.

زیگموند پس از دیدن این نسخه به ناشر کتاب «فیبر و فیبر» نامه نوشت، اما آن‌ها اذعان کردند متوجه نشده‌اند کتاب به فردی تقدیم شده است. «به نظرم آن‌ها الکی می‌گویند. چون پلات نام مرا دقیقا روبروی صفحه اول فصل اول کتاب نوشته بود.»

ماجرا وقتی جالب می‌شود که زیگموند نامه‌ای از اولین هیوز دریافت می‌کند که در آن نوشته: «فیبر و فیبر حتما برای این نام تو را حذف کرده که در کاغذ صرفه‌جویی کند.»

تد هیوز پس از مرگ همسرش، خواهر خود را مسئول رسیدگی به چاپ آثار همسر متوفی‌اش کرد. اولین هیوز درمورد پلات گفته: «او یک هیولا بود. زن بسیار رنج‌دیده‌ای بود. برای زندگی، هر روز جنگ می‌کرد.

در «حباب شیشه» این امر کاملا مشهود است. وقتی پس از مرگش کتاب را خواندم، فقط گریستم.» او درمورد مخالفت زیگموند با چاپ کتاب با نام پلات گفت: «وقتی کسی می‌میرد دیگر این کارها چه معنایی دارد. از طرفی همه می‌دانستند این کتاب را پلات نوشته. همه دوستانش می‌دانستند.

زیگموند فکر می‌کند همه این کارها توطئه تد هیوز بوده. اما به نظر من کاملا اتفاقی بوده است.»

سیلویا پلات سال 1963 در 31 سالگی خودکشی کرد. این شاعر بزرگ که دچار افسردگی بود با خودکشی به زندگی خود پایان داد و به عقیده بسیاری تد هیوز، ملک‌الشعرای بریتانیا در این امر مقصر بود./خبر انلاین

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------