آخرین اخبار فرهنگی - هنری

سینمای ایران,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۷ فیلم‌ که مثل «بیبدن» بر اساس پرونده‌ای واقعی ساخته شده‌اند

در سینمای ایران پرداختن به پرونده‌های جنایی به اندازه هالیوود رواج ندارد، چراکه موانعی زیادی در مسیر به تصویر کشیدن آنها…

نه گفتن به "پروانه" ممکن نبود/ منتظر یک کار سیاسی نباشید



اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

نه گفتن به "پروانه" ممکن نبود/ منتظر یک کار سیاسی نباشید
حامد کمیلی بازیگر نقش اصلی سریال "پروانه" که ویژه دهه فجر امسال ساخته می‌شود با تأکید بر اینکه سیاسی خطاب کردن این سریال کوچک‌ترین نگاهی است که می‌توان به آن داشت، این کار را متفاوت‌ترین درام عاشقانه تلویزیون و حتی سینما خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد کمیلی در سریال ‍"پروانه" به کارگردانی جلیل سامان نقش اول را ایفا می‌کند. مردی به نام امیر که در دهه 50 زندگی می‌کند و اتفاقاتی زندگی‌اش را دچار تغییر و تحولات فراوانی می‌کند.

کمیلی بازیگری است که با سریال "اغما" به کارگردانی سیروس‌مقدم در رمضان سال 86 چهره شد و همان سال در آثار دیگری نیز حضور پیدا کرد. گرچه بعد از آن بیشتر شاهد حضور کمیلی در سینما بودیم. حضوری که با فیلم سینمایی "تردید" آغاز شد و با "پسر آدم، دختر حوا" ادامه پیدا کرد.

اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

با این بازیگر جوان که همزمان با سریال "پروانه"، فیلم سینمایی "زیباتر از زندگی" در نقش شهید علم الهدی را نیز در جشنواره فیلم فجر خواهد داشت، در روزی که عوامل مشغول تصویربرداری یکی از صحنه‌های داخلی حوالی هفت تیر بودند، گپی زدیم.

کمیلی در نمایی از "پسر آدم، دختر حوا" به کارگردانی رامبد جوان

پس از مدت‌ها دوری از تلویزیون و حضور در فیلم‌های سینمایی، چه شد که تصمیم گرفتید با "پروانه" به تلویزیون برگردید؟

حامد کمیلی، بازیگر: با توجه به شرایط فعلی سینما از یک جایی تصمیم گرفتم سعی کنم روی انتخاب‌هایم تمرکز بیشتری داشته باشم. البته من امسال فیلم سینمایی "زیباتر از زندگی" به کارگردانی انسیه شاه حسینی را در جشنواره فیلم فجر دارم و بعد از آن کار برنامه‌ای نداشتم.

در واقع فیلمنامه خوبی وجود نداشت. اما بعد از خواندن سریال جلیل سامان، نه گفتن به این فیلمنامه کار سختی بود. با اینکه اصلا در برنامه‌ام کار در تلویزیون وجود نداشت اما "پروانه" از آن قصه‌هایی بود که جای بازی زیادی داشت و برای من هم جذابیت داشت و احساس کردم که می‌توانم در آن کار کنم. در واقع دوست داشتم حتما این اتفاق بیفتد. منصور سهراب پور که از قبل او را می‌شناختم نیز تیم حرفه‌ای دور هم جمع کرده بود بنابراین ترکیب عواملی چون فیلمنامه خوب و عوامل حرفه‌ای مقابل و پشت دوربین مرا به حضور در سریال ترغیب کرد.

*"ارمغان تاریکی" سریال قبلی سامان چه، آن را دیده بودید؟

- بله کار محترمی بود. من زمان پخش سریال درگیر فیلمبرداری بودم. این شد که بعدها از سامان سریال را گرفتم و یک بار دیگر با دقت آن را دیدم. چون می‌خواستم با نگاه او بیشتر آشنا شوم. به هر حال فیلمنامه‌ای که این روزها در حال ساختش هستیم یکی از متفاوت‌ترین درام‌های عاشقانه‌ای است که تا به امروز در تلویزیون و حتی سینما کار شده است.

کمیلی با گریم سریال "پروانه"

*این تفاوت‌ها خود را در چه عناصری نشان می‌دهد؟

- فیلمنامه نگاه متفاوت و خاصی دارد. بسترسازی و شخصیت‌پردازی‌های بسیار خوبی در آن اتفاق افتاده است و جای کار دارد. بنابراین نه گفتن به این فیلمنامه کار سختی بود. این عوامل دست به دست هم داد تا در این سریال حضور پیدا کنم.

* درباره فضای سریال هم حرف بزنیم. به ویژه که قرار است سریال در دهه فجر پخش شود و نگاه مناسبتی و سفارشی بودن به آن وجود دارد.

- این کار اصلا مناسبتی نیست. این را می‌توانید از تیم بازیگری یا عوامل پشت دوربین بفهمید. مردم زمانی که سریال را ببینند قضاوت بهتری خواهند داشت. این قصه در بستر اتفاقاتی می‌گذرد که نمی‌شود تحت هیچ شرایطی به آن سیاسی گفت. معتقدم زمانی که مخاطب این درام عاشقانه را ببیند با من هم‌نظر می‌شود. صرفا یک سری بایدهایی در قصه است که در بستر تاریخی‌ای که قصه‌ روایت می‌شود وجود دارد و شرایط این را می‌طلبیده است.

* پس بیش از آنکه منتظر فیلمنامه‌ای سیاسی باشیم با اثری عاشقانه طرف هستیم.

- دقیقا. سیاسی خطاب کردن این فیلمنامه کوچک‌ترین نگاهی است که می‌توان به آن داشت. قضاوت درباره کار را باید به بعد از پخش آن موکول کرد. برای همین است که از گفتگوی پیش از پخش پرهیز می‌کنم. تنها می‌توانم این مژده را بدهم که تماشاگر با یک کار متفاوت روبرو خواهد شد.

* تا پخش این سریال از شبکه سه در دهه فجر فقط چند روز باقیمانده است و پس از پخش آن می‌توان قضاوت درست‌تری درباره آن داشت.

بله. من هم ترجیح می‌دهم پیش از پخش بیش از این درباره "پروانه" و نقش‌ام صحبت نکنم./مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------