عکس‌های حمید جبلی دل کانادایی‌ها را برد



عکس‌های حمید جبلی دل کانادایی‌ها را بردت

عکس‌های حمید جبلی که در شهر تورنتو به نمایش درآمده مورد استقبال و توجه کانادایی‌ها قرار گرفته است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرآنلاین، این بازیگر که نزدیک به 40 سال است عکاسی می‌کند، تعدادی از آثارش را در بخش هنرهای تجسمی جشنواره «شش هفته با هنر ایران» در شهر تورنتو کانادا به نمایش درآورده است.

در این جشنواره، عکس‌های حمید جبلی در بخشی با عنوان «آینده در پس زمینه» که به هنرمندان پیشکسوت اختصاص دارد، در کنار آثاری از حسن وزیری مقدم (نقاش و مجسمه ساز)، قباد شیوا (گرافیست) و ادمان آیوازیان (نقاش) روی دیوار گالری کویین رفته است.

آثار این هنرمند فضایی فرا واقع‌گرا را به تصویر می‌کشند که بار عاطفی و احساسی قوی آن‌ها بر تماشاگرانشان تاثیری ژرف می‌گذارد. از این روست که عکس‌ها جبلی دل کانادایی‌ها را برده و از پر طرفدار‌ترین بخش‌های این جشنواره به شمار می‌آید. 

 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

عکس های تکنیکی حمید جبلی، فضایی رویایی و خیال انگیز دارند

حمید جبلی عکاسی را از سال 1352 شروع کرده و ابتدا به کارهای لابراتواری علاقه‌مند شده است. او بیش از یک دهه تنها با استفاده از تکنیک‌های چاپ عکس، آثاری را با دستگاه آگراندیسمان خلق کرد و از سال 1364، هم زمان با کار در فیلم «شهر موشها» به عکاسی از محیط واقعی نیز روی آورد.

عکاسی تکنیکی، اجتماعی، طبیعت، تئا‌تر و فیلم از جمله شاخه‌هایی است که او در آن‌ها کار کرده و آثار بیشماری را پدید آورده است.

با اینکه حمید جبلی نزدیک به چهار دهه است که عکاسی می‌کند، هنوز در ایران نمایشگاهی برپا نکرده و کمتر کسی آثارش را دیده است.

این بازیگر علاوه بر نمایش عکس‌هایش در جشنواره «شش هفته با هنر ایران»، در کنار دیگر داوران ایرانی و کانادایی به ارزیابی آثار به نمایش درآمده در این رویداد هنری نیز می‌پردازد.

جشنواره «شش هفته با هنر ایران» در سه بخش هنرهای تجسمی، سینمایی و ادبی از 31 شهریور در شهر تورنتو کانادا گشایش یافته است و تا 10 آبان برپا خواهد بود./خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------