اين دغل دوستان که مي بيني ... مي بيني؟!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

اين دغل دوستان که مي بيني ... مي بيني؟!

سريال «ميلياردر»‌ به کارگرداني «عليرضا اميني» و تهيه کنندگي «رامين عباسي زاده» و با بازي «سامان گوران» ،‌ «مجيد مظفري» ، «عاطفه رضوي» ، «محمد رضا شريفي نيا» و ... اين شب ها مخاطبين بسياري را از هر رده سني پاي تلويزيون ها و در محيط خانواده و دوستان دور هم جمع مي کند.

اين سريال با مضموني اجتماعي – خانوادگي و با زمينه طنز توانسته بسياري از مفاهيم را که به نوعي هر يک از ما  در اجتماع و محل کار با آنها سر و کار داريم و دست به گريبان هستيم به معرض نمايش بگذارد.

براي آنهايي که مثل «بهادر» (سامان گوران) تازه وارد محل کاري جديد شده اند و با باندبازي و گروه بازي و حرف هاي خاله زنک شنيدن و جبهه گيري هاي بي خود و بي جهت و نگاه هاي کنجکاوانه و حساسيت هاي اضافي برخورد مي کنند ،‌ديدن اين فضا کاملا آشناست و مي توان اين فضا را به خوبي احساس کرد . مخصوصا آنهايي که سعي مي کنند کاري به کار ديگران نداشته باشند و سرگرم و مشغول کار و انجام وظيفه خود باشند .

در چنين محيط هايي است که اين دشمنان گاه سبب خير مي شوند ، و اگر شما جز‌ء‌ انسان هايي با روحيه قوي هستيد مي توانيد از اين فرصت براي اثبات خود و نشان دادن توانايي هاي خود استفاده کنيد ، اگر هم روحيه اي ضعيف داشته باشيد سعي مي کنيد طبق قانون «خواهي نشوي رسوا» همرنگ جماعت بشويد و شروع کنيد وارد مباحث خاله زنک شدن و زير آب زدن و پشت سر گويي (که البته همه اينها نشان بارز انسان هايي بدون فاکتور انسانيت است) شويد و يا اگر خيلي ضعيف تر از اين ها باشيد به قولي ميدان را خالي مي کنيد و جان و اعصاب و روان خود را برمي داريد و فرار مي کنيد.

نکته جالب آدم ها اين است که نسبت به هر شخص تازه وارد عکس العمل ناخودآگاه به خرج مي دهند و خيلي زود خود را مي بازند و مي خواهند فرد جديد را که او را رقيب خود مي دانند در همان ابتداي امر به خاک بنشانند ، بي توجه به اينکه هر انساني مي تواند جايگاه خود را داشته باشد و آن را حفظ کند و بگذارد ديگري هم جايگاه خود را پيدا کند.

در واقع تمام خصلتهاي ناپسندي را که در وجودمان هست مي توانيم در يک لحظه و يک جا براي براندازي يک شخص به کار ببريم ، غافل از اينکه تا خداوند نخواهد برگي از درخت نمي افتد.

در قرن پيشرفت علم و تکنولوژي چنان دچار حسادت هستيم که به زيباترين نکته جهان آفرينش دقت نمي کنيم که اگر خداوند چنين دست و دلباز است و از روح خود ، نه تنها در ما (اشرف مخلوقات) دميده است بلکه تمام ذرات عالم ، روح و وجود او را با خود همراه دارند و از اين روست که عمل ما هر چه باشد به خود ما باز مي گردد.

در نهايت اين باند بازي و گروه بازي و خاله زنک بازي ها زماني به اوج خود مي رسد که مديري ناآگاه به مسائل مديريتي ، افسار امور را به دست بگيرد. چنانکه «فرجام» سريال «ميلياردر» چنين نقطه ضعف بزرگي دارد و آنهايي هم که دور و برش هستند همان مگسان گرد شيريني هستند و همانطور که در اين سريال هم مي بينيم ، با نبود شرايط و موقعيت خوب در کنار مدير ،‌دور او را خالي مي کنند و به جايي با موقعيت بهتر مي روند تا مبادا شرايط خود را از دست بدهند.

شايد کمتر مديري  به «شايسته سالاري‌» که موضوع اين سريال است توجه داشته باشد ، چون بيشتر مديران از ترس اينکه مبادا مگسان خود را از دست بدهند ، اشتباهات و کم کاري ها را ناديده مي گيرند و طرحي نو در نمي اندازند.

حتما تمام در جا زدن هاي ما بابت مشکلاتي است که در وجود خود ما جاي دارد.

حجاب راه تويي حافظ از ميان برخيز/سینما خبر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------