آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

امیرمهدی ژوله: پیمان قاسم‌خانی پای من ایستاد / مهران مدیری از همه بهتر است



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,امیرمهدی ژوله

امیرمهدی ژوله در یک برنامه تلویزیونی از چگونگی ورودش به نویسندگی طنزهای تلویزیونی توسط پیمان قاسم‌خانی سخن گفت و اینکه چقدر او پایش ایستاده است.

به گزارش مهر، امیرمهدی ژوله امروز صبح هشتم آبان در برنامه صبحگاهی «حالا خورشید» شبکه سه حضور یافت و به سوالات رضا رشیدپور مجری این برنامه درباره حضورش در برنامه های «دورهمی»، «خندوانه»، تئاتر و فضای مجازی پاسخ داد.

 

وی درباره رفتنش از برنامه «دورهمی» که هم نگارش متن ها را بر عهده داشت و هم یکی از بازیگران بخش نمایشی بود، توضیح داد: من در «دورهمی» چند قسمت اول استندآپ های مهران مدیری را نوشتم و زمانی که محراب قاسم خانی از این برنامه جدا شد بنا بود متن های نمایشی را هم من بنویسم اما من ترسیدم و عذرخواهی کردم چون فکر کردم متن جدیدی نمی توانم بنویسم.

 

حس می کردم شبیه ماشین زیراکس شدم و حرف هایم ته کشیده است

ژوله که یکی از نویسندگان مجموعه های مهران مدیری در این سال ها بوده است، یادآور شد: من از مجموعه «شب های برره» با آقای مدیری بودم و حس می کردم شبیه ماشین زیراکس شدم و حرف هایم ته کشیده است.

 

بازیگر استندآپ کمدی «خندوانه» درباره اولین حضور خود در این برنامه نیز که با سوژه صابون اجرا شد، اظهار کرد: ما نسل نوستالژی بازی هستیم و من فکر کردم دوستان هنرمند که خیلی شناخته شده هستند خاطرات خود را تعریف می کنند و چون من جذابیت هنرمندان را ندارم از این نوستالژی ها کمک بگیریم. البته این صابون های زرد در آن زمان به دلیل ماهیتی که داشتند مثل یک آنتی نوستالژی عمل می کردند و حتی نوعی سلاح سرد بودند.

 

فضای مجازی ممکن است آدمی را به اشتباه بیندازد

وی درباره اینکه چه کسی بهتر از همه متن های وی را بازی می کند، بیان کرد: احساس نزدیکی بسیاری با مهران مدیری دارم و به نظرم او از همه بهتر است، همچنین سیامک انصاری و مهران غفوریان هم بسیار خوب بازی می کنند.

 

ژوله درباره حضورش به عنوان بازیگر تئاتر نیز گفت: چند پیشنهاد تئاتری بعد از «خندوانه» قبول کردم اکنون هم تئاتری با نام «رویای یک شب نیمه تابستان» را تمرین می کنم که اثری از شکسپیر است و از هفته آینده روی صحنه می رود.

 

وی درباره حضورش در فضای مجازی گفت: حضور فعال من در فضای مجازی به خاطر مسابقه استندآپ کمدی در «خندوانه» بود که من و امین حیایی هر کدام ۲.۵ میلیون رای آوردیم. گاهی هم عده ای در خیابان سراغم می آیند و می گویند اگر در مسابقه پیروز شدی به این دلیل بود که من برایت رای جمع کردم. با همه اینها فضای مجازی ممکن است آدمی را به اشتباه بیندازد و کمی وهم است.

 

از فن های جدید ناظم می فهمیدیم جکی چان کارهای جدیدش بیرون آمده است

ژوله درباره کودکی در دهه ۶۰ یادآور شد: آن زمان ما گذشته سختی داشتیم، من چند روز پیش شنیدم تلویزیون در خبری اعلام کرد که یک معلم کودکی را زده است. زمان ما همه بچه ها را می زدند؛ از معلم و ناظم گرفته تا همسایه و فامیل ما را می زدند و ما حتی از فن های جدید ناظم می فهمیدیم جکی چان کارهای جدیدش بیرون آمده است و می رفتیم کلوپ که فیلم جدیدیش را پیدا کنیم. امروزه اما خیلی مدنی تر شده ایم و پیشرفت کردیم.

 

این طنزنویس درباره گذشته دهه شصتی ها بیان کرد: مادرم مرا باردار بود که پدرم فوت کرد و مادرم هم در ۳۶ سالگی درگذشت و من برای همه پدر و مادرها آرزوی طول عمر دارم و البته فکر می کنم که مادرها هیچ وقت نمی میرند. با این حال افسوس گذشته را خوردن آدمی را از حرکت بازمی دارد.

 

پیمان قاسم خانی مهندس کمدی است

ژوله در پایان این گفتگو نیز با نگاهی به تصاویری از کمدین ها که رشیدپور در برنامه به نمایش درآورد درباره هر یک چند جمله ای صحبت کرد.

 

وی در ابتدا درباره تصویری از پیمان قاسم خانی گفت: او خودش مهندس کمدی است و فرد بسیار درجه یکی است. زمانیکه من در نشریه می نوشتم به دفتر ما آمد و من گفتم که چقدر کارهایش را دوست دارم او هم به کارهای من ابراز علاقه کرد و پرسید که آیا دوست دارم در تلویزیون بنویسم یا خیر و مرا به مدیری معرفی کرد و کسی بود که پای من ایستاد.

 

ژوله همچنین بعد از نمایش تصویری از امین حیایی عنوان کرد: ما خیلی با هم دوست هستیم و به غلط در یک مسابقه در جریانی قرار گرفتیم که باعث سوءتفاهم شد ولی حیایی اهل سیاست نیست و فضای نادرستی نسبت به آن مسابقه شکل گرفت. 

 

این طنزپرداز در پایان درباره محسن تنابنده تصویر پایانی این گفتگو نیز اظهار کرد: محسن تنابنده هم خیلی کارش را بلد است و من دوست دارم یک روز به عنوان کمدین به «خندوانه» بیاید. یک ویژگی هم دارد و معروف است که همیشه تهیه کننده ها از او طلبکار هستند چون همیشه ما بازیگرها از تهیه کنندگان طلبکار هستیم اما او همانقدر که در نگارش خوب است در کارش هم می تواند پولش را از تهیه کننده ها بگیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------