امپراتوری مهران مدیری در شبکه اجتماعی



اخبار فرهنگی - امپراتوری مهران مدیری در شبکه اجتماعی

کدام سریال در شبکه اجتماعی طرفدار بیشتری دارد؟ شوخی کردم هنوز به بازار نیامده، لایک و کامنت هایش بیشتر از بقیه است. این یعنی مهران مدیری همچنان محبوب است.

کدام سریال در شبکه اجتماعی طرفدار بیشتری دارد؟ شوخی کردم هنوز به بازار نیامده، لایک و کامنت هایش بیشتر از بقیه است. این یعنی مهران مدیری همچنان محبوب است.

 

فیس بوک غیرقانونی است اما برخی از قابلیت آن برای تبلیغ سریال شان و ارتباط دو سویه با مخاطبان از آن بهره می برند. اوج استفاده از فیس بوک امسال بود که سریال های «دودکش»، «خروس»، «مادرانه»، «کلاه پهلوی» و چند سریال شبکه نمایش خانگی برای عقب نماندن از کورس رقابت در این شبکه اجتماعی صفحه ای راه انداختند و البته خیلی زود با واکنش منفی چند رسانه مواجه شدند.

 

هر چه باشد فیس بوک برای غالب فیلمسازان تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی فرصت خوب تبلیغ است. برای تحلیلگران فرهنگی هم امکانی است تا ذائقه مخاطب ایرانی را محک بزنند. ما در هفت صبح به روش های مختلف گزارش هایی در این باره تدارک دیده ایم و این بار سراغ چند سریال مطرح که در فیس بوک صفحه دارند رفته ایم.

 

نتیجه گزارش قطعا امری محتوم نیست اما می توان شمایی کلی از سلیقه مخاطبان باشد. مهران مدیری از هنرمندان فعال در این شبکه است که به تازگی صفحه سریال جدیدش هم یعنی شوخی کردم راه افتاده. جالب آن که این سریال هنوز نیامده کلی طرفدار دارد. مدیری هنوز محبوب است و باید قدر این محبوبیت را بداند.

 

1- شاهگوش
- داود میرباقری
- تعداد لایک های آخرین پست: 115
- تعداد کانت های پست آخر: 67

 

اخبار , اخبار گوناگون , سریال شاهگوش


سریال شاهگوش با کلی تبلیغات رسانه ای کلید خورد. سازندگان به طرق مختلف سعی در جا انداختن این اسم در ذهن مردم داشتند. یکی از ابزارهای شاهگوش در زمینه تبلیغات راه اندازی صفحه ای در فیس بوک است. مرور گذری بر کامنت و لایک های پیچ شاهگوش به خوبی گویای حال و روز این سریال شبکه نمایش خانگی است. سریال زیاد لایک و کامنت ندارد و عمده نظرات هم منفی است.

 

جالب آنکه گردانندگان این صفحه هم حواسشان به انتقادات رسانه ای از جمله هفت صبح به بازی بد حامد میرباقری بوده چرا که در آخرین پست، سوالی درباره بازی او طراحی شده: «نظرتون درخصوص بازی حامد میرباقری در سریال شاهگوش چیه؟ بازیش رو دوست دارید؟» این پست 155 لایک داشته و 67 کامنت. نظرات نشان می دهد که بازی میرباقری در این سریال خیلی به دل ننشسته.

 

البته بعضی ها از بازی او تعریف کرده اند که تعدادشان بسیار کم است. این سوال درباره بازیگران دیگر هم پیش تر پرسیده شده که مقایسه جواب ها نشان می دهد. میرباقری آمار پایین تری به لحاظ مقبولیت دارد. خود سریال هم خیلی به مذاق کاربران خوش نیامده برای همین برخی از کامنت ها جلوی انتقادات تند و تیزی هستند. مخاطب این کارگردان توقع شان از او بسیارت بالاتر است.

 

2- شوخی کردم
- مهران مدیری
- تعداد لایک های آخرین پست: 1567
- تعداد کامنت های پست آخر: 101

 

اخبار , اخبار گوناگون , شوخی کردم


هواداران مهران مدیری بعد از ماجرای قهوه تلخ ریزش داشت اما اگر این سیر نزولی هم ادامه داشته باشد باز هم مدیری در طیف هنرمندان پرمخاطب قرار دارد. شاهد این حرف استقبال گرمی است که از او در صفحه فیس بوک می شود. او به تازگی صفحه ای برای سریال جدیدش راه انداخته و خبرهای مربوط به آن را هر چند روز یک بار منتشر می کند. آخرین پست این پیج، اولین آنونس سریال است.

 

آنونسی جذاب که هواداران مدیری را به بازگشت او به روزهای اوج امیدوار کرده. از کامنت ها هم می توان متوجه این نکته شد. کاربری در این باره نوشته: «فکر می کردم با اتفاقاتی که برای قهوه تلخ افتاد، دیگه فیلماشون هیچ کاری با اوضاع اجتماعی سیاسی نداشته باشه. ولی باید به جسارت ایشون تبریک گفت. با آرزوی موفقیت این پروژه.» چند نفر هم با دیدن آنونس یاد ساعت خوش افتاده اند. دیگری نوشته: «وااااای خدا! واقعا ممنون. در کل این چند روز نخندیده بودم ... الان کلی خندیدمن! عاااااالیه. بی صبرانه منتظرم که بیاد!! فکر کنم یکی از شاهکارای مهرانه. بی نظیره.»

 

برخی هم هنوز دچار بدبینی هستندو نگران اتفاقات قهوه تلخ. چند نفری از او خواسته اند به تلویزیون برگردد. کاربر دیگری هم از آنونس خوشش نیامده و نوشته: آنونس ناامیدکننده، مجموعه ای از «تکرار» خودو دیگران.

 

3- بچه های نسبتا بد
- سیروس مقدم
- تعداد لایک های آخرین پست: 2
- تعداد کامنت های پست آخر: -

 

اخبار , اخبار گوناگون ,  بچه های نسبتا بد


بچه های نسبتا بد سریال موفقی بود که کلی هم هواخواه داشت. با اینحال پیچ طرفداران این سریال در فیس بوک سوت و کور است و عضو چندان زیادی ندارد. به طور کاملا عجیب تبلیغات بسیار کم این سریال در فضای مجازی مانند تبلیغات بسیار پایین تهیه کننده آن یعنی سید کمال طباطبایی است که حتی حاضر به همکاری با رسانه ها نبود. عمده پست های این پیچ تعریف و تمجید از سریال است. در عوض صفحه شخصی بازیگران سریال کلی بروبیا دارد. به عنوان نمونه میلاد کی مرام در آخرین پستش که خبر از حضور در برنامه سین مثل سریالی داده 900 لایک و 106 کامنت داشته. نظرات هم جالب است. بعضی به شدت سریال را دوست داشته اند و بعضی هم انتقادهای تندی درباره اش گفته اند. کاربری نوشته: خوب بود قسمت آخرش ...

 

مخصوصا اون ابلیس سکانس آخر ... فهمیدیم که تمام سریال رو سر کار بودیم چون این اکیپ بچه های واقعا بد بودن نه نسبتا بد که همیشه واسه اشتباهاتشون دلیل میاوردنه و خودشون رو گول می زدن که اگه نبودن تو سکانس آخر با پیشنهاد اون شخص (که نماد ابلیس بود) وسوسه نمی شدن. یکی دیگر نوشته: نسبتا مثبت تموم شد ولی سریال سوتی زیادی داشت! کاربر دیگری اینطور نوشته: دمتون گرم ... اصن آخر قصه که هما زنده بود بهترین قسمت بود ... عالی بودین همتون.

 

4- شام ایرانی
- محمد شایسته
- تعداد لایک های آخرین پست: 117
- تعداد کامنت های پست آخر: 7

 

اخبار , اخبار گوناگون ,شام ایرانی


سری جدید شام ایرانی چند وقتی است وارد بازار شبکه نمایش خانگی شده. این بار رضا داودنژاد، اکبر عبدی، فیروز کریمی و بیژن بنفشه خواه میهمانان شام ایرانی هستند. صفحه فیس بوک این مجموعه خیلی مورد توجه قرار نگرفته و شاید برای گسترده تر شدن نیاز به پخش قسمت های آن باشد. عمده دلیل این اتفاق بی اعتمادی مردم به سری اول این مجموعه است که به خاطر برخی اتفاقات بیژن بیرنگ مجبور شد کارش را بی نظم و در آخر هم ناقص منتشر کند.

 

در صفحه این مجموعه عکس اکبر عبدی به عنوان کاور استفاده شده و پست آن هم این است: بیژن بنفشه خواه!/ شب دوم/ شام ایرانی. چهره خندان بنفشه خواه در حالی که یک نوزاد را در آغوش گرفته و شیشه شیر در دهانش گذاشته بیش از خود مجموعه برای کاربران جلب توجه کرده. غالب کاربران از این بچه پرسیده اند.

 

بعضی ها هم از قسمت اول راضی بوده اند. یکی نوشته: قسمت اولش بی نظیر بود. من کلی خندیدم با وجود اسطوره ای مثل اکبر عبدی. شام ایرانی از معدود مجموعه هایی است که انتقاد خاصی به آن نشده. همانطور که این مجموعه در رسانه ها و شبکه نمایش خانگی بی سروصدا بوده البته تا الان.

 

5- یادآوری
- حجت قاسم زاده اصل
- تعداد لایک های آخرین پست: 35
- تعداد کامنت های پست آخر: 2

 

اخبار , اخبار گوناگون , یادآوری


سریال یادآوری هنوز مدت زیادی نیست که از پخشش می گذرد. با این حال توانسته مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. این مسئله در فضای مجاز خیلی پر رنگ نیست و هواداران سریال را از این منظر نمی توان تخمین زد. دلیل عمده آن هم به خاطر عدم تنوع فیس بوک این سریال است که خیلی مخاطبان را درگیر نمی کند. درباره سریال در سایت آی فیلم دیدگاه ها و نظرات به مراتب بیشتر از صفحه شخصی آن است و همین باعث شده نتوانیم درباره میزان محبوبیتش به فیس بوک استناد کنیم.

 

آخرین پست ارسالی این سریال عکسی از سریال است که خیلی هم در انتخاب آن ذوق دیده نمی شود. کاربران در پست های سریال نظرات مختلفی عنوان کرده اند که در نوع خود جالب توجه است. برخی از نظرها درباره موضع سریال یعنی مرگ تقریبی است که احتمالا با گره گشایی سریال در قسمت های بعد بیشتر هم می شود چهره جدید این سریال یعنی روزبه حصاری بازیگر نقش علی هم محل بحث کاربران بوده. بعضی ها از بازی او خوش شان آمده و عده ای گفته اند توقع بیشتری از این بازیگر داشته اند. سرنوشت کاراکترها و احساس همدردی با آنها هم بخش عمده ای از نظرات را به خود اختصاص داده. نظراتی که گردانندگان صفحه از کاربران خواسته اند مطابق با هر عکس عنوان کنند.

 

6- کلاه پهلوی
- ضیاءالدین دری
- تعداد لایک های آخرین پست: 37
- تعداد کامنت های پست آخر: 9

 

اخبار , اخبار گوناگون , کلاه پهلوی


سازندگان کلاه پهلوی تلاش زیادی کردند تا ضمن گفتگوهای رسانه ای به طور رو در رو با مخاطبانشان ارتباط داشته باشند. برای همین سایت کلاه پهلوی موقع پخش راه اندازی شد و به روش های مختلف مخاطبان سریال را با خود همراه می کرد. گردانندگانس ایت تلاش می کردند جانب انصاف را رعایت کنند و نظرات مخالف را هم در سایت قرار دهند. این سریال صفحه ای هم در فیس بوک دارد که البته استقبالی از آن نشده. به عنوان مثال در آخرین پست این سریال تنها 37 لایک و 9 کامنت وجود دارد. پست این است: «نظرتون درباره نویسندگی و کارگردانی ضیاءالدین دری در کلاه پهلوی چیست؟»

 

جالب آنکه بیشتر کامنت ها در تعریف از سریال و کارگردانی است و برخلاف نظراتی که در سایت های دیگر منتشر شده خبری از انتقاد از محتوای سریال نیست. البته در پست های دیگر می توان رد انتقادها را جستجو کرد. با اینحال عمده نظرات حمایتی است. گردانندگان این صفحه مشابه کاری که در سایت سریال کرده اند، بازتاب های رسانه ای گفتگوی عوامل را در صفحه قرار دادند. با اینحال کلاه پهلوی هرگز نتوانست از انتقادهای همه جانبه مصون بماند و بیشتر وقت دری در این چند سال صرف پاسخ دادن به منتقدان به شیوه خودش شد.
اخبار فرهنگی - هفت صبح/برترینها

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------