بی‌آبرویی در وان/ همه‌چیز درباره کنسرت جنجالی «معین»



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
چند نفر به سمت در هل داده می‌شوند، شیشه‌ها می‌شکند و سیل جمعیت را با خودش به سمت سالن کنسرت می‌آورد. این ظاهر فیلمی است که از شب کنسرت معین در شهر وان ترکیه بر جای مانده. فیلمی کوتاه که همه واقعیت را نمایش نمی‌دهد.

به گزارش روزنامه هفت صبح؛ چند نفر به سمت در هل داده می‌شوند، شیشه‌ها می‌شکند و سیل جمعیت را با خودش به سمت سالن کنسرت می‌آورد. این ظاهر فیلمی است که از شب کنسرت معین در شهر وان ترکیه بر جای مانده. فیلمی کوتاه که همه واقعیت را نمایش نمی‌دهد.

 

پشت این درها صدها نفر لای دست و پا گیر کردند، ده‌ها نفر زخمی شدند و بسیاری دیگر با خسارت مالی روبه‌رو شدند. یکی از همین افراد زخم دستش را نشان می‌دهد و آنچه دیده برای روزنامه هفت صبح روایت می‌کند: «زنی را دیدم که خون تمام صورتش را قرمز کرده بود. همه صورتش زخم و داخل زخم‌ها پر از شیشه. یکی از زن‌ها طوری روی زمین افتاد که گردنش لای شیشه گیر کرد. مردی آمد کمکش کند، شیشه از مچ دست تا ساعدش را پاره کرد. آن لحظه همه طرف را که نگاه می‌کردی یک نفر زخمی شده بود و سعی می‌کرد با یک پارچه جلوی خون‌ریزی را بگیرد».

 

از دو شب پیش که فیلم‌ لحظه شکستن شیشه درهای ورودی کنسرت منتشر شد، بسیاری از کاربران در فضای مجازی شروع به سرزنش افراد حاضر در صحنه کردند. این چند ثانیه واقعیت ماجرا را تغییر داده و اینطور نمایش می‌داد که گروهی از طرفداران معین قصد داشتند بدون خرید بلیت وارد سالن شوند که بعد از ممانعت حراست، شیشه را می‌شکنند و باقی ماجرا.

 

آن‌هایی که در این محل حضور داشتند اما روایت دیگری دارند. ماجرا از این قرار است: «قرار بود که کنسرت ساعت ۷ شروع شود. ما از ساعت ۵ آنجا بودیم. مردم سه ساعت پشت درها معطل شدند. بعد از تاخیر زیاد معین شروع به خواندن کرد اما هنوز جمعیت زیادی پشت در مانده بودند». این را مردی ساکن ترکیه می‌گوید.

 

روایت یکی دیگر از حضار که به همراه هفت نفر از دوستانش برای این کنسرت از اصفهان به وان سفر کرده بود بخش دیگری از این سکانس‌ها را تکمیل می‌کند: «درها تا ساعت ۹ باز بود و افراد به موقع وارد سالن می‌شدند. درها رو ساعت ۹ بستند و هزاران نفر بیرون ماندیم. وقتی صدای ساز و آواز آمد و مردم فهمیدند که کنسرت شروع شده عصبانی و ناراحت شدند. ما که وسط جمعیت بودیم نه می‌تونستیم بیایم بیرون و نه تعادلی داشتیم. اینطور بود که باموج جمعیت به سمت درهای شیشه‌ای هل داده شدیم».

 

بقیه ماجرا هم از فیلم مشخص است. حراست عقب می‌رود و صحنه را ترک می‌کند. آن‌هایی که از لای دست و پا سالم بیرون آمدند پله‌ها را بالا می‌روند و خودشان را به سالن می‌رسانند. برآورد یکی از حاضرین این است که جمعیت سالن در نهایت به حدود ۷ هزار نفر می‌رسد.

 

با اینکه برخی از اکانت‌های کاربری مردم را مقصر این ماجرا جلوه می‌دادند اما این تصویر راستین حادثه‌ای است که یکشنبه این هفته در وان رخ داده. ماجرا از این جا به بعد بدتر از این هم می‌شود.

 

برخی از افراد در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشته بودند که سالن مورد نظر چهار هزار صندلی داشته اما تعداد بلیت‌ فروخته شده نزدیک به دو برابر آن بوده است. تلاش برای ارتباط با مدیربرنامه معین و راستی‌آزمایی این ادعا موفقیت‌آمیز نبود. 

 

تصاویر این شب فراموش‌نشدنی آنقدر دست به دست چرخید که به شبکه‌های اجتماعی ترکیه هم رسید. روز گذشته یک روزنامه این کشور به ماجرا پرداخته و اینطور نوشته بود: «از ساعت‌ها قبل یک صف طولانی از نزدیک به هزار نفر از طرفداران معین پشت درهای سالن شکل گرفت. هر یک دقیقه تاخیر صف را آرام آرام طولانی‌تر هم می‌‍‌کرد. ازدحام جمعیت، ورودی را شلوغ کرد و درنهایت این اتفاق را رقم زد. کنسرت در سالن دانشگاه یوزونجوییل وان برگزار شد که از مرکز شهر ۲۵ دقیقه با خودرو فاصله داشت. جایی که علاقه طرفداران لحظات پرتنشی را پشت درهای بسته ایجاد کرد و منجر به شکستن شیشه‌ها و ورود به سالن شد».

 

در نهایت بعد از درخواست‌های زیاد آمبولانس به محل می‌آید تا به آسیب‌دیده‌ها رسیدگی کند. «یک نفر دم آمبولانس بود که فارسی حرف می‌زد و فقط تکرار می‌کرد فیلم نگیرید. نه خبری از رسیدگی بود و نه عذرخواهی».

 

این خانواده که تنها یکی از خانواده‌های آسیب دیده هستند در نهایت بعد از اینکه موفق نمی‌شوند در همان شهر وان درمان کنند شبانه خودشان را به مرز می‌رسانند. ماجرا از این قرار است: «حتی در بیمارستان‌های ترکیه هم کسی جوابگو نبود. دو بیمارستان رفتیم و هر دو جا می‌گفتند ممکن است تاندون دست پاره شده باشد و ما کسی را نداریم عکس بگیرد. برگردید کشور خودتون. وقتی به نتیجه نرسیدیم همان موقع چمدان‌هایمان را جمع کردیم و خودمان را رساندیم. ۴ صبح رسیدیم دم مرز و حرکت کردیم به سمت تبریز».

 

در دو پستی که این خواننده از کنسرت یکشنبه گذاشته چندین نفر روایاتی مشابه آنچه بالاتر گفته شد دارند. چند نفر دیگر تاکید دارند زمانی که درها بسته شده بود گروهی با دادن رشوه به حراست توانستند وارد شوند.

 

یکی از آن‌ها با جزئیات زیادی اینطور شرح داده است: «مدیریت سالن افتضاح بود. مردم ساعت‌ها پشت در ماندند به این دلیل که درها دیر باز شد و تعداد گیت نسبت به جمعیت کم بود. از آن طرف چیدمان صندلی‌ها بسیار بد بود. بعضی از صندلی‌ها آنقدر دور بودند که با آیفون پرومکس و زوم کردن هم به زور می‌شد استیج را دید. آنقدر دیر شروع شد که آهنگ‌ها را تند تند پشت هم اجرا می‌کردند. موقع برگشت دیگر مترو هم تعطیل شد و برای این جمعیت فقط ۲۰ تاکسی حضور داشت».

 

یکی از آن‌هایی که بلیت وی آی پی خریده نوشته است: «تا قبل از شروع کنسرت هنوز بلیت می‌فروختند و صندلی اضافه می‌کردند. ردیف وی آی پی مسطح بود و صندلی‌ها پشت هم چیده شده بود. یعنی آنهایی که وی آی پی نبودند پشت سر ما دید بهتری داشتند».

 

قیمت بلیت این کنسرت از ۱۴۶ دلار تا ۸۰۶ دلار بود. یکی از آنهایی که در محل حضور داشته از ایران برای این برنامه سفر کرده. او می‌نویسد:«ما هشت ساعت در پرواز بودیم ولی اجرا تبدیل به یک دیسکوی پرحاشیه شد. سرشار از حاشیه، درگیری، دعوا و بی‌نظمی».

 

 اگرچه در کانال‌های تلگرامی این ماجرا تبدیل به یک بی‌آبرویی جلوی کشورهای دیگر تفسیر شده اما آن‌هایی که حضور داشته‌اند در کامنت‌ها نوک پیکان انتقادشان را به سمت تیم برگزار کننده و همزمان مدیران سالن کنسرت گرفته‌اند.

 

در ماه‌های گذشته نصرالله معین نجف‌آبادی که ایرانی‌ها او را با نام معین می‌شناسند حواشی زیادی داشته. حواشی از حیاط دولت شروع شد. خبرنگاری احتمالا تحت تاثیر استوری که معین از حادثه تروریستی کرمان گذاشته بود، از وزیر فرهنگ سوال کرد که اگر مثلا معین بخواهد ایران بیاید مجوز خوانندگی دارد یا نه.

 

اعضای دولت دو بار به این موضوع واکنش نشان دادند. یک بار دیگر هم خود این خواننده پاپ بعد از کنسرت دوبی از خود عکسی گذاشت و نوشت تنها یک ساحل میان من و شما. انگار همین موضوع دل طرفداران او را بیشتر داغ کرد و احتمالا منجر به این شد که ویدئوهای کنسرت‌های او بیشتر از قبل در شبکه‌های اجتماعی پر شوند. با این حال این همه علاقه به شب باورنکردنی در تور کنسرت‌های معین ختم شد. توری که از آنتالیا و استانبول شروع شد، به دوبی رسید و با این حادثه تلخ در شهر وان به پایان رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------