«جنگ ستارگان: حماسه كامل» جورج لوكاس دچار تغییر شد



 

 «جنگ ستارگان: حماسه كامل» جورج لوكاس دچار تغییر شد

 

پروژه سینمایی «جنگ ستارگان: حماسه كامل» اثر جورج لوكاس كه قرار است به زودی در قالب بلوـ ری عرضه شود، با تغییراتی در صحنه های ثبت شده همراه شد.

مسؤولان كمپانی فوكس قرن بیستم چندی پیش اعلام كردند: با آماده شدن نسخه جدیدی از«جنگ ستارگان» با عنوان «جنگ ستارگان: حماسه كامل» در قالب «بلوـری»، این اثر سینمایی از ۱۶ سپتامبر(۲۵ شهریور) سال ۲۰۱۱ میلادی در معرض تماشای مخاطبان سینمایی و علمی ـ تخیلی قرار می گیرد.

بنا بر اعلام مووی وب، تغییرات در فیلم «جنگ ستارگان: حماسه كامل»، عمدتا در صحنه های دیجیتال رخ داده است.

سری آثار اكشن و فضایی «جنگ ستارگان» به كارگردانی «جورج لوكاس» به عنوان مطرح ترین فیلم های ماندگار این حوزه به شمار می روند.

«استیو سان سوت»، مدیر كمپانی لوكاس فیلم با همكاری دو شركت شیكاگو كمیك و اینترتینمنت اكسپو تهیه و توزیع این مجموعه را عهده دار شده اند.

سانسوت در این خصوص افزود: كار در این زمینه از چند سال پیش آغاز شده بود و در نظر داریم نسخه كامل شش فیلم را در قالب بلوـ ری در اختیار مشتاقان سینما قرار دهیم.

جنگ های ستاره ای یا چنان که مشهور شده است «جنگ ستارگان»، نام ششگانه ای به یاد ماندنی از جورج لوکاس است که در بین سینما دوستان به یک پدیده فرهنگی قرن بیستم و بیست و یکم میلادی تبدیل شده است.

جورج لوکاس ـ کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس آمریکایی ـ فیلمنامه هر شش قسمت را خود نوشته و کارگردانی قسمت های اول، دوم، سوم و چهارم این مجموعه بر عهده او بوده است. فیلم ها در دو استودیوی «آوای اسکایواکر» و «نور و جادوی صنعتی» ساخته و توسط فوکس قرن بیستم پخش شده اند.

قسمت های چهارم تا ششم در سال های دهه هفتاد تولید شده اند و قسمت های اول تا سوم از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵میلادی، بر روی پرده سینماها رفته اند.

«جنگ ستارگان» از نظر رده بندی گونه ای، در رده خیال پردازی علمی قرار می گیرند. البته برخی عناصر موجود در فیلم باعث می شوند فیلم در رده علمی ـ تخیلی (زیرسبک اپرای فضایی) نیز قرار بگیرد.

حماسه «جنگ ستارگان»، یکی از تأثیر گذارترین فیلم های ساخته شده در این گونه به حساب می آید.

کتاب و کمیک های بسیاری بر اساس این مجموعه نوشته شده است، بازی های کامپیوتری، انیمیشین های تلویزیونی، کارت های تجاری و بسیاری محصولات تجاری دیگر نیز با الهام از این مجموعه ساخته شده اند.

علاوه بر این صدها داستان به شكل «فن فیکشن» بر اساس داستان اصلی نوشته شده است.

نام شش قسمت فیلم به ترتیب زمان رخدادها به این صورت هستند: اپیزود اول: تهدید شبح (۱۹۹۹)، اپیزود دوم: حمله کلونها (۲۰۰۲)، اپیزود سوم: انتقام سیت (۲۰۰۵)، اپیزود چهارم: امیدی تازه ۱۹۷۷)، اپیزود پنجم:امپراتوری ضربه میزند (۱۹۸۰)، اپیزود ششم: بازگشت جدای (۱۹۸۳).

بخش چهارم از سری «جنگ ستارگان» در سال ۱۹۷۸ موفق به كسب شش جایزه اسكار شد..... / خبرگزارى ايسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------