رقابت «خانه پوشالی» و «بازی تاج و تخت» برای بدترین فصل پایانی



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, بازی تاج و تخت و «خانه پوشالی
فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» به یک ناامیدی بزرگ نزد هواداران و منتقدان تبدیل شده تا به جمع معدود سریال‌ اپیزودی بپیوندد که تاکنون چنین افت شدید را در فصل پایانی خود تجربه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، نمودارهایی که از محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیونی آمریکایی در چند سال اخیر بر اساس امتیاز کاربران و منتقدان در وب‌سایت «IMDb» در فصل‌های مختلف از ابتدا تا انتها منتشر شده است، به خوبی نشان می‌دهد که فصل هشتم و پایانی این مجموعه تلویزیونی تا چه اندازه در برآورده کردن انتظارات مخاطبان ضعیف عمل کرده است.

 

متوسط امتیاز کاربران تا فصل ماقبل پایانی به سریال «بازی تاج و تخت» بین ۸.۵ تا نزدیک به ۱۰ بوده است اما در فصل هشتم در بدترین حالت به ۶ هم رسیده است!

 

قسمت اول از فصل هشتم و پایانی این سریال که پس از چند ماه رونمایی شد آمار فوق‌العاده ۱۷.۴ میلیون بیننده رسمی را به ثبت رساند اما ظاهراً فصل پایانی که آخرین اپیزود آن نیز امشب (یکشنبه) رونمایی می‌شود چندان مطابق با خواسته‌ها و انتظارات هواداران پیش نرفته و به همین دلیل امتیاز بسیار کمی در مقایسه با سایر فصل‌ها کسب کرده است، این در حالی است که فصل پایانی سریالی چون «برکینگ بد» با تحسین جهانی رو به رو شد و نمره‌ای بالاتر از همه فصول گرفت.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, بازی تاج و تخت و «خانه پوشالی

 نمودار فصل‌های سریال Lبازی تاج و تخت» بر اساس امتیاز «IMDb»

 

سریال‌های معروفی چون «لاست»، «سوپرانوز»، «۲۴»، «وایر»، «مرد دیوانه» و «برکینگ بد» همگی روندی تقریباً با ثبات در تمامی فصول از نظر اقبال مخاطبان و منتقدان داشتند و تنها سریال معروف «خانه پوشالی» بود که در فصل پایانی از لحاظ امتیاز در سایت «IMDb» عملکرد فاجعه‌باری داشت و امتیاز آن به ۵ و کمتر از آن رفت. البته دلیل اصلی این افت فاحش ماجرای رسوایی اخلاقی «کوین اسپیسی» بازیگر اصلی این سریال بود که در نهایت به اخراج او از این مجموعه انجامید و جایگزین کردن او دیگر نتوانست اقبال مخاطبان را به این مجموعه بازگرداند.

 

سریال جنایی «دکستر» نیز افت فاحشی در فصل پایانی داشته است.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, بازی تاج و تخت و «خانه پوشالی

 نمودار فصل‌های سریال‌های معروف آمریکایی بر اساس امتیاز «IMDb»

 

سریال «بازی تاج و تخت» توسط «دیوید بیناف» و «دی. بی. وایس» برای شبکه «HBO» و بر اساس مجموعه داستان‌های فانتزی «ترانه یخ و آتش» نوشته «جورج آر. آر. مارتین» در هشت فصل ساخته شده است. انتشار فصل هشتم و پایانی این سریال از ۱۴ آوریل ۲۰۱۹ آغاز شد و قرار است آخرین قسمت آن در تاریخ ۱۹ می منتشر شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------