آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمس‌لنگرودی: می‌خواستیم دنیا را عوض کنیم، دنیا ما را عوض کرد

پژوهشگر، خواننده و بازیگر پیشکسوت، گفت: احمد پوری خوب می‌داند که ما می‌خواستیم دنیا را عوض کنیم، اما دنیا ما را عوض کرد. به…

حمله دزدان نقابدار به خانه زنان تنها



دزدان نقابدار که با ورود به خانه زن تنها در شرق تهران پس از آزار و اذیت و تهدید، حساب آنها را خالی کرده بودند، در جریان تحقیقات پلیسی شناسایی و دستگیر شدند.

اخبار,اخبارحوادث,حوادث تهران

12 مهر امسال زنی 24 ساله هراسان در تماس با پلیس از ورود سارقان متجاوز به خانه‌اش در تهرانپارس خبر داد.

بلافاصله ماموران کلانتری گلبرگ به خانه زن جوان رفتند. زن جوان به نام نادیا در شکایتش به ماموران گفت: پس از طلاق از همسرم با دوستم مهسا که او نیز از همسرش جدا شده بود، تصمیم گرفتیم با اجاره خانه‌ای مستقل زندگی کنیم. هفته گذشته موفق شدیم این خانه را در محله تهرانپارس اجاره کنیم. ساعت 4 امروز زنگ خانه به صدا درآمد. مهسا بدون این که بپرسد چه کسی است، در را باز کرد. دو پسر جوان قبل از این که موفق شویم صورتشان را ببینیم، وارد خانه شدند و داخل دستشویی رفتند. آنها پس از زدن نقاب به صورتشان در حالی که قمه و چاقو همراه داشتند، وارد سالن شده و ما را تهدید به قتل کردند.

وی اضافه کرد: از ترس نمی‌دانستم چکار کنم. دو پسر جوان با تهدید چاقو به زور مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند. آنها قصد داشتند مهسا را نیز مورد آزار و اذیت قرار دهند که با التماس‌های او از این کار منصرف شدند. مردان نقابدار سپس با تهدید کارت بانکی من و دوستم را گرفتند و به همدستش که در خیابان بود، دادند. ساعتی بعد متوجه شدم سه میلیون و 800 هزار تومان پول از حسابم سرقت شده است. آنها از حساب مهسا نیز پنج میلیون تومان سرقت کردند و با شکستن تلفن همراه ما، از خانه فرار کردند.

در حالی که هیچ سرنخی از متهمان نبود، اواخر آبان مردی ناشناس در تماس با نادیا مدعی شد می‌داند سرقت و تجاوز توسط چه کسی رخ داده است. با شناسایی صاحب تلفن همراه، پسر 25 ساله احضار و در بازجویی‌ها مدعی شد نمی‌داند سرقت و تجاوز کار چه کسی است و فقط سه روز قبل تلفن همراهش در اختیار دوستش مهران بوده است. با به دست آمدن این سرنخ اوایل آذر پسر 19 ساله دستگیر و در بازجویی‌ها با اعتراف به آزار زن 24 ساله گفت: یک سال قبل با پسر جوانی به نام پدرام در پارک آشنا شدم. اوایل مهر پدرام موضوع سرقت و آزار دو زن تنها را مطرح کرد که من قبول کردم. چند روز بعد پدرام دو دوست دیگرش به نام میلاد و سهراب را همراه خود آورد و نقشه سرقت را کشیدیم. روز سرقت پدرام چهار ماسک و قمه را همراه خودش آورد، اما مدعی شد چون زنان او را می‌شناسند، خودش داخل خانه نمی‌آید. من و سهراب وارد خانه شدیم و با سرقت طلاها و کارت بانکی آنها را در اختیار پدرام قرار دادیم. بعد از سرقت از هر دو زن، پدرام طلاها و پول‌ها را برای خودش برداشت و به هرکدام از ما یک میلیون تومان داد.

با اعترافات میلاد، دو متهم 20 و 21 ساله دیگر پرونده نیز دستگیر و به جرمشان اعتراف کردند، اما پدرام که متوجه شناسایی و دستگیری همدستانش شده بود، فرار کرد. پسر 19 ساله نیز سرانجام پس از یک ماه فرار شناسایی و چهارشنبه گذشته در مخفیگاهش در جنوب تهران شناسایی و دستگیر شد و به طراحی نقشه سرقت و تجاوز به دو زن جوان اعتراف کرد.

با اعتراف چهار عضو باند سرقت و تجاوز به جرمشان، علی وسیله ایزد موسی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت دستور بازداشت اعضای باند را صادر کرد. تحقیقات بیشتر از این متهمان در پلیس آگاهی آغاز شده است.

برخورد قاطع با مجرمان خشن

قاضی رضا ابوالحسنی، معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ویژه سرقت در این‌باره به جام‌جم گفت: دستگاه قضا با قاطعیت با باندهای سرقت خشن و سازمان‌یافته برخورد می‌کند. اجازه نمی‌دهیم عده‌ای سودجو برای این که به خواسته‌های خود برسند آرامش و امنیت مردم را به خطر بیندازند و تهران را جولانگاه خود بدانند. پایتخت امروز برای همه سارقان ناامن شده است و دیگر هیچ سارقی نمی‌تواند به راحتی مرتکب سرقت شود. پرونده این مجرمان به دادگاه ارسال می‌شود تا محاکمه و در صورت احراز ارتکاب جرم به سزای کار خود برسند.


 اخبار حوادث  - جام جم 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------