آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

جزییاتی تازه از تجارت با رمزارزها



رئیس سازمان توسعه تجارت،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
رئیس سازمان توسعه تجارت می‌گوید براساس برنامه ریزی صورت گرفته، تا پایان شهریورماه شرایط برای واردات با رمزارزها به شکل عمومی نهایی و اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، علیرضا پیمان‌پاک در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: از حدود شش ماه قبل و با امضای یک موافقت‌نامه میان بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) بنا شد توجه به ظرفیت رمزارزها در توسعه تجارت ایران و کنار زدن محدودیت‌ها در دستور کار قرار گیرد. در ماه‌های گذشته تلاش شد مقدمات لازم و شرایط اجرایی برای این امر فراهم شود که نخستین ثبت سفارش برای واردات با استفاده از رمزارزها نخستین گام در این زمینه بود.

 

وی درباره برنامه ریزی‌های صورت گرفته در این حوزه نیز اظهار کرد: در شرایط فعلی طبق اعلام بانک مرکزی واردات با رمزارزهایی که به شکل رسمی استخراج شده‌اند ممکن خواهد بود و تا پایان شهریورماه شرایط اجرایی آن به شکل عمومی اعلام می‌شود و فعالان بخش خصوصی می‌توانند در این حوزه فعالیت کنند.

 

به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت، فعلا برنامه ریزی در این حوزه با محوریت واردات است و هنوز برنامه‌ای برای صادرات با استفاده از رمزارزها وجود ندارد.

 

پیمان‌پاک همچنین به پیمان‌های پولی و دو جانبه ایران با برخی کشورهای همسایه و منطقه اشاره کرد و گفت: ما نباید فراموش کنیم که هدف اصلی ما در این حوزه تسهیل تجارت و بهبود عملکرد در این حوزه است. به این ترتیب پیمان‌هایی که بتواند شرایط پولی، مالی و بانکی را برای تجارت‌ ما بهبود دهد قطعا در اولویت دولت قرار دارد.

 

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته ما در حوزه درآمدهای نفتی زیرساخت‌هایی را تعریف کردیم اما متاسفانه در حوزه تجارت غیرنفتی و فعالیت بخش خصوصی قدری کم‌کاری دیده شد. دولت سیزدهم تلاش کرده در ماه‌های گذشته مذاکرات برای پیمان‌های پولی را به نتیجه برساند که توافق اخیر ایران و روسیه در این زمینه نیز بخشی از این رویکرد کلان است.

 

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به برنامه ریزی‌های گسترده دولت برای بهبود سطح تجارت با روسیه توضیح داد: تنها در چهارماه گذشته حدود ۱۰۰ هیات تجاری ایران و روسیه با یکدیگر دیدار داشتند تا بتوانیم شرایط را طوری مدیریت کنیم که میزان صادرات ایران به روسیه نیز افزایش یابد. آمار تیرماه امسال نشان می‌دهد که نسبت به سال گذشته صادرات به روسیه حدود ۱۳۰ درصد رشد کرده و برنامه ریزی کوتاه مدت ما این است که صادرات ۵۸۰ میلیون دلاری سال قبل، امسال به یک میلیارد دلار برسد.

 

پیمان‌پاک خاطر نشان کرد: البته افزایش صادرات یک موضوع تک‌بعدی نیست بلکه باید زیرساخت‌های گمرکی، بانکی و حتی سیاست‌های داخلی در این زمینه کمک کند، زیرا در صورتی که ما صادرات را آغاز کنیم اما به دلیل کمبودهای داخلی نتوانیم برند خود را حفظ کنیم قطعا دستیابی به اهداف با مشکل مواجه می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------