آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

وزیر نیرو: تحریم‌ها دنباله‌دار نخواهند بود



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,وزیر نیرو
وزیر نیرو با اشاره به تحریم‌های اعمال شده از جمله در حوزه فروش نفت گفت: تحریم‌ها، تحریم‌های دنباله‌داری نخواهد بود و لازم است که در این فرصت محدود بر مشکلات فائق آییم. 

به‌گزارش ایسنا، رضا اردکانیان، امروز در حاشیه آیین امضا و تبادل تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت نیرو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت نیرو جزو دستگاه‌هایی است که بیشترین سطح تماس را با مردم در همه جای کشور دارد و دو کالای مهم و راهبردی آب و انرژی را عرضه می‌کند. هر نوع تصحیحی در روش ارائه این محصولات، بلافاصله اثر مستقیم خود را روی سایر عرصه‌ها هم می‌گذارد.

 

اردکانیان گفت: ما با همه وجود از تمام ظرفیت‌های منابع انسانی شایسته در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان استقبال می‌کنیم و خوشبختانه این شرکت‌ها رو به توسعه هستند و مهمترین کار ما در این مقطع این است که بازار را در اختیار آن‌ها بگذاریم. قطعا همکاران من در بخش آب و برق این کار را خواهند کرد و در صدد عملیاتی کردن تفاهم‌نامه‌ای هستیم که امروز امضا شد.

 

وی با اشاره به ضرورت این همکاری در بخش‌های مختلف اظهار کرد: از ماموریت‌های اصلی یکی از شرکت‌های باسابقه وزارت نیرو که در سال ۵۳ تاسیس شده، میدان دادن به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی است.

 

او افزود: در بخش آب در زمینه ساخت دستگاه‌های اندازه‌گیری، کنترل کیفیت آب، کاهش تبخیر از سطح آب‌ها، دریاچه‌ها و مخازن سدها و در بخش فاضلاب در زمینه استفاده مجدد از پساب‌های تصفیه شده و در بخش برق کارهای خوبی شروع شده و ادامه خواهد داشت.  

 

اردکانیان گفت: به دنبال آن هستیم که در نهایت به کشوری تبدیل شویم که از این منابع محدود استفاده حداکثری کنیم و با استفاده از ظرفیت منابع انسانی موجود در کشور در بازارهای منطقه حضور پیدا کنیم؛ به این معنا که توسعه محدود به مرزهای جغرافیایی نخواهد بود.

 

وی افزود: توسعه، آسایش و آرامش ما وابسته به توسعه، آرامش و آسایش همسایگان ماست و اکنون بازارهای خوبی را در صنعت برق کشور با همسایگان شکل داده و این روند رو به توسعه است.

 

وی گفت: وارد اتحادیه اقتصادی اوراسیا شدیم و به‌زودی کشورهای بزرگی از حیث جمعیت مانند هندوستان وارد این بازار و عضو خواهند شد.

 

بنا بر اعلام وزارت نیرو، اردکانیان گفت: دریچه بسیار مهمی روی سرریز ظرفیت بسیار ارزشمند منابع انسانی کشور باز شده که به اتکای این حرکت‌ها بویژه در شرایط تحریمی فعلی بسیاری از مشکلاتمان برطرف و در منطقه هم موجب توسعه بیشتر می‌شویم.

 

مهمترین منابع تجدید پذیر ما منابع انسانی است

 

وزیر نیرو همچنین در آیین امضای تفاهم‌نامه با اشاره به اهمیت توجه به منابع انسانی، فناوری، مواد اولیه و بازار مصرف خاطرنشان کرد: در کره زمین با بیش از ۷ میلیارد نفر همه هیاهوها و رقابت‌ها بر سر بیش‌تر داشتن یکی و یا همه اینهاست که درگیری‌ها هم به نوعی به همین موضوع مرتبط می‌شود.

 

وی با اشاره به رو به رشد بودن جمعیت جهان گفت: منطقه و کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست و عمده فشارها بر اثر استفاده از منابع، عرضه بیشتر محصول و تصاحب بازار مصرف است و این باعث می‌شود در تمام مناطق نتوانند از منابع خودشان استفاده کرده و روی پای خود بایستند و همواره دست نیاز دراز باشد.

 

اردکانیان اضافه کرد: بزرگترین و مهمترین منابع تجدید پذیر ما منابع انسانی است و با مجموعه همه ثروت‌های خدادادی دیگر قابل قیاس نیست. این منابع، مهمترین، غنی‌ترین و گرانبهاترین ثروت ماست. بخشی از هدف‌گذاری‌ها هم برای دست اندازی به این منابع است.

 

وزیر نیرو تاکید کرد: باید سعی کرد کشور را به اتکای این منبع مهم آباد کرده و در سایه آبادی، استقلال کشور تضمین شود که این کار راحتی نیست.

 

وی با بیان این که یکی از چالش‌های ما سازمان حکمرانی ماست، گفت: تلاش‌هایی که شده در راستای غلبه بر این چالش است. سازمان اداری موجود ما همساز با حداکثر کردن این منابع نیست. سازمان اداری مجموعه‌ای از مقررات نیست که مجموعه‌ای وضع کرده و قابل تغییر باشد.

 

وی گفت: باید هنر این را داشت که هم وارد سیستم شد و هم برای آینده کشور از این منابع استفاده کنیم. وزیر نیرو همچنین گفت: با داشتن منابع انسانی ارزنده و منابع اولیه به اندازه کافی، باید از سازوکارهای موجود برای قوی شدن استفاده کرد. از تحریم استقبال نمی‌کنیم و برای غلبه بر آن شبانه‌روز تلاش می‌شود

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------