آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

وام ازدواج فقط با یک ضامن داده می‌شود



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,وام ازدواج
معاون ساماندهی امور جوانان گفت: درخواست بیش از یک ضامن برای وام ازدواج از سوی بانک ها غیر قانونی است و مراجعین شکایات خود را در سایت بانک مرکزی ثبت کنند.

 به  گزارش مهر؛طی روزهای گذشته و پس از اعلام آغاز پرداخت وام ازدواج به متقاضیان به مبلغ ۵۰ میلیون تومان و قید یک ضامن، شماری از مراجعین به بانک‌ها با مشکلات مختلفی برای دریافت وام خود روبرو شده‌اند.

 

عمده موانع موجود نیز مربوط به شرایط دریافت وام در بانک‌ها و تعداد ضامن‌های لازم بوده است. برخی از بانک‌ها از پرداخت وام با یک ضامن خودداری کرده و وجود ۲ ضامن با گواهی کسر از حقوق، اعطای ۶۰ میلیون سفته، برگ کسر از حقوق و گردش حساب وام گیرنده را برای واریز وام ضروری خوانده‌اند.

 

این در حالی است که بنا بر اعلام نهادهای مسئول دولتی، پرداخت وام باید تنها با یک ضامن انجام شود و تعدد مضامین غیر قانونی است.

 

تندگویان: بانک حق درخواست بیش از یک ضامن را ندارد

در همین خصوص محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان درباره وجود برخی موانع و ناهماهنگی‌ها در روند دریافت وام ازدواج در بانک‌ها، گفت: طبق قانون وام ازدواج تنها باید با وجود یک ضامن پرداخت شود. در صورتی که هر یک از متقاضیان هنگام دریافت وام در بانک با مواردی خلاف قوانین و مقررات اعلام شده مواجه شد، باید در سایت بانک مرکزی به بخش رسیدگی به شکایات مراجعه کند.

 

وی افزود: افراد برای ثبت شکایت خود در این زمینه، با ثبت شماره شعبه و شماره تسهیلات خود شکایت خود را ثبت کرده و خود بانک مرکزی دراین‌باره رسیدگی خواهد کرد.

 

تندگویان در پاسخ به این سوال که برخی از بانک‌ها بر خلاف اخبار اعلام شده مبنی بر کفایت یک ضامن برای دریافت وام ازدواج، درخواست ضامن‌های بیشتری را از متقاضیان می‌کنند، اظهار داشت: ممکن است این اتفاق به دلیل کافی نبودن پایه حقوق ضامن متناسب با مبلغ وام و اقساط رخ دهد و در این صورت بانک حق عدم پذیرش ضامن مذکور را دارد اما نمی‌تواند خواستار وجود بیش از یک ضامن شود و این اقدام غیر قانونی است.

 

معاون ساماندهی امور جوانان خاطرنشان کرد: بانک حق عدم پذیرش ضامنی که قادر به تأمین مالی مبلغ وام باشد را دارد وی می‌تواند از متقاضی درخواست آوردن ضامنی با پایه حقوق بیشتر و متناسب با مبلغ اقساط وام را کند اما درخواست افزایش شمار مضامین برخلاف مقررات است. هر یک از متقاضیان که با چنین شرایطی روبرو شد حتماً به بخش شکایات سایت بانک مرکزی مراجعه کند تا به مشکل وی رسیدگی شود.

 

تندگویان درباره میزان وام‌های ازدواج پرداختی در سال ۹۸، بیان کرد: در سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت شده و پیش بینی می‌شود که در سال ۹۹ نیز حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان وام به جوانان پرداخت شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------