آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

نوبخت: افزایش حقوق مردم بدون افزایش بودجه/ اختصاص 10 هزار میلیاردتومان به بازنشستگان



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,نوبخت
معاون رئیس جمهور گفت: امسال تا ۱۰ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان اختصاص دادیم که نیاز بیشتری دارد اما بازنشستگان نگران نباشند ما به این بخش پر انرژی و فاخر کشورمان توجه داریم. 

محمد باقر نوبخت صبح پنجشنبه 22 خرداد در مراسم تفاهم نامه دو جانبه جهش تولید و حوزه اشتغال در طبس گفت: سال‌های اخیر با محدودیت منابع به صورت جدی مواجه بوده‌ایم و کشور برخوردار و بزرگ ایران اسلامی امروز در محاصره و تنگنای مالی قرار گرفته است.

 

وی افزود: منابع کشور در دو بخش جاری و عمرانی تقسیم می‌شود و منابع جاری همچون مسائل مربوط به امور رفاهی و اجتماعی، آموزش و پژوهش، دفاع و امنیت و بهداشت و درمان است.

 

به گزارش ایسنا، نوبخت اظهارکرد: ما در جمهوری اسلامی ایران معتقدیم آنچه به کارمان برکت می‌دهد تنها بازده اقتصادی نیست، بلکه برای تحقق عدالت باید به انسان‌های شریف نیازمند توجه کرد.

 

وی ادامه داد: برنامه سازمان برنامه و بودجه امروز در شرایط تحریم به گونه‌ای طراحی شده که می‌دانیم با این منابع چگونه کشور را اداره کنیم.

 

معاون رئیس جمهور گفت: طی سال‌های اخیر بدون اینکه حجم بودجه را زیاد کنیم سعی کردیم رقم را به سمت حقوق و دستمزد مردم ببریم و در سایر موارد صرفه‌جویی کنیم و از ۴۴۱ هزار میلیارد تومان بودجه سال گذشته سعی کردیم ۵۰ درصد از فوق العاده‌های فصل دهم را افزایش دهیم و حقوق شاغلین را اضافه کنیم.

 

نوبخت تصریح کرد: امسال تا ۱۰ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان اختصاص دادیم که نیاز بیشتری دارد اما بازنشستگان نگران نباشند ما به این بخش پر انرژی و فاخر کشورمان توجه داریم.

 

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان هدفمند در بخش عمرانی هزینه شد، اظهار کرد: امسال تنها در فصل اول سال در طرح‌های عمرانی بیش از ۳۴ هزار میلیارد تومان تخصیص یافته است.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های دولت توجه به بخش ریل بوده است، افزود: بودجه ریزی ما در بخش عمرانی بر اساس عملکرد است.

 

نوبخت با اشاره به اینکه ۷۵ پروژه برای تحقق شعار جهش تولید در استان خراسان جنوبی پیش بینی شده است، گفت: 1200 میلیارد تومان تنها در این بخش هزینه و ۵ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

 

نوبخت ادامه داد: از ۹۴۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش عمرانی به خراسان جنوبی طی دو سال تا کنون ۵۴۰ میلیارد تومان اخذ شده که این مهم به دلیل پیشرفت و مدیریت خوبی بوده که در بخش‌های مختلف داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه امروز توانستیم پنج هزار واحد مسکونی برای انسان‌هایی که توان احداث مسکن را ندارند در روستاها تحویل دهیم، گفت: امروز با احداث هفت هزار و ۵۰۰ پنل خورشیدی سعی داریم نرخ بیکاری این استان را کاهش دهیم.

 

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه بر اساس تفاهم نامه دو جانبه جهش تولید ۳ هزار شغل در نظر گرفته شده است، گفت: امروز هر استان یک برنامه جهش تولید دارد.

 

نوبخت یادآورشد: تا زمانی که استان برای شکوفا کردن استعدادهای خود نیاز به کمک داشته باشد، دولت در اختیار مردم استان خواهد بود.

 

  

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------