نفت از صعود بازماند



نفت ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
قیمت نفت روز دوشنبه که موج دوم فاجعه آمیز پاندمی ویروس کرونا در هند تقاضا برای نفت در این کشور را کاهش داد و خوش بینی به بهبود قوی تقاضا در کشورهای توسعه یافته و چین در نیمه دوم سال را تعدیل کرد، با کاهش روبرو شد. 

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای ژوییه ۱۵ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۶۶ دلار و ۶۱ سنت در هر بشکه رسید.

 

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ژوئن ۱۰ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۶۳ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه رسید.

 

آمار مقدماتی نشان داد محدودیتهای دولتی که با هدف مهار شیوع ویروس کرونا در هند وضع شده، باعث شده است فروش سوخت در آوریل کاهش پیدا کند. ای کی سینگ، مدیر بازاریابی شرکت بهارات پترولیوم گفت: تقاضا برای سوخت به طور کلی حدود هفت درصد نسبت به سطح پیش از شیوع کرونا در آوریل سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا کرده است. وی در ادامه افزود: تقاضای هند نزدیک به سطح پیش از شیوع کرونا در مارس است.

 

تحلیلگران پیش بینی می کنند تقاضای هند برای سوختهای حمل و نقل در ماه مه به دلیل محدودیتهای کرونایی بیشتر، افت چشمگیری را نشان دهد. تحلیلگران موسسه ING در یادداشتی نوشتند: با توجه به این که به نظر می رسد موج اخیر بیماری در هند به پیک خود نرسیده است، انتظار داریم شاهد افت بیشتر تقاضا برای سوخت در ماه مه باشیم.

 

کنفدراسیون صنعت هند روز یکشنبه از مقامات خواست فعالیت اقتصادی را محدود کنند زیرا سیستم درمانی یارای پاسخگویی به حجم بالای بیماران را ندارد. نرخ موارد جدید ابتلا اندکی کاهش پیدا کرده اما آمار قربانیان رو به افزایش است. مقامات هند ۳۹۲ هزار و ۴۸۸ مورد ابتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته را گزارش کرده اند که آمار کلی این کشور را به ۱۹.۵۶ میلیون مورد رساند. آمار قربانیان ۳۶۸۹ نفر گزارش شد و مجموع قربانیان کرونا در هند را به ۲۱۵ هزار و ۵۴۲ نفر رساند.

 

با این حال در سطح جهانی انتظار می رود برنامه های واکسیناسیون تقاضا برای نفت را به خصوص در فصل سفرهای تابستانی در سه ماهه سوم بهبود دهد و این انتظارات باعث شد تحلیلگران در تازه ترین نظرسنجی ماهانه رویترز پیش بینی خود از قیمت نفت برنت را به ۶۴ دلار و ۱۷ سنت در مقایسه با پیش بینی ۶۳ دلار و ۱۲ سنت در نظرسنجی ماه پیش افزایش دهند. میانگین قیمت نفت برنت از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۶۲ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه بوده است.

 

در بخش عرضه، یافته های نظرسنجی رویترز حاکی از آن است که اوپک در آوریل ۲۵.۱۷ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که تحت تاثیر افزایش تولید ایران و اعضای دیگر این گروه، ۱۰۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با مارس افزایش داشت.

 

ایران و آمریکا سرگرم مذاکره برای احیای توافق برجام هستند که می تواند به رفع تحریمهای آمریکا علیه صادرات نفت ایران منتهی شود.

 

بر اساس گزارش رویترز، گزارش روز جمعه شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شرکتهای انرژی آمریکایی هفته گذشته شمار دکلهای حفاری نفت و گاز را اضافه کردند و شمار دکلهای حفاری این کشور تحت تاثیر بهبود قیمتها، برای نهمین ماه متوالی افزایش پیدا کرد. اما طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت این کشور در فوریه بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش یافت و به پایینترین میزان از اکتبر سال ۲۰۱۷ رسید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------