آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

قارچ ۲۰درصد گران شد



 قارچ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
قارچ در دومین تغییر قیمت از ابتدای امسال درمیادین میوه و تره‌بار گران‌تر شد.

 قیمت قارچ در میادین که اردیبهشت‌ماه امسال ۲۰درصد کاهش یافته بود، هفته گذشته به همین میزان افزایش یافت و دوباره به قیمت سابق برگشت. نرخنامه میادین میوه و تره بار نشان می‌دهد از هفته گذشته هر کیلوگرم قارچ دکمه‌ای فله ۲۲هزار و ۸۰۰تومان قیمت‌گذاری شده که ۳هزار و ۲۰۰تومان افزایش نشان می‌دهد.

 

انواع بسته‌بندی‌شده در حجم یک کیلوگرم نیز ۳هزار و ۶۰۰تومان افزایش قیمت داشته و هر بسته با قیمت ۲۹هزار و ۸۰۰تومان به فروش می‌رسد. بسته‌بندی‌های کوچک‌تر تغییر قیمت نداشته‌اند، اما قارچ اسلایس‌شده ۳‌هزار تومان گران‌تر شده است.

 

مقایسه قیمت‌ها نشان می‌دهد شکاف قیمت بین انواع قارچ عرضه‌شده در میادین با آنچه در سوپرمارکت‌ها در دسترس مردم است، بسیار زیاد است. بسته‌بندی‌های ۲۰۰‌گرمی قارچ برند‌های معروف در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین ۱۳هزار و ۹۰۰تومان است که این اختلاف قیمت دوبرابری می‌تواند دلیل خوبی برای خرید این کالا از میادین میوه و تره‌بار باشد.

 

در بسته‌بندی‌های بزرگ‌تر هم این اختلاف قیمت وجود دارد؛ بسته‌های ۴۰۰گرمی یکی از برند‌های شناخته‌شده قارچ ۲۷هزار و ۵۰۰تومان قیمت خورده و برندی دیگر، همین محصول را با قیمت ۲۲هزار تومان عرضه می‌کند. در قارچ اسلایس‌شده این اختلاف قیمت به سه‌برابر می‌رسد. بسته‌های ۵۰۰گرمی قارچ اسلایس‌شده در سوپرمارکت‌ها ۳۰هزار و ۸۰۰‌تومان قیمت خورده‌است.

 

قیمت جوانه‌ها در نرخنامه سازمان میادین میوه و تره‌بار تغییری نداشته و بین جوانه‌ها فقط جوانه شبدر یک‌هزار تومان گران شده است. هر بسته ۲۰۰ گرمی جوانه مخلوط سالادی ۸ هزار و ۹۰۰تومان قیمت خورده و جوانه ماش و جوانه گندم که معمولا پرتقاضاترین انواع جوانه‌ها هستند در نرخنامه جدید هم مثل قبل به‌ترتیب ۸هزار و ۸۰۰تومان (برای بسته ۳۰۰گرمی ماش) و ۴هزار و ۹۰۰تومان (برای بسته‌بندی بالای ۲۰۰گرمی جوانه گندم) قیمت‌گذاری شده‌اند.

 

 اقتصاد۲۴ 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------