آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

نامه ایران به دبیرکل سازمان ملل: پرتاب موشک مغایر قطعنامه ۲۲۳۱ نیست/ آمریکا موجب ویرانی یمن شده است



اخبار,سیاست خارجی,سازمان ملل
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: موشک‌های ایران طوری طراحی نشده‌اند که حامل کلاهک هسته ای باشند و پرتاب موشک نیز مغایر قطعنامه ۲۲۳۱ نیست.

به گزارش مهر، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل به اتهامات سعودی و آمریکا پاسخ داد.

 

در این نامه آمده است: «موشک های ایران طوری طراحی نشده اند که حامل کلاهک هسته ای باشند. ادعاهای آمریکا ریاکارانه است. پرتاب موشک بر خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ نیست. آمریکا بجای رفتار بدخواهانه و اقدامات بی ثبات کننده و تلاش‌های بیهوده و ادعاهای بی اساس، باید صادرات مقادیر بی‌سابقه ای تسلیحات پیشرفته را به متحدانش که موجب مرگ و ویرانی در یمن شده، متوقف کند.»

 

تخت روانچی همچنین در این نامه تاکید کرده است: «این یک امر استاندارد برای برخی از مقامات آمریکا است که به دنبال هر حادثه - فارغ از کجا و توسط چه کسانی بدون استثنا- بلافاصله و بدون هیچ تحقیق و شواهد، ایران را مقصر اعلام کنند. این کمپین "فریب حداکثر" مطابق با نمونه ای از سیاست موسوم به "فشار حداکثر" ایالات متحده علیه ایران است. بدیهی است که هیچ میزان تبلیغات اسمی، ضد اطلاعاتی و فریب علیه ایران نمی‌تواند واقعیت‌های مربوط به اعمال غیرقانونی و سیاست‌های غیرمسئولانه ایالات متحده را تغییر داده یا توجه را منحرف کند»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------