آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

آمریکا: فاصله زیادی با حل مسایل اصلی در مذاکرات هسته‌ای ایران داریم



مشاور امنیت ملی آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد برای حل مسائل اصلی با ایران، از جمله تحریم‌ها و تعهدات هسته‌ای، هنوز مسیری طولانی وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه آمریکایی فاکس نیوز گفت: همچنان فاصله زیادی وجود دارد که طرف‌ها درباره مسائل اصلی در مذاکرات هسته‌ای ایران، باید آن را طی کنند.

 

وی افزود: هم اکنون در وین درباره این موضوع مذاکره می‌شود که چه تحریم‌هایی از ایران لغو خواهد شد.

 

سالیوان در ادامه گفت: ما می‌خواهیم محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران را طبق توافق نامه اصلی دوباره اعمال کنیم و سپس در مورد توافق قوی‌تر مذاکره کنیم. ایران خواهان تخفیف تحریم‌ها فراتر از آنچه در توافق هسته‌ای پیش بینی شده بود، است.

 

وی با مطرح کردن اظهارات بی اساس درباره تلاش ایرانی‌ها برای دستیابی به سلاح هسته‌ای مدعی شد: استراتژی دولت ترامپ (رئیس جمهور پیشین آمریکا) ایران را به سلاح‌های هسته‌ای نزدیک کرد و منطقه را بی ثبات کرد.

 

سالیوان درباره احتمال ادامه مذاکرات با پیونگ یانگ گفت: ما آماده ورود به مذاکرات هسته‌ای با کره شمالی هستیم و منتظر یک سیگنال روشن در این زمینه هستیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------