آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

نیویورک‌ تایمز: «مأموران ایران» در گروه‌های اسرائیلی فعال در پیام‌رسان‌ها نفوذ کرده‌اند



نفوذ مأموران ایران در گروه‌های اسرائیلی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
روزنامه نیویورک‌ تایمز در گزارشی مدعی شد؛ نیروهای امنیتی ایران به گروه‌های کوچک واتس‌اپ، کانال‌های تلگرامی و برنامه‌های پیام‌رسان فعالان اجتماعی اسرائیلی نفوذ کرده اند.

به گزارش دیده بان ایران، نیویورک تایمز در گزارش خود آورده است؛ نیروهای امنیتی ایران با ارسال تصاویر و متن‌های تفرقه‌انگیز به دنبال ایجاد دردسر در این گروه‌ها و بدبین کردن کاربران به همدیگر در این جوامع آنلاین بوده‌اند.

 

در این گزارش، هدف دیگر این «مأموران» برانگیختن احساسات ضد دولتی در اسرائیل و گردآوری اطلاعات مربوط به اعتراضات و سازماندهی فعالان برشمرده شده است.

 

بنا بر این گزارش، اولین کشف در مورد «این کارزار اطلاعاتی» توسط شرکت «فیک‌ریپورتر» (FakeReporter)، یک گروه ناظر اطلاعاتی اسرائیلی، صورت گرفته است.

 

نیویورک‌ تایمز می‌نویسد این امر نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی ایران به اقدامات ضداطلاعاتی خود به مقیاس کوچک‌تر روی آورده‌اند تا از این طریق اقداماتشان از دید شرکت‌های بزرگ فناوری دور بماند.

 

به نوشته این روزنامه، از آنجا که در بسترهایی نظیر واتس‌اپ و تلگرام، فقط فرستندگان و گیرنده‌ها می‌توانند آنچه را در مورد آن بحث شده ببینند، کمپین‌های اشاعه اطلاعات نادرست از سوی ایران تاکنون از نظر شرکت‌های فناوری و مقامات پنهان مانده بود.

 

نیویورک تایمز نوشته است؛ در یکی از نمونه‌هایی که در این گزارش ذکر شده، «مأموران مخفی ایران» با حضور در یکی از کانال‌های تلگرامی معترض به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، در لحظه اعلام پایان دوره نخست‌وزیری او، تصویری فتوشاپ‌شده را در این گروه منتشر کردند با این مضمون که «نتانیاهو باید زندانی شود». این تصویر سپس توسط هفت هزار دنبال‌کننده کانال به‌سرعت در فضای مجازی پخش شد.

 

به گفته کارشناسان، در نمونه‌هایی دیگر، «مأموران ایرانی» تصاویر و متونی در گروه‌های اسرائیلی منتشر کرده‌اند که نخست‌وزیر اسرائیل را با «هیتلر» مقایسه می‌کند و این امر باعث افراطی شدن برخی اعضای گروه و زدگی برخی دیگر از این گروه‌ها شده است.

 

شرکت فیس‌بوک که واتس‌اپ نیز متعلق به آن است به تازگی اعلام کرد که ایران و روسیه در صدر انتشار اطلاعات غلط در شبکه فیس‌بوک طی چهار سال گذشته هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------