آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

حزب الله لبنان: امکان توافق ایران و عربستان وجود دارد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
شیخ "نعیم قاسم" معاون دبیرکل حزب الله لبنان چهارشنبه شب گفت: ما بر این باوریم، اگر ایران و عربستان در مورد امنیت منطقه گفت و گو کنند، می توانند به توافق برسند.

شیخ قاسم که در گفت و گوی ویژه با شبکه خبری "الجزیره" قطر سخن می گفت، در خصوص مذاکره ایران و عربستان نیز تصریح کرد: این سعودی ها هستند که تاکنون از هرگونه نشستن بر سر یک میز با ایرانی ها خودداری کرده اند.

 

اظهارات معاون دبیرکل حزب الله لبنان پس از آن صورت می گیرد که "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر عراق دوشنبه هفته جاری اعلام کرد،  ایران و عربستان آماده مذاکره هستند.

 

شیخ قاسم گفت: به این باور رسیدیم که عواقب هرگونه تعدی به ایران محدود نخواهد بود و این اقدام، تمامی منطقه (خاورمیانه) را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

 

معاون سید حسن نصرالله اضافه کرد: عربستان وامارات ابزارهایی در راستای سیاست های آمریکا و اسرائیل در منطقه هستند.

 

شیخ قاسم اظهار کرد: سعودی گمان می کند، می تواند از آمریکا برای طرح هایش علیه ایران استفاده کند، اما واقعیت کاملا عکس این موضوع است، به این معنا که عربستان به ابزاری در دست واشنگتن برای مقابله با تهران تبدیل شده است.

 

وی افزود: عربستان به خاطر منافع آمریکا، مسأله فلسطین را رها کرده است.

 

معاون سید حسن نصرالله درباره نقش دولت ابوظبی در یمن هم گفت: نقش امارات مانند سعودی در یمن خوب نیست و این دو کشور به دنبال اشغال بخش هایی از یمن هستند.

 

وی در پایان در خصوص اظهارات "محمد بن سلمان" که بتازگی قتل "جمال خاشقچی" روزنامه نگار منتقد عربستان را برعهده گرفته است نیز گفت: این سخنان برای یافتن راه حل کافی نیست، بلکه باید اقدامات عملی در این باره صورت گیرد.

 

ولیعهد سعودی روز ۴ مهرماه سکوت خود را شکست و گفت، خاشقچی تحت نظارت وی کشته شد و همه مسوولیت این قتل را می پذیرد.

 

خاشقچی روزنامه نگار ۵۹ ساله به‌عنوان منتقد هیات حاکمه سعودی، ۱۰ مهرماه سال گذشته (۲ اکتبر ۲۰۱۸) و یک هفته پس از آن که از مقام‌های سعودی به خاطر سکوت در برابر اهانت‌های رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کرده بود، در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید.

 

خاشقچی پیش‌تر نیز در سلسله مقالاتی در روزنامه واشنگتن پست آمریکا، از سیاست‌های عربستان در خصوص بحران قطر، قطع روابط با کانادا، جنگ علیه یمن و برخورد مقامات سعودی با رسانه‌های و فعالان مدنی به‌ویژه مدافعان حقوق بشر انتقاد کرده بود.

 

ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------