آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

پیشنهاد عمارحکیم به کویت برای وساطت میان تهران و آمریکا/ سفر آتی ظریف به بغداد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,عمارحکیم
یک نماینده عراقی با اشاره به سفر قریب الوقوع وزیر خارجه کشورمان به بغداد گفت که عمار حکیم به نخست وزیر این کشور و امیر کویت پیشنهاد داده است تا میان تهران و واشنگتن میانجیگری کنند.  

به گزارش ایسنا، حسن فدعم، نماینده جریان حکمت ملی عراق که ریاست آنرا عمار حکیم برعهده دارد در گفت وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: عمار حکیم، رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی در پارلمان عراق ابتکار عملی در رابطه با تنش میان آمریکا و تهران ارائه داده و از دولت عراق خواسته تا اقداماتی عملی برای میانجیگری میان واشنگتن و تهران اتخاذ کند.

 

وی افزود: در رابطه با پیشنهاد عمار حکیم اتفاق نظر سیاسی وجود دارد تا جایی که این ابتکار عمل به موضع رسمی عراق تبدیل شده است و عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق این پیشنهاد را با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیرش به بغداد مطرح کرد.

 

این نماینده عراقی با اشاره به اینکه بغداد می‌تواند میان تهران و واشنگتن نقش میانجی‌گر ایفا کند افزود: عمار حکیم همچنین از امیر کویت خواسته که با توجه به روابط خوب این کشور با ایران و آمریکا از موقعیت خود استفاده کند و میان این دو کشور میانجیگری کند.

 

نماینده جریان حکمت ملی عراق همچنین گفت که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز به منظور بحث در رابطه با مساله سفر اخیر مایک پمپئو به عراق به زودی به بغداد سفر می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، عمار حکیم، رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق اخیراً سفری به کویت داشته است و با مقامات عالی رتبه این کشور از جمله امیر کویت دیدار و در رابطه با تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------