آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

روسیه: در مذاکرات سه جانبه آستانه به صورت ویدئو کنفرانس شرکت می‌کنیم



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,ماریا زاخارووا
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مذاکرات سه جانبه آستانه میان ایران، روسیه و ترکیه روز ۲۲ ماه آوریل (چهارشنبه هفته جاری)در فرمت کنفرانس ویدئویی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ماریا زاخارووا روز دوشنبه به ریانووستی گفت: این مذاکرات در سطح وزیران برگزار خواهد شد و سرگئی لاوروف رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه ضمن شرکت در آن به تبادل نظر با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و همچنین همتای ترکیه ای خواهد پرداخت.

 

ایران، سوریه، روسیه و ترکیه گروه ۳ مذاکرات سوری آستانه را تشکیل می دهند.  

 

نشست صلح آستانه در اوایل سال ۲۰۱۷ در پایتخت قزاقستان آغاز شد.  

 

تاکنون ۱۴ دور از مذاکرات صلح آستانه به منظور بررسی و حل بحران سوریه برگزار شده است که یکی از این نشست‌ها در شهر سوچی روسیه برگزار شد. 

 

در همه این نشست‌ها بر لزوم حفظ حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه و ریشه کنی کامل تروریست از سرزمین‌های این کشور و ادامه روند آتش بس تاکید شد. 

 

پس از پایان جلسه قبلی که اوایل زمستان برگزار شد، پیشنهادی برای برگزاری جلسه بعدی در ماه مارس ۲۰۲۰ ( ماه گذشته میلادی ) ارائه شد، اما « مختار تیلوبردی » وزیر خارجه قزاقستان اواخر اسفند سال گذشته از احتمال به تعویق افتادن زمان مرحله جدید "مذاکرات آستانه" درباره سوریه خبر داده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------