آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

کرملین:دستورکار مذاکرات بایدن-زلنسکی دوستی علیه روسیه بود/تحریم‌های خودسرانه آمریکا سازنده نیست



  کرملین,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه)گفت، برنامه‌های آمریکا برای ارائه کمک نظامی به کی‌یف ممکن است به اقدامات غیر قابل پیش‌بینی اوکراین نظیر تلاش برای حل بحران در جنوب شرق کشورش با اتکا به قوه قهریه منجر شود. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در حاشیه مجمع اقتصادی شرق گفت: ما به برنامه‌های آمریکا برای کمک نظامی به اوکراین توجه کرده‌ایم. فکر می‌کنیم که ممکن است این دلیلی برای اقدامات غیرقابل پیش‌بینی اوکراین باشد، مانند تلاش برای حل مناقشه بین اوکراینی‌ها در جنوب شرقی این کشور از طریق توسل به زور. این بسیار خطرناک است.

 

کرملین همچنین ابراز نگرانی کرد که ایالات متحده در مورد توافقنامه مینسک به رئیس جمهوری اوکراین که در حال حاضر در سفر کاری به آمریکاست و روز چهارشنبه با رئیس جمهوری آمریکا ملاقاتی داشته است، سخنی نگفته است.

 

پسکوف گفت: ما هیچگونه توصیه واشنگتن به زلنسکی در مورد اجرای توافقنامه‌های مینسک را ندیده و نشنیده‌ایم. یک کلمه هم در این باره نیست.

 

سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت، دوستی علیه روسیه در دستور کار مذاکرات اخیر سطح بالای آمریکا و اوکراین قرار داشت که تأسف‌بار است.

 

او تاکید کرد: به طور کلی می‌توان گفت که ما قطعاً به این نکته توجه داشتیم که مساله روسیه در دستور کار مذاکرات آمریکا و اوکراین قرار داشت. متأسفانه این بیشتر در زمینه منفی است... به بیان ساده، این در مورد دوستی اوکراین و آمریکا علیه روسیه است. بنابراین آنها دوستی را برای خود نمی‌خواهند بلکه فقط علیه روسیه هستند. این چیزی جز پشیمانی ایجاد نمی‌کند.

 

پسکوف همچنین گفت،‌ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در صورت لزوم در نشست آنلاین گروه بیست شرکت می‌کند. او گفت: باید ببینیم چه پیش می‌آید. اگر لزوم برگزاری یک نشست آنلاین فوق‌العاده در ماه اکتبر حس شود، تردیدی ندارم که رئیس‌جمهوری در آن شرکت می‌کند. ایتالیا در تدارک میزبانی این نشست در ماه اکتبر است. باید دید کشورهای دیگر در مورد مذاکرات آنلاین چه نظری دارند.

 

دیمیتری پسکوف افزود: تا جایی که اطلاع داریم، ایتالیا رایزنی‌هایی با دیگر کشورها دارد. پیش از برگزاری این نشست، ما باید موضع کشورهای دیگر را درک کنیم.

 

سخنگوی کرملین امروز همچنین گفت، ولادیمیر پوتین و جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا برنامه‌ای برای گفت‌وگوی تلفنی در یازده سپتامبر که بیستمین سالروز حملات تروریستی یازده سپتامبر است، ندارند. او به خبرنگاران گفت: هیچ تماسی هماهنگ نشده است.

 

در خصوص تحولات افغانستان، پسکوف گفت طالبان تضمین‌های امنیتی مشخصی به دیپلمات‌های روس داده و تاکنون آنها را رعایت کرده است. او افزود: تضمین‌های امنیتی خاص طالبان برای دیپلمات‌های ما وجود دارد و تاکنون مورد احترام و اجرا قرار گرفته‌اند. در مورد اطلاعات و گزارش‌ها به رییس جمهور، فکر می‌کنم او در روز بیش از یک بار در مورد افغانستان اطلاعات کسب می‌کند.

 

در پایان سخنگوی کرملین در رابطه با آمریکا گفت، ایالات متحده تمایل به تحریم‌های خودسرانه دارد، چیزی که روسیه سازنده نمی‌داند. پسکوف تاکید کرد: من می‌گویم که همیشه این امکان درباره واشنگتن وجود دارد که سیاست تحریم‌های خود را ادامه دهد. می‌دانیم که واشنگتن به دلایلی این محدودیت‌ها را بسیار دوست دارد و آنها را به طور کامل در برابر بسیاری از کشورهای مختلف اعمال می‌کند. ما این موضع را سازنده نمی‌دانیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------