ترامپ خطاب به فرماندار نیویورک: کمتر حرف بزن و بیشتر عمل کن/ آلمان: شیوع کرونا را کنترل کردیم



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ
رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه حملات لفظی خود به فرمانداران چند ایالت این کشور، با انتقاد از فرماندار ایالت نیویورک به دلیل بالا بودن آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در این ایالت، از وی خواست که به جای گلایه کردن، به وظایف خود عمل کند.

به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که در روزهای اخیر چندین بار در فضای مجازی با فرمانداران تعدادی از ایالت‌های این کشور بر سر زمان و نحوه لغو محدودیت‌های وضع‌شده برای جلوگیری از افزایش شیوع کرونا در این کشور جدال لفظی داشته است،‌ روز جمعه در پیامی توئیتری به‌شدت از «اندرو کوئومو» فرماندار ایالت نیویورک به دلیل بالا بودن تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در این ایالت انتقاد کرد.

 

ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «فرماندار کوئومو باید زمان بیشتری را صرف عمل کردن [به وظایف خود] و زمان کمتری را صرف گلایه کردن [از دولت فدرال] کند. برو و کارت را انجام بده. حرف زدن را تمام کن! ما هزاران تخت بیمارستانی برای تو ساختیم که تو به آنها نیازی نداشتی یا از آنها استفاده نکردی؛ تعداد زیادی دستگاه تنس مصنوعی به تو دادیم که باید خودت آنها را از قبل می‌داشتی؛ به تو در آزمایش گرفتن کمک کردیم، در حالی که باید این کار را خودت انجام می‌دادی.»

 

وی در توئیت دیگری افزود: «ما به نیویورک بسیار بیشتر از هر ایالت دیگری کمک کرده‌ایم و پول و تجهیزات در اختیارش قرار داده‌ایم. مردان و زنان بزرگی که این کار را انجام دادند، هرگز از تو تشکری نخواهند شنید. آمارهای تو خوب نیست. کمتر حرف بزن و بیشتر عمل کن!»

 

آلمان: شیوع کرونا را کنترل کردیم

«ینس اسپان»، وزیر بهداشت آلمان روز جمعه اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا در کشورش تحت کنترل و قابل مدیریت شده است.

 

وزیر بهداشت آلمان دلیل سخنانش را این موضوع اعلام کرد که تعداد بهبود یافتگان در حال افزایش و در مقابل تعداد کمتری به آمار مبتلایان جدید به کرونا افزوده می‌شود.

 

وزیر بهداشت آلمان از اقدامات کشورش نیز دفاع کرد و گفت در مقایسه با دیگر کشورها عملکرد بهتری داشته‌ایم.

 

این سخنان وزیر بهداشت آلمان پس از آن اعلام می‌شود که «آنگلا مرکل»، صدراعظم این کشور گفت که گام‌های ابتدایی برای کاهش محدودیت‌ها و بازگشایی برخی فروشگاه‌ها تا هفته آینده برداشته خواهد شد، هرچند هم صدراعظم و هم وزیر بهداشت آلمان تاکید کردند که این گام‌ها تدریجی خواهد بود.

 

وزیر بهداشت آلمان این را نیز افزود که در کشورش تا کنون برای ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر  آزمایش کرونا انجام شده و او و کارشناسان بهداشتی و سلامت نسبت به توانایی برای مدیریت شیوع کرونا اطمینان دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------