آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

لایحه ای برای کاهش اختیارات ترامپ در خروج از معاهدات بین‌الملل/ هشدار ۱۸ سناتور دموکرات درباره الحاق کرانه باختری



اخبار,اخبار بین الملل,کنگره آمریکا
قانونگذاران آمریکایی امروز لایحه‌ای را به منظور جلوگیری از خروج یکجانبه‌ رئیس جمهوری ایالات متحده از معاهدات بین‌المللی پس از اعلام خروج آمریکا از پیمان "آسمان‌های باز" ارائه کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، پس از اعلام دولت ترامپ مبنی بر خروج از معاهده‌ی "آسمان‌های باز" چند تن از قانونگذاران آمریکایی لایحه‌ای را به مجلس ارائه کردند که بر اساس آن هرگونه خروج و زیر پا نهادن معاهدات بین‌المللی توسط رئیس جمهوری آمریکا بدون تأیید کنگره را غیرممکن می‌سازد.

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که دولت وی از معاهده‌ی بین‌الملل "آسمان‌های باز" خارج خواهد شد. وی هم‌چنین افزود که این توافق می‌تواند بعدها دوباره بازبینی شده و یا با توافق جدیدی جایگزین شود.

 

در بیانیه‌ای که از جانب یکی از سناتورهای کنگره آمریکا منتشر شد، آمده است: «دو تن از سناتورهای کنگره آمریکا، ادوارد جی مارکی و جیمی پانتا، امروز لایحه‌ای را به منظور کاهش حدود اختیارات رئیس جمهور در زیر پا گذاشتن توافقات بین‌المللی و جلوگیری از خروج یکجانبه‌ی رئیس جمهور آمریکا از معاهدات بین‌المللی بدون تأیید کنگره، ارائه کردند.»

 

در این بیانیه سناتور مارکی گفته است که خروج «بی پروا» ترامپ از معاهدات بین‌المللی مانع تلاش‌های ایالات متحده برای مقابله با ارتش روسیه شده و تأثیرات منفی بسزایی بر منافع ایالات متحده و متحدانش در آینده خواهد گذاشت.

 

هشدار ۱۸ سناتور دموکرات درباره الحاق کرانه باختری

تعدادی از سناتور‌های آمریکایی درباره تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی هشدار دادند.

 

۱۸ عضو دموکرات سنای آمریکا با امضای نامه‌ای، از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند تا از اجرای تصمیم خود مبنی بر الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی خودداری کند.

 

بر اساس طرح معامله قرن که دونالد ترامپ آن را پیشنهاد داده است بخش عمده‌ای از کرانه باختری به اراضی اشغالی الحاق خواهد شد و اینکه قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------