آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

کاخ سفید: بایدن از سخنانش درباره پوتین پشیمان نیست



سخنگوی کاخ سفید,اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل
سخنگوی کاخ سفید گفت: بایدن از اینکه ولادیمیر پوتین همتای روسی خود را قاتل خواند متاسف نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از فاکس نیوز، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که بایدن پس از اینکه اظهاراتش درباره ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خشم مسکو را به دنبال داشته، پشیمان شده است یا خیر؟ گفت: نه اصلا، رئیس جمهور به یک سوال مستقیم پاسخی مستقیم داد.

 

او افزود: بایدن و پوتین مدتهاست همدیگر را می‌شناسند و با یکدیگر کار کرده‌اند. رئیس جمهور نگرانی‌هایش را درباره ابهاماتی که در موضوع مداخله روسیه در انتخابات آمریکا مطرح است، آشکار کرده است.

 

جن ساکی گفت، جو بایدن و پوتین در بسیاری از مسائل مشترک، اختلاف نظر دارند.

وی افزود، هنوز سفیر ما در مسکو فعال است و یقین داریم حتی در تعامل با دشمنان نیز دیپلماسی از گام‌های اولیه ماست.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد، بایدن معتقد است هنوز فعالیت‌های مشترک زیادی است که می‌تواند سبب شود تا به روسیه نزدیک باشیم در نتیجه، روابط با این کشور ادامه دارد و ادامه خواهد داشت.

 

پیشتر، وزارت خارجه روسیه سفیر خود در آمریکا را برای مشورت درباره آینده روابط روسیه و آمریکا در پی اظهارات بایدن درباره پوتین به مسکو فراخواند.

 

این اقدام پس از آن صورت گرفت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را قاتل خواند و گفت به خاطر دخالت ادعایی در انتخابات آمریکا "هزینه خواهد داد."

 

بایدن این اظهارات را بعد از آن عنوان کرد که نهادهای اطلاعاتی آمریکا در گزارشی از این ادعای دیرینه که پوتین در پس دخالت انتخاباتی دولت روسیه در آمریکا قرار گرفته است حمایت کرد، اما روسیه این ادعا را بی پایه خوانده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------