پایان اخذ رای در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه/ آرای اردوغان به 59.95 درصد رسید



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
فرآیند اخذ رای در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در سراسر این کشور به پایان رسید تا شمارش آرا نیز پس از آن بلافاصله آغاز شود.

به گزارش شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی ترکیه (AA)، فرآیند رای گیری در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور که از ساعت 8 صبح امروز (یک شنبه) به وقت محلی (8:30 به وقت تهران) آغاز شده بود، راس ساعت 17 عصر به وقت محلی (17:30 به وقت تهران) به پایان رسید و به دنبال آن نیز فرآیند شمارش آرا آغاز شده تا نتایج اولیه از ساعاتی دیگر به تدریج اعلام شود.

 

با وجود این که زمان رای گیری در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به پایان رسیده، رای دهندگان منتظر در صف در مراکز اخذ رای، پس از شمارش آنها از سوی روسای مراکز، می توانند آرای خود را به صندوق بیندازند در حالی که بر اساس قانون انتخابات این کشور نیز، اعلام هر گونه نتیجه انتخابات تا ساعت 21 شامگاه امروز به وقت محلی ممنوع می باشد مگر این که شورای عالی انتخابات پیش از موعد اجازه چنین کاری را بدهد.

 

در همین راستا نیز، «احمد ینر»، رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه (YSK) تاکید کرد که فرآیند اخذ رای در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور بدون هیچ گونه مشکلی به پایان رسیده و شورا تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر تحولات منفی تاثیرگذار بر روند رای گیری دریافت نکرده است.

 

این در حالی است که در مجموع نزدیک به 61 میلیون شهروند ترکیه از جمله بیش از چهار میلیون و 900 هزار رای اولی، از شرایط لازم برای رای دادن در انتخابات کنونی برخوردار بودند و 9 ساعت فرصت داشتند تا برای انتخاب رئیس جمهوری جدید، آرای خود را در یکی از بیش از 191 هزار مرکز اخذ رای موجود در 973 شهرستان سراسر این کشور به صندوق بیندازند.

 

لازم به ذکر است که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری کنونی این کشور و نامزد مشترک ائتلاف «جمهور» متشکل از احزاب اسلام گرای عدالت و توسعه (AKP) و راست گرای افراطی حرکت ملی (MHP) و «کمال قلیچدار اوغلو»، رهبر حزب چپ گرای جمهوری خواه خلق (CHP) و نامزد مشترک ائتلاف «ملت» متشکل از این حزب و پنج حزب دیگر اپوزیسیون، با یکدیگر به رقابت می پردازند جایی که در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری به ترتیب 49.52 و 44.88 درصد آرا را به دست آوردند و به دور دوم راه یافتند.

 

 آرای اردوغان به 59.95 درصد رسید

خبرنگار الجزیره به نقل از منابع خود اعلام کرد که پس از شمارش 24 درصد آرا، اردوغان توانسته 59.95 درصد آرا و قلیچدار اوغلو نیز توانسته 40.05 درصد آرا را بدست بیاورد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------