قوس بینی بعد از عمل کی مشخص میشود؟



چکیده : عمل جراحی بینی یکی از عمل‌های زیبایی پرطرفدار است که بسیاری از افرادی که تصمیم به جراحی بینی دارند، زمان مشخص شدن قوس و فرم بینی برایشان اهمیت دارد. در این مقاله به عوامل تاثیرگذار در زمان مشخص شدن قوس روی بینی اشاره شده است.

 

عمل جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی‌های زیبایی در جهان است. بسیاری از افرادی که به دنبال اصلاح شکل قوس بینی خود هستند، تصمیم به انجام عمل جراحی می‌گیرند. اما یکی از سوالاتی که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش بیاید این است که قوس بینی بعد از عمل کی مشخص میشود؟ در این مقاله، به بررسی این سوال و پاسخ‌های آن از جمله زمان بهبودی بعد عمل، تاثیر نوع بینی بر فرم نهایی آن، مراحل بهبودی و مراقبت‌های لازم بعد از عمل بینی خواهیم پرداخت. همچنین، به بررسی عواملی که ممکن است روی زمان بهبودی تأثیر بگذارند، نیز می‌پردازیم. در ادامه متن با ما همراه باشید:

 

قوس بینی بعد از عمل کی مشخص میشود

 

عوامل موثر بر زمان مشخص شدن قوس بینی

یکی از سوالات و دغدغه افراد این است که فرم اصلی بینی چه زمانی مشخص می‌شود یا به عبارتی چه زمانی قوس رو بینی قابل مشاهده است؟

 

عوامل زیادی در نتیجه جراحی بینی و مشخص شدن زمان مشاهده قوس روی بینی نقش دارند. از جمله این موارد می‌توان به نوع جراحی، روش عمل بینی، ویژگی‌های فردی و نوع بینی اشاره کرد. همچنین رعایت مراقبت های بعد عمل می‌تواند در نتیجه نهایی نیز موثر باشد. در ادامه به توضیح هر کدام پرداخته شده است:

 

نوع جراحی

نوع عمل جراحی بینی بر زمان بهبودی و نتیجه آن موثر است. اگر همزمان با جراحی زیبایی بینی به درمان نیاز داشته باشید، ممکن است دوره نقاهت طولانی‌تری را تجربه کنید و فرم نهایی بینی دیرتر مشخص شود که جای نگرانی ندارد. به عنوان مثال شما می‌توانید همزمان با عمل زیبایی بینی، درمان انحراف بینی و مشکلات تنفسی نیز انجام دهید.

 

روش جراحی

روش جراحی بینی یکی دیگر از عواملی است که بر زمان بهبودی تاثیرگذار است. برای مثال در صورتی که عمل بینی به روش باز انجام شود، دوره نقاهت بیشتری نسبت به روش جراحی بسته در نظر گرفته می‌شود. هچنین انتخاب بهترین جراح بینی در شیراز اهمیت زیادی در گرفتن نتیجه مطلوب دارد و به همین علت است که باید در انتخاب پزشک خود دقت کافی داشته باشید.

 

ویژگی های فردی

ویژگی های فردی همانند سن، جنس پوست، نوع بینی، وضعیت سلامتی فرد و .... بر زمان بهبود بعد جراحی بینی موثر است. افراد جوان‌تر زمان کوتاه‌تری برای بهبود بعد عمل بینی نیاز دارند، در صورتی که افراد بالای 40 سال زمان بیشتری برای بهبودی پس از عمل جراحی نیاز دارند و دوره نقاهت طولانی‌تری نیز دارند. همچنین افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای از جمله دیابت، بیماری قلبی یا سایر بیماری‌های مزمن دارند، نیز به زمان بیشتری برای بهبودی پس از عمل جراحی نیاز دارند و در نتیجه فرم بینی آنها برای مشخص شدن به زمان بیشتری نیاز دارد.

 

قبل و بعد عمل بینی در شیراز

 

نوع بینی

عوامل زیادی در نتیجه جراحی بینی و مشخص شدن زمان مشاهده قوس روی بینی نقش دارند، می‌توان گفت مهم‌ترین اصل در زمان مشخص شدن قوس و شکل نهایی، نوع بینی می‌باشد.

 

بینی انسان دو نوع استخوانی و گوشتی دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارد. در ادامه به توضیح هر کدام اشاره شده است:

 

بینی گوشتی

بینی گوشتی به دلیل پوست ضخیم و چربی زیادی که دارد، میزان تورم و کبودی بیشتری بعد جراحی خواهد داشت. همچنین در بینی گوشتی مشخص شدن فرم نهایی بینی به زمان بیشتری نیاز دارد و حتی ممکن است در برخی موارد تا 2 سال به زمان نیاز داشته باشد تا قوس روی بینی مشخص شود.

 

بینی استخوانی

در بینی‌های استخوانی به دلیل غضروف قوی و پوست نازکی که دارند، نتیجه جراحی زودتر قابل مشاهده است و همچنین فرد تورم کمتری را تجربه می‌کند. معمولا قوس روی بینی، حدود 1 سال بعد جراحی به طور کامل مشخص می‌شود.

 

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد جراحی بینی و پاسخ به این سوال که "قوس روی بینی چه زمانی بعد عمل مشخص می شود؟" به وبسایت معرفی جراحان زیبایی پزشک 24 مراجعه کنید.

 

مراحل مختلف بهبود و مشخص شدن قوس روی بینی

بعد از انجام عمل بینی، مراحل بهبود باید دنبال شوند تا بهبودی کامل و دائمی حاصل شود. در ادامه مراحل تغییر شکل بینی بعد عمل آورده شده است: 

 

فرم بینی در هفته اول

در روزهای ابتدایی بعد عمل بینی، تورم و کبودی جراحی به حداکثر خود می‌رسد قوس و فرم بینی اصلا مشخص نیست. میزان کبودی و تورم در بدن هر فرد متفاوت است و به نوع جراحی نیز بستگی دارد، این میزان کبودی در هفته اول طبیعی است و جای نگرانی ندارد. بعد از یک هفته برای برداشتن اسپلینت از روی بینی باید به پزشک مراجعه کنید و اگر لازم باشد بخیه‌ها در این مرحله کشیده می‌شود. اگر به جراح بینی خود اعتماد کامل داشته باشید جای نگرانی وجود ندارد و شما می‌توانید برای مشاهده فرم و قوس بینی خود منتظر بمانید تا کبودی و تورم به طور کامل برطرف شود.

 

تغییرات بینی بعد از 2 هفته

در طی 2 هفته بعد عمل بینی کبودی زیر چشم و تورم بینی به مقدار قابل توجهی کاهش می‌یابد. در این مرحله به احتمال زیاد اندازه بینی بزرگ است، نگران نشوید و این نکته را بدانید که با کاهش تورم به طور کامل اندازه بینی کوچک شده و قوس روی بینی و فرم نهایی آن مشخص می‌شود. بالا بودن نوک بینی بعد از عمل طبیعی است و به مرور زمان و کم شدن ورم بینی، فرم نوک بینی نیز ثابت می‌شود.

 

تغییرات بینی پس از 1 ماه

پس از برداشتن آتل باید فرد به مدت 1 الی 2 ماه بنابر تشخیص پزشک از چسب بینی استفاده کند. در هنگام عمل بینی، جراح در استخوان و غضروف بینی تغییرات ایجاد می‌کند و برای اعمال این تغییرات پوست بینی را جدا کرده و پس از آن پوست را برگردانده و بخیه می‌زند. در نتیجه فضای موجود بین پوست و استخوان باعث ایجاد تورم می‌شود که جوش خوردن استخوان بینی بعد از عمل با چسب بینی انجام می‌شود. عدم تقارن بینی بعد از عمل در این مدت به دلیل وجود تورم ناشی از جراحی می‌باشد، پس جای نگرانی ندارد.

 

در مدت 1 ماه اول بعد جراحی بینی و با رعایت مراقبت های بعد از آن میزان تورم بینی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. ممکن است کم شدن ورم بینی در همه نقاط یکسان نباشد و باعث فرورفتگی و برآمدگی روی بینی شود و فرد احساس کند بینی کج شده است. ولی جای نگرانی ندارد و با گذشت زمان فرم بینی به حالت اصلی خود نزدیک شده و با برطرف شدن ورم یک طرف بینی بعد از عمل، قوس روی آن مشخص می‌شود.

 

تغییرات فرم بینی بعد 3 ماه

وجود تورم بینی باعث می‌شود که نوک بینی پهن و سربالا به نظر برسد ولی حدودا بعد از 3 ماه فرم بینی به شکل نهایی خود نزدیک شده و بیشتر مشخص می‌شود. ورم بینی بعد از ۴ ماه کاهش می‌یابد، تغییرات نوک بینی و اندازه آن تا حد زیادی نیز مشخص می‌شود. در کل بعد از عمل بینی، دوره بازیابی و بهبود پوست بینی بسیار مهم است که با رعایت دستورات پزشک و مراقبت های بعد از آن می‌توانید بهبودی کامل و دائمی را تجربه کنید.

 

مشخص شدن فرم بینی بعد 6 ماه

پس از گذشت 6 ماه، ورم نوک بینی بعد از عمل به مقدار زیادی کاهش می‌یابد. در این مدت روند کاهش تورم بینی محسوس می‌باشد ولی همچنان ادامه خواهد داشت و باید برای مشاهده قوس و فرم نهایی بینی صبر کنید. معمولا میزان تورم در بینی‌های گوشتی بیشتر از بینی استخوانی است و به همین دلیل قوس روی بینی گوشتی بعد 1 سال ممکن است مشخص شود.

 

نمونه عمل بینی در شیراز

 

تغییرات قوس بینی بعد 1 سال

پس از 1 سال به طور کامل ورم بینی از بین خواهد رفت و قوس روی بینی به طور کامل قابل مشاهده است، شکل بینی بعد 1 سال، فرم نهایی بینی شما می‌باشد. با توجه به توضیحاتی که در مورد فواصل زمانی بعد عمل بینی داده شد، بهتر است برای مشاهده فرم نهایی بینی 1 سال صبر کنید و قبل از آن قضاوتی نکنید.

 

راه های بالا بردن روند بهبود بینی بعد جراحی

با رعایت یک سری از اقدامات می‌توانید روند بهبودی را سرعت ببخشید تا فرم و قوس روی بینی سریع‌تر مشخص شود. این اقدامات عبارتند از:

 

- از داروهای مسکن و ضد التهابی تجویز شده توسط پزشک طبق دستور استفاده کنید.

 

- تا زمان مشخص شده توسط پزشک باید از آتل بینی استفاده کنید.

 

- مصرف سیگار، قلیان و مشروبات الکلی را به حداقل برسانید.

 

- در زمان استراحت و خوابیدن از دو بالشت در زیر سر خود استفاده کنید تا سر بالاتر از بدن قرار داشته باشد و به بینی فشار وارد نشود.

 

- حداقل 7 الی 9 ساعت بخوابید تا استراحت کامل داشته باشید.

 

- سعی کنید در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید و از ضدآفتاب استفاده کنید.

 

- به صورت هفته‌ای برای تعویض چسب و معاینه به پزشک خود مراجعه کنید.

 

- رژیم غذایی سالم و مقوی داشته باشید تا روند شما تسریع یابد.

 

- در دوره اولیه بهبود خود برای کاهش تورم و التهاب از کمپرس سرد استفاده کنید.

 

- مایعات و آب آناناس به مقدار فراوان مصرف کنید، زیرا به کاهش تورم کمک می‌کند.

 

نمونه جراحی زیبایی بینی در شیراز

 

سوالات متداول عمل بینی در شیراز

 چرا قوس بینی من بعد 6 ماه به طور کامل مشخص نیست؟

ممکن است به دلیل عدم رعایت رژیم غذایی و یا نکات مراقبتی بعد عمل بینی، تورم تشدید شده باشد و قوس روی بینی قابل مشاهده نباشد. به طور کلی برای مشخص شدن قوس روی بینی باید حداقل 1 سال صبر کنید.

 

بیشترین کاهش ورم بینی بعد از عمل چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

زمان بیشترین کاهش تورم بینی به نوع جراحی و روش آن بستگی دارد. در روش جراحی بینی بسته میزان تورم بینی کمتر از روش عمل بینی باز می‌باشد. به طور کلی تا 1 سال اول ممکن است تورم بینی را مشاهده کنید و پس از آن قوس روی بینی و فرم نهایی مشخص شود. همچنین ورم نوک بینی گوشتی بعد از عمل نسبت به بینی استخوانی نیز بیشتر است که به دلیل بافت و ساختار بینی گوشتی می‌باشد.

 

چند مدت بعد فرم بینی استخوانی کامل میشود؟

معمولا فرم بینی استخوانی به دلیل ساختاری که دارد زودتر از بینی گوشتی مشخص می‌شود. با انتخاب پزشک باتجربه و ماهر و همچنین رعایت مراقبت های بعد عمل بینی، فرم بینی استخوانی بعد 6 ماه به طور کامل مشخص می‌شود و قوس روی بینی قابل مشاهده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024