باکتری های روده در حفظ سلامت قلب و مقابله با نقرس موثرند



باکتری های روده,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
تحقیقات نشان می دهد که میکروبیوم روده ممکن است بر سلامت قلب تأثیر بگذارد. 

به گزارش مهر به نقل از مدیکال نیوز، در چند سال گذشته، محققان جزئیات بیشتری در مورد چگونگی تأثیر میکروبیوم روده بر سلامت کلی بدن کشف کرده اند.

 

به عنوان مثال یک میکروبیوم ناسالم روده با انواع بیماری‌ها مرتبط است.

 

محققان دانشگاه ویسکانسین اکنون باکتری‌های خاصی را در میکروبیوم روده شناسایی کرده اند که قادر به تجزیه اسید اوریک عامل التهاب (حداقل در موش‌ها) هستند.

 

دانشمندان بر این باورند که این باکتری خوار اسید اوریک می‌تواند به محافظت از بدن در برابر بیماری‌های قلبی و نقرس کمک کند.

 

برای این مطالعه، محققان پیوند مدفوع را روی موش انجام دادند. آنها میکروب‌های روده را از موش‌های بالغ به موش‌هایی که با دستگاه گوارش بدون میکروب متولد شده بودند، انتقال دادند.

 

پس از تجزیه و تحلیل، دانشمندان دریافتند موش‌هایی که میکروب‌هایی را از اهداکنندگان با شریان‌های پر از پلاک و سطوح بالای اسید اوریک دریافت کرده‌اند، دچار همین مشکلات شدند. به طور مشابه، موش‌هایی که میکروب‌هایی را از اهداکنندگان دریافت کردند که رگ‌های خونی شفاف‌تر و اسید اوریک کمتر داشتند، همین ویژگی‌ها را نشان دادند.

 

بدین ترتیب محققان توانستند میکروب‌های خاص مرتبط با پیامدهای سلامتی در موش‌ها را شناسایی کنند. دانشمندان توانستند دسته‌ای از ژن‌های موجود در انواع مختلف باکتری‌ها را که برای تجزیه پورین‌ها و اسید اوریک در روده نیاز دارند، شناسایی کنند.

 

محققان گزارش دادند زمانی که میکروب‌های کاهش دهنده پورین از اسید اوریک موجود در روده برای نیازهای خود استفاده می‌کردند، اسید اوریک کمتری در خون موش‌ها موجود بود.

 

با افزایش سطح اسیداوریک، کریستال‌های اسید اوریک تشکیل می‌شود که باعث التهاب در بدن می‌شود. این کریستال‌ها می‌توانند وارد کلیه‌ها شده و باعث ایجاد سنگ کلیه شوند. یا می‌توانند وارد مفاصل بدن شده و باعث ایجاد نوعی آرتریت التهابی به نام نقرس شوند.

 

همچنین سطوح بالای اسید اوریک با افزایش خطر برخی بیماری‌های قلبی عروقی از جمله فشار خون بالا و سکته مرتبط است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------