کرونا جان ۷۳ نفر دیگر را در ایران گرفت/ سفرهای نوروزی با حمل و نقل عمومی لغو نمی‌شود ولی دورهمی خانوادگی ممنوع است!!



کرونا ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۷هزار و ۸۰۲ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. 

به گزارش ایسنا، دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۸۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۸۵ نفر از آنها بستری شدند.

 

لاری گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۳۹ هزار و ۳۶۰ نفر رسید.

 

به گفته وی، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۱۴۲ نفر رسید.

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۴۸۵ هزار و  ۱۷۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

 

وی ادامه داد: سه هزار و ۸۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

 

لاری گفت: تا کنون ۱۱ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۹۱۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

وزیر راه:سفرهای نوروزی با حمل و نقل عمومی لغو نمی‌شود

وزیر راه و شهرسازی درباره جزئیات فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی و تورهای مسافرتی در ایام کرونا گفت: هیچ مصوبه‌ای برای عدم فعالیت شرکت‌های حمل و نقل عمومی صادر نشده است.

 

به گزارش صداوسیما، محمد اسلامی با تاکید بر اینکه هیچ مصوبه‌ای برای عدم فعالیت شرکت‌های حمل و نقل عمومی صادر نشده است، گفت: ملاک فعالیت ناوگان هوایی، ریلی و جاده‌ای کشور، رعایت شیوه نامه‌های کرونایی است.

 

ملاک فعالیت همه دستگاه‌ها را رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا اعلام کرد و افزود: این مصوبات به هیچ وجه در ناوگان حمل و نقل عمومی زیر پا گذاشته نمی‌شود و چنانچه شرکتی در رعایت شیوه نامه‌ها کوتاهی کند با آن برخورد خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی باید آماده سرویس دهی مناسب به هموطنان باشد، گفت: آنچه در مصوبات ستاد کرونا قید شده این است که در شهرهای نارنجی و قرمز، محدویت‌های بیشتری باشد.

 

وزیر راه و شهر سازی، سفر با حمل و نقل عمومی را مطمئن‌ترین نوع سفر خواند و گفت: سامانه‌های صدور بلیت به سامانه‌های وزارت بهداشت متصل شدند و برای افرادی که مبتلا به کرونا هستند بلیت صادر نمی‌شود ضمن اینکه رعایت قوانین بهداشتی هم در پایانه‌ها، هم کادر اجرایی و هم مسافران با دقت رصد می‌شود.

 

وی افزود: گرفتن تست کرونا، برای سفرهای بین المللی و سفر به استان‌های قرمز همچون خوزستان، الزامی است و این قوانین با دقت رصد می‌شود.

 

آقای اسلامی با اشاره به تفاهمنامه وزرات میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص فعالیت تورهای گردشگری در کشور، اضافه کرد: بر اساس این تفاهمنامه به تورهای مسافرتی که شیوه نامه‌های بهداشتی را کامل رعایت کنند، اجازه فعالیت داده شده است.

 

وزیر راه همچنین گفت: بر اساس قوانین فعلی، مسافرت با ناوگان حمل و نقل عمومی به شرط اقامت در هتل هم با رعایت قوانین بهداشتی منعی ندارد.

 

وی افزود: ستاد مقابله با کرونا مخالف سفر با خودروهای شخصی و چادر زدن در اماکن گردشگری است، زیرا در این نوع از سفر، امکان نظارت بر رعایت قوانین بهداشتی نیست و این موضوع خطر گسترش کرونا را افزایش می‌دهد، لذا برای همین ورود و پلاک غیر بومی و خروج پلاک بومی از شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع شده است.

 

وزیر راه شهر سازی در پایان بار دیگر با تاکید بر اینکه اصل رعایت قوانین بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مقابله باکرونا است، گفت: تاکنون هیچ مصوبه‌ای مبنی بر لزوم لغو پروازها، یا توقف سیر حرکت ناوگان ریلی یا جاده‌ای، صادر نشده است.

 

دورهمی خانوادگی نوروزی درفارس ممنوع است/لزوم توجه به فاصله فیزیکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دورهمی خانوادگی و سفرهای نوروزی در استان فارس ممنوع است زیرا ابتلا به بیماری کرونا در این تجمعات افزایش خواهد یافت.

 

به گزارش مهر، دکتر مهرزاد لطفی ظهر شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در علوم پزشکی شیراز با هشدار به خانواده‌ها، مسافرت‌های نوروزی و تجمع در مراکز گردشگری پُرتردد را از عوامل خطرساز در ایام کرونا برشمرد و اعلام کرد: مهمترین عامل خطرساز در روزهای پایانی سال، حضور در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی، سفرهای نوروزی و رعایت نکردن اصول بهداشتی است.

 

او با تاکید بر اینکه با سفر در روزهای پایانی سال و ایام نوروز، جان خود و اطرافیان را به خطر نیندازیم، افزود: با سفر و تجمع به ویژه در شهرهای گردشگری کشور، خطر ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹ افزایش می‌یابد.

 

دکتر لطفی از مردم خواست تا با جدیت بیشتر به ویژه در ایام نوروز، توصیه‌های بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها را در اولویت کارهای خود قرار داده تا از چنگال این بیماری خطرناک رهایی یابیم.

 

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------