وزارت بهداشت با داروهای غیرمجاز به قتل عام عمومی دامن زد؟ | نماینده مجلس: ما ضامن ناز و کرشمه مردم که نیستیم!



رمدسیویر,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

 

 مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک کشور در گفتگو با خبرفوری گفت:داروی رمدسیویر به میزان ۱۳ تن وارد و در انبار فرودگاه امام خمینی دپو شد و گمرک درخواست تعیین تکلیف داشت.

 

از ۴مرداد ماه ما کلیه داروهای یکی از شرکت‌های هندی سازنده رمدسیویر را که از رده خارج شده بود و حتی مورد تایید سازمان جهانی بهداشت نبود را اعلام کردیم.

 

۶مرداد ماه بعد از ممنوعیت ورود این دارو؛ مجوز ترخیص کالایی از همان شرکت وارد شد و به کشور آمد.

 

سرم‌های وارداتی از یک شرکت ترک به اسم ترکیلات نیز مورد تایید نبوده‌اند و حتی ممنوعیت این کالا هم به گمرک اعلام شده بود اما متاسفانه به وجود این ممنوعیت وزارت بهداشت مجوز ترخیص کالا را صادر کرد!

 

طبق بررسی‌های گمرک و ارائه مدارک متوجه شدیم وزارت بهداشت درخواست ورود سرم‌‌های یاد شده از برندی که مورد تایید نبوده را داشته است. 

 

فیلم مجوز واردات داروی رمدسیویر از شرکت نامعتبر,فیلم نقش وزارت بهداشت در مرگ و میر کرونایی,فیلم اظهارات جنجالی مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک کشور

 

نماینده مجلس: رمدسیویر روی دست ما مانده و مردم دوس دارند در بازار دنبال دارو بگردند، ما ضامن ناز و کرشمه مردم که نیستیم!

 

خاتمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:مردم عوام هستند یک دکترِ بی‌خودی دارو تجویز می‌کند و مردم می‌روند بازار و البته دوست دارند در بازار بگردند. 

 

اگر به بیمارستان دولتی بیایند رمدسیور را باید رایگان به مردم بدهند اما مردم دوست دارند که بروند بخش خصوصی. ما ضامن ناز و کرشمه مردم که نیستیم.

 

مقدار زیادی رمدسیویر روی دست ما مانده است که نمی‌دانیم با آن چه کار کنیم، احتمالا رمدسیور را صادر کنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------