آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

پزشکیان: تا وقتی با دنیا «دعوا» داریم، نمی‌توانیم مشکل را حل کنیم



مسعود پزشکیان،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
نماینده تبریز در مجلس گفت: برای بهبود سرمایه اجتماعی با دو مساله مواجه هستیم یکی دسته‌بندی و خودی و غیرخودی کردن در داخل و دوم اینکه با دنیا دعوا داریم، باید این دو مساله را حل کنیم؛ اگر حل نکنیم نخواهیم توانست به سمت ارتقاء و بهبود سرمایه‌ اجتماعی حرکت کنیم.

به گزارش ایلنا، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوالی در خصوص «مهمترین چالش و مشکل کشور در سال ۱۴۰۱»، گفت: به نظر من چالش‌ها و دعواهایی که بعد از فوت خانم امینی اتفاق افتاد و به خاطر مدیریت نامناسبی که انجام دادند به شورش‌ها و مسائلی منجر شد که به‌نظر من می‌شد جلوی آن را گرفت و اجازه نداد کار به چنین جاهایی برسد؛ ولی متاسفانه با مدیریتی که ما انجام دادیم نتیجه خوبی نگرفتیم و این مساله بزرگترین چالش سالی که گذشت، بود.

 

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در پاسخ به این سوال که «در سال‌های اخیر با افول سرمایه اجتماعی مواجه هستیم و یکی از نمادهای تجلی آن دو انتخابات گذشته مجلس و ریاست جمهوری است، با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس دوازدهم هستیم، چه اقداماتی برای افزایش و ارتقاء سرمایه اجتماعی باید انجام شود؟»، اظهار داشت: یک مشکلی که الان ما داریم و فوت خانم امینی و مسائلی از این دست جرقه‌هایی برای بروز آن است، همین سرمایه اجتماعی است که شما می‌گویید. ما اگر بخواهیم که کشور و نظام با قدرت بماند، باید به این مساله توجه داشته باشیم؛ مقام معظم رهبری هم بارها تکرار می‌کنند که سرمایه اجتماعی و مردم همه قدرت و توان یک جامعه است.

 

وی افزود: خب حکومت اساسا برای چه تشکیل شده؟ حاکمان برای این هستند که به جامعه و مردم خدمت کنند، اگر قرار باشد که حکومت طوری شکل بگیرد که مردم را ناراضی کند طبیعتا از آن هدف دور می‌شود و امکان ادامه به این شکل نخواهد داشت. در نتیجه روز به روز این سرمایه از دست می‌رود و مشکلات عدیده‌ای به وجود می‌آید.

 

پزشکیان در پاسخ به این سوال که «چه راهی برای بهبود شرایط کنونی و ارتقاء این مساله پیش‌روی ماست؟»، تصریح کرد: من بارها این حرف را زدم و گفته‌ام که ما دو مشکل اساسی در کشور داریم، یک اینکه در داخل کشور همه را بازی نمی‌دهیم و خیال می‌کنیم فقط یک عده خوب، خودی و قابل اعتماد هستند و بقیه ناخودی هستند. کشور مال همه است، چپ و راست و مذهبی-غیرمذهبی، کرد، ترک، لر و عرب و عجم هیچ فرقی نمی‌کند؛ دین و مذهب یکی از اهدافش برداشتن همین تفاوت‌گذاری‌هاست و اینکه حکومت براساس عدالت و امکان پیشرفت و رشد دادن و براساس شایستگی و لیاقت است، نه اینکه چون عضو این گروه و این دسته هستی پس تو می‌توانی بیایی و آن یکی که عضو نیست نمی‌تواند باشد؛ اسمش را هم گذاشته‌اند خالص‌سازی، خب این باعث شده ما سرمایه‌ اجتماعی مان را از دست بدهیم. از یک طرف در داخل مشکل داریم و از سوی دیگر مشکل دوم ما هم این است که با دنیا دعوا داریم، نمی‌شود با دنیا دعوا کرد و کار کشور را جلو برد. باید تلاش کنیم و برویم به سمت اینکه این دو مساله را حل کنیم؛ باقی موضوعات از همین دو مورد نشأت می‌گیرد و حل شدن این‌ها حتما اثرات قابل مشاهده روشنی روی مساله سرمایه‌ اجتماعی دارد.

 

نماینده مردم تبریز در پاسخ به این سوال که «اخیرا توافقی با عربستان انجام شد و بازتاب فراوانی داشت، آیا این گامی برای حل برخی منازعات محسوب نمی‌شود؟»، عنوان کرد: خب این توافق یک قدم است، چه کسانی از دیوار سفارت عربستان بالا رفتند و سفارت را آتش زدند؟؛ همین روزنامه‌ها و افرادی که الان می‌گویند این توافق دستاورد است که من هم معقتدم دستاورد است، آقای رئیسی کار خوبی کرد؛ اما همین آدم‌ها بودند که از دیوار بالا رفتند و آتش زدند و این مصیبت و هزینه را بر کشور و بر مردم تحمیل کردند حالا با یک توافق خوشحالی می‌کنند.

 

پزشکیان خاطرنشان کرد: ما باید با همه کشورهای مسلمان برادر باشیم، حدیث می‌گوید: «المسلم أخو المسلم لا یظلمه» مسلمانان باهم برادرند، همه ید واحدی هستند در مقابل دشمن، ما با مسلمان‌ها یک چنین وحدت و انسجامی نداریم با دنیا هم که دیگر بماند. این مشکلی است که داریم و باید این دو مساله را حل کنیم؛ اگر حل نکنیم نخواهیم توانست به سمت ارتقاء و بهبود سرمایه‌ اجتماعی حرکت کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------