آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

افشاگری رئیس کمیسیون صنایع مجلس از مخالفت‌های مداوم دولت با واردات خودرو



رئیس کمیسیون صنایع مجلس،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: وزارت صمت زیر بار اجرا واردات خودرو نمی‌رفت تا اینکه موضوع را با معاون اول رئیس جمهور مطرح کردیم؛ آقای مخبر هم به وزارت صمت دستور داد طرح اجرایی شود اما باز هم وزارت صمت حاضر به اجرا نشد.

به گزارش تسنیم، مصطفی طاهری درباره واردات خودروهای کارکرده اظهار داشت: به شدت در اول دولت اصرار می‌کردیم که بازار باید تنظیم و واردات خودرو شود. 

 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر وقت صمت در خصوص واردات خودرو مقاومت می‌کرد و می‌گفت ما امسال انجام نمی‌دهیم، گفت: مجبور شدیم این موضوع را در "قانون ساماندهی" بیاوریم در حالی‌که سال‌ها بود واردات خودرو در کشور بدون هیچ قانون خاصی اجرا می‌شد. در هر صورت در یک رفت و برگشت در مجمع تحت شروطی به صورت آیین‌نامه تکلیف شد که دولت بتواند خودرو را وارد کند.

 

وی افزود: این قانون در سال گذشته اجرا شد ولی بسیار کُند بود. بعد از یک مدت مشاهده کردیم که واردات خودروهای نو هم به کندی صورت می‌گیرد و هم ارزبری وجود دارد و حتی این کار نمی‌تواند التهاب زیاد بازار را هم رفع کند.

 

طاهری تشریح کرد: در همین راستا پیشنهاد واردات خودروهای کارکرده و واردات خودرو از مناطق آزاد را مطرح کردیم. در همین زمینه ساعت‌ها در وزارت صمت با وزیر و معاونان وزیر جلسه برگزار کردیم و مرکز پژوهش‌ها هم تحقیقات این موضوع را آغاز کرد؛ مطالعات زیادی هم درباره واردات خودرو در کشورهای اروپایی پیشرفته و همینطور کشورهای عربی حوزه خلیج فارس انجام گرفت و به این نتیجه رسیدیم که واردات خودروهای کارکرده در این کشورها امری طبیعی است و چیز بدی نیست.

 

طاهری گفت: یک کار پژوهشی انجام دادیم ولی با این حال وزارت صمت زیر بار اجرای این موضوع نرفت تا اینکه یک گزارش مکتوب همراه با نامه تهیه و این موضوع را با معاون اول رئیس جمهور مطرح کردیم و وی هم به وزارت صمت دستور داد که این طرح اجرایی شود ولی متأسفانه باز وزارت صمت حاضر به اجرای آن نشد.

 

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا مجبور شدیم در بودجه 1401، متنی را در کمیسیون تصویب کردیم که خوشبختانه در صحن هم با یک درصد بالایی تصویب شد و اجازه واردات خودروهای کارکرده به دولت داده شد.

 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سرعت واردات خودروهای نو در سال گذشته در کشور به کندی عمل شد و با اینکه قرار بود 100 هزار خودرو وارد شود ولی این رقم محقق نشد ولی امیدواریم تو حوزه خودروهای کارکرده و مناطق آزاد سرعت عمل دولت بهتر شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------