نماینده مجلس: عده ای در برابر «فهمیدن» مشکلات مردم بسیار مقاومت می‌کنند



رشیدی کوچی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با انتقاد از اینکه ساده ترین مسایل را به حدی پیچیده می‌کنیم که نمی دانیم چطور آن را حل کنیم، گفت: به نظر می‌رسد عده‌ای از تصمیم گیران و تصمیم سازان کشور که شاید تعدادشان کم اما موثر هستند، در برابر فهمیدن مشکلات مردم بسیار مقاومت می کنند. شاید نفعشان در این باشد و شاید هم نگاهشان طی سال های متمادی همین بوده است.

جلال رشیدی کوچی در گفت و گو با شفقنا با اشاره به موازی کاری در حوزه اقتصادی کشور، گفت: دلیل اینکه وضعیت معیشتی واقتصادی کشور به این مرحله رسیده به مسایل متفاوتی باز می گردد؛ نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز زیادی در حوزه اقتصادی، تصمیم گیری می کنند که باعث موازی کاری شده است و خروجی و برایند دولت در ذهن مردم این است که در حوزه اقصاد، یک ید واحد وجود ندارد و حرف و تصمیم واحدی به جامعه منتقل نمی شود که باعث شده سوء استفاده‌های بسیاری صورت بگیرد.

 

وی در ادامه افزود: ما می توانیم حال مردم را در کوتاه مدت با یکسری تصمیمات ساده، خوب کنیم؛ مثلا در حوزه خودرو می توان با یک تصمیم ساده و با اعلام رئیس جمهور  اقدام به واردات خودرو کنیم. موضوع خودرو در همه جای دنیا حل شده است ولی ما به حدی آن را پیچیده کردیم که فکر می کنیم برای حل این مشکل، باید سال ها وقت بگذاریم.

 

رشیدی کوچی بیان داشت: یکی از مسایلی که اقتصاد ما را دچار بحران کرده این است که ساده ترین مسایل را به شدت پیچیده می کنیم به طوری که خودمان هم دیگر نمی دانیم چطور باید آن را حل کنیم. همین مسایل است که اقتصاد کشور را دچار چالش کرده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد عده‌ای از تصمیمی گیران و تصمیم سازان کشور که شاید تعدادشان کم، اما موثر هستند، در برابر فهمیدن مشکلات مردم خیلی مقاومت می کنند. شاید نفعشان این باشد و شاید هم نگاهشان طی سال های متمادی همین بوده است که نهایتا در برابر تغییر مقاومت می کنند. در حوزه فضای مجازی، خودرو، دلار و … شاهد این مشکلات هستیم؛ بنابراین باید تلاش کنیم هر کسی در هر جایگاهی که هست، تحولی را در حوزه اقتصادی کشور، ایجاد کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------