آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صادق زیباکلام: خطر جنگ رفع شده است | اسرائیل دست بالای نظامی را دارد

صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران می‌گوید اسرائیل دست بالای نظامی را دارد و این قید جدید ایران که گفته هر حمله‌ای به منافع…

گفت‌وگوهای جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی محرمانه است



اخبار,اخبار سیاسی,شورای عالی انقلاب فرهنگی
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر اساس آیین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت‌وگوهای جلسات این شورا محرمانه است.

به گزارش ایرنا، سعیدرضا عاملی عصر دوشنبه در آیین اختتامیه هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران که در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد به ایراد سخنانی پرداخت و درباره گفت و گوهای محرمانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: آزار مردم جزء گناهان کبیره است و به این دلیل درباره برخی از موضوعات صحبت نمی کنم؛ اگر مسأله ای در جلسه ای وجود دارد چرا باید آن را تبدیل به مسأله ای ملی و عمومی کنم.

 

عاملی تاکید کرد: هرگز این کار را نکرده و نمی کنم. من به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به مسائل حوزه علم و فناوری همچنین فرهنگ کشور توجه کنم.

 

وی افزود: جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی فعلاً بسته است و هیچ قانون جدیدی برای انتشار محتوای آن ندارد؛ آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب همین شورا است و می گوید گفت و گوهای این جلسه محرمانه است.

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: من باید به آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل کنم، مگر اینکه آیین نامه جدیدی تصویب کنیم و بر اساس آن رفتار ویژه ای داشته باشیم.

 

وی در ادامه سخنانش درباره اصل گفت و گو اظهار داشت: گفت و شنود از یک طرف گفتن و یک از طرف شنیدن است که خیلی اوقات در گفت و گو اختلال ذهنی یا موانع گفت و گو وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه گفت و گوی عصبیت یکی از بنیادی ترین موانع است، افزود: عصبیت ها گاهی اوقات مانع از چرخش و جریان داشتن ذهن برای طی کردن مسیر می شود.

 

عاملی به این نکته نیز اشاره کرد که عصبیت نوعی تک نگاری ذهنی و منحصر کردن حوزه فهم و علت یابی در مسائل مختلف است.

 

عاملی خاطرنشان کرد: در نظام اجرایی کشور اگر جا به جایی موقعیت دائماً صورت گیرد فهم متفاوتی از عمل اجرایی در کشور ایجاد می شود و از اینکه جهاد دانشگاهی این ساز و کار را برای دانشجویان فراهم کرده است تشکر می کنم.

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: موضوع مناظرات این مسابقه، مسأله محور و ناظر بر مسائل اساسی کشور است، همچنین جامعه دانشجویی در یک فرایند مشخص که از منطق گفت و گویی برخوردار است، منطق گفت و گو داشته باشد و این عرصه را توسعه دهد.

 

استاد دانشگاه تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به یک اصل مهم در ارتباطات، گفت: هر چه ارتباط بیشتری با هم داشته باشیم که معطوف به حرف زدن، حرف شنیدن و درک کردن باشد اختلال فهم کمتر ایجاد می شود؛ بسیاری اوقات اختلال فهم مشکل دارد و اجازه انتقال این فهم به دیگران را میسر نمی سازد.

 

عاملی با بیان اینکه دامنه این گفت و گوها را باید افزایش داد، تاکید کرد: برای ما خیلی مشکل است که شاهد فقر و کوچک شدن سفره مردم باشیم ولی در همه حال برای کمک به مردم باید دنبال راه حل باشیم و از گفت و گوها انتظار راه حل داریم.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، مناظره را یک دانش در دنیا دانست و اظهار داشت: اولین اصل مناظره، فهم است و تا خوب فهم نکنیم نمی توانیم راه حل مشخصی ارائه دهیم و ما نیازمند راه حل هستیم.

 

وی در بخش دیگری از این سخنرانی در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران درباره درآمد شرکت های دانش بنیان تاکید کرد: درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان در همین دوره تحریم ۱۰ برابر شد و مسیر پیشرفت‌شان همچنان ادامه دارد.

 

به گفته استاد دانشگاه تهران، ایران بر خلاف سلطه ای که نظام تجدد بر جهان ایجاد کرد، یک مسیر جدید به وجود آورد و این مسیر جدید، هزینه، تلاش و محرومیت دارد و به مرور زمان به نتیجه می رسد.

 

عاملی با بیان اینکه ایران سرمایه انسانی قدرتمندی دارد، گفت: ما آماده تغییرات بزرگ در کشور هستیم و این تحریم منشاء رونق تولید شود و تولید بومی شکل گیرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------