آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

بقایی در بیمارستان روان‌پزشکی بستری شد



حمید بقایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
مهران عبدالله ‌پور گفت: آقای بقایی به دلیل عوارض جسمی و عصبی متعدد با نظر کمیسیون پزشکی قانونی اساسا امکان تحمل زندان را نداشته و جهت معالجه در بیرون از زندان هستند و در حال حاضر نیز در بیمارستان مهرگان بستری و تحت درمان هستند.

به گزارش مدارا، "مهران عبدالله ‌پور" وکیل مدافع حمید بقایی با اشاره به وضعیت آقای بقایی و مشایی گفت: آقای بقایی به دلیل عوارض جسمی و عصبی متعدد با نظر کمیسیون پزشکی قانونی اساسا امکان تحمل زندان را نداشته و جهت معالجه در بیرون از زندان هستند و در حال حاضر نیز در بیمارستان مهرگان بستری و تحت درمان هستند. در این مدت یا تماما در بیمارستان بستری بودند و یا تحت معالجه مستقیم پزشکان مختلف و همه این موارد هم تحت نظارت پزشکی قانونی انجام می شود. در حال حاضر هم از حدود دو هفته قبل با تشخیص پزشکان معالج در بیمارستان بستری شدند و فعلا هم مشخص نیست چه زمانی مرخص خواهند شد.

 

وی ادامه داد: آقای مشایی هم با مرخصی استعلاجی در بیرون از زندان هستند. آقای مشایی هم در این چند ماه چندین بار در بیمارستان بستری بودند و دو بار هم عمل جراحی داشتند.

 

وی با اشاره به اتهامات صورت گرفته در خصوص حمید بقایی از سوی عبدالرضا داوری گفت: کل اتهامات مالی آقای بقایی همان مواردی است که آقای داوری هم تا پیش از این در تمام مواضع خود بر واهی بودن آنها تاکید داشته و با دهها دلیل و برهان اثبات می کردند که حکم صادر شده علیه آقای بقایی ظالمانه بوده و در این مدت هم موضوع جدیدی به همان اتهامات واهی قبلی افزوده نشده است.

 

وی در پاسخ به این سئوال که آیا آقای بقایی قصد شکایت از ایشان را دارند گفت: بعد از سکته آقای بقائی در زندان، بنده شخصا شاهد بودم در بسیاری از مراجعات آقای بقایی به مراکز بیمارستانی و حتی پزشکی قانونی آقای داوری هم کنارشان بودند و کاملا در جریان پیگیری های متعدد معالجاتی آقای بقایی بوده اند و زحمات زیادی هم متقبل شدند، شخصا برای خودم و آقای داوری عاقبت بخیری آرزو می کنم.

 

وی در پاسخ به اینکه آیا آقای احمدی نژاد با آقای بقایی و مشایی ملاقات دارد گفت: بله اتفاقا همین یکی دور روز گذشته که بنده در بیمارستان به ملاقات آقای بقایی رفته بودم آقای احمدی نژاد هم برای ملاقتشان به بیمارستان تشریف آورده بودند. بله مخصوصا در زمان هایی که آقای بقایی در بیمارستان بستری باشند آقای احمدی نژاد زیاد به ملاقات آقای بقایی می روند.

 

عبدالله پور با اشاره به اینکه گفته می شود آقای بقایی به آقای احمدی نژاد مشاوره می دهد گفت: صرف نظر از امکان تشکیک در عقلانیت گوینده چنین ادعایی، شنونده هم باید عاقل باشد، فردی که روزانه چندین قرص اعصاب استفاده می کند و کل ساعات زندگی را با دارو و درمان و بیمارستان سپری می کند چنین فردی چگونه می تواند مشاوره سیاسی بدهد؟ موضوع جالب عرض کنم که مدت هاست که آقای بقایی حتی حوصله شنیدن اخبار روزمره سیاسی را هم ندارند و از خیلی اتفاقات مهم جاری کشور هم بی خبر هستند.

 

وی ادامه داد: آقای داوری هم خودشان در جریان کامل بیماری ایشان و پرونده های پزشکی ایشان هستند و در بسیاری از این مراجعات همراهشان بودند و می داند که آقای بقایی باید از هرگونه تنشی به دور باشند و پیش از این هم اتفاقا خیلی مراعات آقای بقایی را می کردند و با اینکه پوست و خون داوری با مباحث و مجادلات سیاسی آمیخته ولی در حضور آقای بقایی مطلقا صحبت سیاسی و حتی جدی نمی کردند و بیشتر اوقات را سعی می کردند با شوخی و خنده سپری کنند. نهایت حرفهای جدی و سیاسی ما در حضور آقای بقایی می شد همان عکس یادگاری گرفتن با عصای معروف آقای بقایی که اصلا طرح طنازانه شخص آقای داوری هم بود.

 

وکیل مدافع حمید بقایی گفت: واقعیت این است که آقای بقایی تحمل کمترین تنش و فشار و مجادله ای را ندارد و طبق گواهی های متعدد پزشکان هرگونه تنشی امکان خطر جانی داشته و اساسا به همین دلیل پزشکی قانونی محیط زندان را برای وی خطرناک ارزیابی کرده و معالجات ایشان بیرون از زندان صورت می گیرد. لذا اساسا کمترین منطقی در طرح چنین ادعایی وجود ندارد که فردی با مصرف روزانه بیش از ده قرص اعصاب و روان به فردی مانند دکتر احمدی نژاد با آن همه کیاست و سیاست مشاوره بدهد. امیدواریم روزی آقای بقایی به شرایط عادی زندگی خود برگردد. یقین داریم همه کسانی که بنا حق موجبات چنین ظلمی را فراهم کردند که این مرد پاکدست به چنین وضعیتی مبتلا شود روزی در محضر خدا جوابگو خواهند بود.

 

وی در ادامه افزود: برای دوستان و خانواده آقای بقایی که در جریان کامل وضعیت آقای بقایی هستیم صرفا سلامتی ایشان مهم بوده و سعی می کنیم اخبار تنش زا به ایشان منتقل نکنیم و آقای داوری هم به خوبی می دانند که کمترین فشار عصبی سم مهلکی برای آقای بقایی است. همه این بیماری هایی که امروز آقای بقایی با آن درگیر است به این خاطر بوده که ایشان نتوانست انگ دزدی به بیت المال را تحمل کند و تا پای جان اعتصاب کرد که نهایتا عوارض آن امروز ده ها بیماری است که دست به گریبان با آنهاست.

 

مهران عبدالله پور در پایان گفت: برای آنهایی که در جریان واقعیت نیستند حرجی نیست ولی برای بنده و آقای داوری و دوستانی که با شخصیت آقای بقایی آشنا هستند شکی نیست که ایشان در برابر اتهامات دروغ حساسیت فراوانی دارد و وارد کردن چنین تنش هایی امکان خطرات جانی برایشان دارد لذا امکان شانه خالی کردن از عواقب اخلاقی و وجدانی رفتار ظالمانه عامدانه وجود ندارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------